Minkä ikäisenä pinnasängystä lasten sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmiiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen 2,5 vuotiaana ihan tavalliseen juniorisänkyyn. Hiukan nukuttamista, mutta ei mitään suurempia probleemia.

Keskimmäinen 1,5 vuotiaana myöskin juniorisänkyyn (oli jo hankittu samanlainen kuin isosiskolla) ja ihan mukavasti sujui, kun nukkuu samassa huoneessa siskon kanssa. Joskin viralliset päikkärit jäi ja se muodosti jonkin aikaa ison probleeman, kun ei ollut mahiksia "pakkonukuttamiseen". Sammui aina milloin mihinkin, mutta pääasia että nukkui.

Kuopus 1v9kk siirtyi jatkettavaan sänkyyn ja pari viikkoa meni kuin tanssi. Halusi itse nukkumaan - jopa päiväunille. Sitten tuli takapakkia ja melkosta meteliä etenkin iltaisin, mutta nyt parin sellaisen viikon jälkeen tilanne on rauhoittunut ja tuttikin jätetty pois. Olen "nukuttanut" vartin verran (eli ollut lähellä samassa huoneessa) ja yleensä neiti simahtaa pian ilman protestointia.

meillä neiti siirtyi pinnarista nuorisosänkyyn 1v 6kk iässä kun hän alkoi olla jo sen verran "taitava" että olisi tullut sieltä pää edellä pois muuten.itse saa kyllä kiivettyä nykyään sänkyynsä mutta aluksi piti pitää pientä jakkaraa sängyn vieressä ja opettaa miten tullaan pois. muuten menee ihan hyvin.

kaksvuotiaanan ostettiin sänky ja poika nukkuikin pari yötä mutta sitten tuli takas meidän väliin ja nyt kun on täyttämässä kolme niin ollaan sovittu että sitten pitää ruveta nukkumaan omassa sängyssä ja sovittiin että ostetaan nalle puh lakanat ja uusi unikaveri!! :) (meillä myös pottailu rupes toimimaan hyvin kun sanottiin hyvissä ajoin että sitten ruvetaan tekemään potalle kun olet jo niin iso ja käytiin sitten sen päivän koittaessa ostamassa kalsareita yhdessä pojan kanssa ja nalle puh paperia millä sai pyyhkiä....(sitä talouspaprua kun ei wc-mallista ollut :D ....)

neitimme siirtyivät jatkettaviin sänkyihin 1v3kk iässä, vaihto sujui muitta mutkitta :wave:
sängissä on päädyt,mutta ei yhtään laitaa, patjat nimittäin tulevat noin 4cm reunan yli.
parina ekana yönä laitoin peitot varuiks lattialle jos tipahtavat,mutta ei tippuneet :D eikä oo vieläkään koskaan tippuneet :D

Uusimmat

Yhteistyössä