Meillä on tenava 1 v 4 kk ja meilläkin syödään pääsääntöisesti puuroa aamuin illoin. Hoidan lastamme vielä kotona. Pari kertaa olen kokeillut esim. illalla viili/leipä/maito-yhdistelmää, leivän hän syö murusina ilman mitään päällisiä. Kerran hän sai illalla pannukakkua (itsetehtyä) sokeroimattoman marjasoseen kanssa, mutta jotenkin hän nukkui levottomammin kuin yleensä. Siksi olen pitänyt varsinkin iltaisin puurolinjasta kiinni, ettei tule mitään masuvaivoja tms. yöllä.
Herkkuja, esim. suklaata, keksiä, vanukasta yms. en anna ollenkaan. Eilen äitienpäivän kunniaksi hän sai maistaa mansikkakakkua jälkiruoaksi. Joskus harvoin tarjoan rusinoita, ne ovat kuin makeisia. Muuta juomaa emme anna kuin vettä ja maitoa. Ja vaikka meilläkin on hampaita vasta 8, olemme alkaneet jo pestä hampaita iltaisin lasten hammastahnalla. Eipähän heti hammaspeikko pääse iskemään.
Olen sitä mieltä, että kyllä lapset saavat ihan tarpeeksi herkkuja myöhemmin syödä, mutta niin kauan kuin voin vanhempana vaikuttaa asiaan, pidän melko tiukkaa linjaa, lapseni parhaaksi.