Minimi tuntipalkka, jonka alle et suostuisi työhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen sairaanhoitaja, palkka 11e/tunti.

:o :o :o

Mä olen lähihoitaja sijaisena, ei ammattia ja palkka 10,5e/tunti. Syksyksi olen hakenut kouluun ( lähihoitaja) mutta enpä taida sinne amk:hon hakeakaan sitten koulun jälkeen, jos tosiaan tois vaivaiset 50senttiä lisää palkkaan lähes 4vuoden opiskelu..

Riippuu työstä. Oman alan tes:lla minimi on n.12e/tunti, muun alan töihin toki suostuisin pienemmällä palkalla kun kerran kokemusta ei olisi - sillä varauksella, että työ on mielekästä.

Onneks löytyy paljon ihmisiä, jotka tekee töitä alle 15?/h, jopa alle 10?/h, muutoin ei voitais käydä kaupassa, viedä lapsia hoitoon, hukuttais roskiin, ei saatais ruokaa työmaaruokalassa, hoidettais itse vanhuksemme...

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Riippuu vähän mitä kaikkea työnkuvaan kuuluu.. alle tessin en tekisi mitään. Nykyistä työtäni en suostuisi tekemään alle 12e/h+lisät. Jos työssä olisi vähemmän vastuuta ja paremmat työajat, olisi 10e/h+lisät ihan ok.

Samaa mieltä :wave:
Tämänhetkinen työni on raskasta mutta jos työolot helpottuisi, työajat olisi järkevämmät niin mieluusti antaisin pari euroa pois tuntipalkasta ihan oman viihtyvyyteni ja jaksamiseni nimissä :wave:

Yhteistyössä