minkä ikäinen esikoinen kun olette antaneet seuraavalle mahiksen tulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
meillä kohta 5kk vauva ja kuumeilen kyllä, mutta olen ajatellut vielä odotella että vähän kasvaisi kuitenkin, ettei olisi sitten kahta ihan niin pientä. Ja toisaalta nyt nautin tästä esikoisen vauva-ajasta kyllä ihan täysillä :)

Mutta siis kuinka teillä? Ja onko tullut jotain käytännön "ongelmia" pienen ikäeron takia? tai ison?

esikoinen oli 3vuotta ja sit ku vauva synty, oli 4v. jos saisin nyt päättää, ni olisin "tehny" toisen heti perään, ois enemmän seuraa toisilleen.. nyt on vaan hurjia taisteluja, ku isompi(poika) ei haluu että tyttö nuolee ym. hänen taistelu leluja.. ja tuo oli nyt vaan yksi pieni esimerkki..

Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...

Miksi ihmeessä lapsen pitäs saada huomio täysin 2vuoden ajan? Kas kun sitä huomiota voi antaa lapselle vaikka siihen toisen tekeekin. Ei se huomionantaminen mihinkään lopu vaikka toinen lapsi tulisikin. Vai onko se sitten jotenkin sallitumpaa pökätä esikoinen isän hoitoon kun tulee uusi vauva. Ei mun mielestä.

esikoinen oli noin vuoden kun asiasta alettiin puhua ja pari kuukautta myöhemmin jätettiin pillerit pois, lasketun ajan mukaan tulis nyt 2 vuotta ja viikko ikäeroa. ite ainakin tykkään kun poika osaa jo pottailla ja syödä ite, saa nauttia kummankin kohdalla koko vauva-ajasta kunnolla, mutta silti löytyy hieman vanhempana varmasti yhteisiä leikkejä ja tekemistä.

Periaatteessa mahdollisuus uudelle raskaudelle oli olemassa heti esikoisen synnyttyä, ehkäisyä ei näet ollut. Mun kohdallani imetys kuitenkin toimi niin hyvin, että seuraava raskaus alkoi vasta imetyksen loputtua esikoisen ollessa 1v7kk. Ikäeroksi tuli 2v4kk ja on ollut mielestäni oikein sopiva ikäero :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...

Tottahan tuo on. Kyllä mun käy sääliksi pientä, jopa vauvaa jolle "hankitaan" jo heti sisarus.

Yhteistyössä