Saatko alle minimi elatusmaksun? MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä Turussa - en tiedä onko jotain paikkakuntakalleusluokituksia (oho, mikä yhdyssanahirviö!) on minimi muistaakseni 138 tai 139e /lapsi. Minä saan 133,5 ja kun sitä tivasin, niin en oikein edes saanut vastausta. En jaksanut tivata enää.

kahdesta muksusta äidille kun lapset on meill puolet kuusta. Ja puolet kk on sitten mummolas viikonloput max 1 vkon loppu äitillään...Mummo ja me ostetaan ulkoilupuvut yms ...Äiti ostaa dvdeitä joka kuukaus min 50? ku keräilee leffoi ja siideriä menee ihan rattosasti kans... Äiti on lähivanhempi ja valittaa ku ei ole rahaa vaiks lapset saa korotettua hoitotukee... Ja yrittää saada meitä maksamaan ip maksuja yms... Ja lapset on kuitenkin puolet ajasta meil....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kahdesta muksusta äidille kun lapset on meill puolet kuusta. Ja puolet kk on sitten mummolas viikonloput max 1 vkon loppu äitillään...Mummo ja me ostetaan ulkoilupuvut yms ...Äiti ostaa dvdeitä joka kuukaus min 50? ku keräilee leffoi ja siideriä menee ihan rattosasti kans... Äiti on lähivanhempi ja valittaa ku ei ole rahaa vaiks lapset saa korotettua hoitotukee... Ja yrittää saada meitä maksamaan ip maksuja yms... Ja lapset on kuitenkin puolet ajasta meil....

onko tämä tapaus savossa?

124 ja jotain saan. Alle ns. minimin siksi, kun nykyisen mieheni kanssa yhteen muuttaessa sain elarit vielä kaupungilta, ja silloin vielä avoliitto pienensi sitä jonkin verran. Nykyään exä maksaa itse, mutta enpä ole vaivautunut laskettamaan sitä uusiksi.

mut jos alentamisen syynä on että isä joutuu elättämään toisen naisen kanssa tehdyt lapset ja naisen... ja jos ei ole omia tuloja ? Eikö silloin lähivanhempi saa jostain tasotusta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut jos alentamisen syynä on että isä joutuu elättämään toisen naisen kanssa tehdyt lapset ja naisen... ja jos ei ole omia tuloja ? Eikö silloin lähivanhempi saa jostain tasotusta?

sä sossusta mitään tasoitusta saa vaan kelasta erotuksen jos lastenvalvojalla on laskettu et sulla siihen oikeus on...

Mun esikoisesta tulee kelasta minimi elarit, joka on jotain 139e. Me maksetaan miehen tytön äidille 126e (tää on laskettu joskus aikoinaan ja on siksi niin pieni) mutta tytön äiti saa sitten kelasta tuon lopun, joka jää puuttumaan tuosta minimistä.

Saan 118e, indeksikorotukset isän pitäisi siihen maksaa, mutta "ei halua". Käräjien kautta pitäisi nuo korotukset periä, mutta kun nyt vain löytäisi voimia alkaa niistä taistelee.

Mulle exä maksaa 30e/lapsi (hah, maksaiskin edes noi) ja Kelasta saan loput reilu sata ?/lapsi, eli yhteensä se minimi. Sossussa laskettiin mikä on exän elatuskyky, sillä kun ei oo juurikaan tuloja noin niinkuin virallisesti. Epävirallisesti elelee kyllä ihan mukavasti. Enkä tosiaankaan viitsi oikeusteitse alkaa periä noita maksamattomia...

Yhteistyössä