[QUOTE="alma";23095668]Ei sillä kotihoidontuella olekaan tarkoitus elää. Se on tuki, ei mikään palkka. Ihmisten kun kuuluisi elättää itsensä ja lapsensa työnteolla. Misi siitä, että hoitaa omia lapsiaan pitäisi saada rahaa? Suomessa on kyllä aika pitkät äitiys- ja vanhempainvapaat, ei kun töihn vaan niiden jälkeen, jos ei ole varaa hoitaa lapsia kotona.[/QUOTE]
Niin- lomat onkin tarkoitettu vain rikkaille? Ei se niinkään voi mennä-eihän?
Mä kyllä puolustan pienten oikeutta olla kotihoidossa, jos vanhemmilla on siihen halua ja taloudellisesti sitä ei olisi tehty mahdottomaksi. Aika monessa kunnassa maksetaan kuntalisää- omassani ei :/ Luulisi, että yhteiskunta säästäisi jo yhdessä hoitopaikassa rahaa (saati sitten, kun kotiin jääviä vanhempia olisi useampi) ja voihan siihen päälle tulla muitakin säästöjä (mm. lasten ja nuorten ongelmat ovat lisääntyneet runsaasti viime vuosien aikana- ja tällä EN tarkoittanut sitä, että ongelmana olisi yksin päiväkotihoito- vaan vanhempien tappotahtinen=kuluttava työ, joka vie aikaa ja voimia koko perheeltä), joku työtön voisi työlllistyä siksi ajaksi, kun vanhempi on kotona lapsen kanssa. Oma työnikin on vaativaa, siksi en haluaisi viedä pientä vielä hoitoon. Työpäivät ovat pitkiä ja työmatkojakin on usein. Kotiinjääminen tuntuu moraalisesti minulle oikealta vaihtoehdolta.
Tilanteeseen on turha vetää miehen palkkaa: silloinhan rikkaiden ei tarvitsisi saada mitään, mikä myöskään ei ole oikein. Kyllä kodinhoidontuki on palkkaa siitä, että hoitaa itse omaa lastaan kotona. Miksi siitä pitäisi saada rahaa: no edellämainitut asiat voi laskea eduksi yhteiskunnalle-ihan selvää säästöä

Vanhempainvapaat on pitkät verrattuna moniin valtioihin, mutta uusimpien tutkimustulosten perusteella kotihoitoa suositellaan alle 3-vuotiaille. Imetystäkin suositellaan alle 2-vuotiaille (itse en kyllä pysty

). Siinä onkin jo jonkin verran perusteita. Naiset hoi! Pidetään puoliamme. oltiinpa sitten töissä tai kotona!