Minimi kotihoidontuli 315€ - verot = x euroa (paljonko?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jaana";23098881]Miten tilanne muuttuu kun vanhempi lapsi täyttää 3 v- muutaman kk:n päästä ?[/QUOTE]

Se 90 euron sisarlisä tippuu 60euroon.
ei se muuten muutu mihinkään :)

[QUOTE="alma";23095668]Ei sillä kotihoidontuella olekaan tarkoitus elää. Se on tuki, ei mikään palkka. Ihmisten kun kuuluisi elättää itsensä ja lapsensa työnteolla. Misi siitä, että hoitaa omia lapsiaan pitäisi saada rahaa? Suomessa on kyllä aika pitkät äitiys- ja vanhempainvapaat, ei kun töihn vaan niiden jälkeen, jos ei ole varaa hoitaa lapsia kotona.[/QUOTE]

Miksi sitten jollekin kodin ulkopuoliselle maksetaan palkkaa minun lapsen hoitamisesta? Haluaisin hoitaa pientä vauvaani vielä kotona- enkä viedä mihinkään päiväkotiin super-suureen ryhmään : / Kyllä se on palkkaa (olkootkin tuki-nimistä).
Kyllä minä ehdin töihin mennä myöhemminkin. Oman lapsen menetettyä vauva-aikaa ei voi takaisin saada- haluan viettää sen ajan vauvani kanssa, häntä hoitaen.

Kyllä minäkin hoidan vauvani kotona, onhan kaikilla siihen oikeus. Mutta en osaa ajatella, että minulle pitäisi maksaa palkkaa siitä, ainakaan enempää kun nykyään. Olisihan se kivaa, että kaikki perheet saisivat läjäpäin tukia, mutta kun se yhteiskunnan rahakirstu ei ole ihan pohjaton.
Jos lapsen isä ei ole hyväpalkkainen, niin sitten vauva-aikaa varten pitää säästää rahaa. Tai sitten käydä osa-aikatöissä hoiovapaan aikana. Kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy.
Se ei kyllä ole millään tapaa naisten/äitien etu, että he ovat vuosikausia kotona hotamassa lapsia. Eäkkeet ei kerry, ja urakehitys tyssää helposti siihen. Naisen ja miesten väliset palkkaerot kasvaa suurelta osin tämän takia.
Enemminkin kannattaisi mahdolistaa osittaisia hoitovapaita ja muita työelämän joustoja, kun kannustaa naisia jäämään kotiin vuosiksi. Ja etenkin saada ne isät osallistumaan enemmän lapsen hoitoon. Vaikka sitten niin, että isän viettämältä hoitovapaa-ajalta saisi jonkun "lisäosan" kotihoidon tukeen.

Yhteistyössä