Minkä ikäinen on nuori äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Öööps, kaikki on nuoria niin kauan, kun vanhenee... ;)
Huvittavaa oli, kun menin eka päivää nykyiseen työpaikkaani ja pomo kysyi: "oletko nyt oikea ihminen, kun tässä lukee, että on kaksi lasta, 5 ja 2 -vuotiaat? Ajattelin vaan, kun olet kuitenkin vielä noin nuori?"
:laugh: Sillon repesin! 25-täyteen tänä vuonna :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Huvittavaa oli, kun menin eka päivää nykyiseen työpaikkaani ja pomo kysyi: "oletko nyt oikea ihminen, kun tässä lukee, että on kaksi lasta, 5 ja 2 -vuotiaat? Ajattelin vaan, kun olet kuitenkin vielä noin nuori?"

Tätä mä just tarkotan että oonko 20-vuotiaana vielä "pikkuäiti"..

20 v on mun mielestä vielä nuori äiti-
Itse sain esikoisen 29 vuotiaana ja siksipä välillä ajattelen, että kaikki jotka saavat esikoisensa alle sen, ovat nuoria äitejä! Katsoisin ehkä alle 25 vuotiasta nuoreksi äidiksi- paljolti juuri siksi, että tulee verrattua heitä itseensä. Ja kun mietin olisinko itse ollut valmis äidiksi alle 25 vuotiaana niin...huh, en olisi! Enkä siis missään nimessä ajattele näitä "nuoria äitejä" millään pahalla....päinvastoin...on hienoa kun toiset pystyvät ja haluavat äidiksi niinkin nuorena...! Tuntuu vaan niin hassulta kuulla, että joku on 24 v ja neljän lapsen äiti...! Itse kun on jo 31 eikä lapsia ole vielä kuin 1!

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:

Tätä mä just tarkotan että oonko 20-vuotiaana vielä "pikkuäiti"..

Ei kannata stressaa tollasella asialla yhtään... Mun sisko on saanut ekan 17-vuotiaana ja toka tulos (nyt 19)... Ei kukaan ole pahalla tullut sanomaan, koska hyvin on lapsen kanssa pärjännyt! NuoriÄiti on ParasÄiti, oli sit50-v tai 17-v! Kun oot vastuullinen nuori, ei kukaan tule mollaamaan! Aivan varma! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
teiniäiti: 14->16(vaikka virallisesti 19v asti =nineTEEN)..
nuori äiti:17-19v ..
"normaali ikänen":20->30
keski-ikäinen:30->36
vanhempi äiti:37->?

Peesi.. just näin ajattelen itekkin.. ite olin 17 kun esikoinen syntyi ja 19 kun kuopus syntyi.. eilen täytin 21v.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Minun mielestä alle 25v. on nuori äiti. Siitä eteenpäin on "normaali" äiti ja vanhaksi äidiksi toteaisin 40v. ja eteenpäin. :D

Täysin samaa mieltä!! Itseäni kun mietin olin vielä parikymppisenä itsekin täysin kakara enkä varmasti olis ollut valmis lasta kasvattamaan. Mut meitä on moneksi. Nyt odottelen esikoista tässä kolmekymmpisenä, joten melkoisen normaali suomalainen ensisynnyttäjä siis.

olin 20-vuotias kun esikoinen syntyi, ja mielestäni nuori miehen kanssa näytämme vielä nuoremmilta. Kun liikuimme vaunujen kanssa saimme järkyttyneitä katseita. Olen mielestäni vieläkin nuori, täytän syksyllä 23v.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Olen nyt 19 ja ollut naimisissa vuoden.Olemme yrittäneet yhtä kauan lasta.Nyt laskeskelin että jos tässä kierrossa tärppää niin olen 20 kun saisin esikoiseni.Olenko siis silloin vielä nuori äiti?
:)

20v on nuori

Ensisynnyttäjien keski-ikä on pääkaupunkiseudulla jo yli 29 vuotta joten kyllä nykyään alle 25v äiti on nuori äiti. Ainakin nuorempi kuin äidit keskimäärin ovat.

Yhteistyössä