minimi äitiyspväraha!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ''
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Sama pätee tähän että työmarkkinatuesta poistettaisiin se että puolison tulot vaikuttaa, enpä usko ennen kuin sen päivän näen...

Ha!! Tuota mun on kyllä erittäin vaikea uskoa.. Itse en saa mitään sieltä ja sen vuoks suotta käyn koko työkkärissäkään...

Mäkään en tahdo tuota uskoa mutta olishan se ihan kiva saada edes se rupunen työmarkkinatuki... Kun kiva just elää miehen rahoilla jotka nekään ei mahtitulot ole =/

Oukki:) Ehk mie olin sit ite vaan epäselvä. Mut tosissaan ku ei kunnon summia anneta.. Ärsyttävää jotenki tuo Kelan toiminta. Mikshä siel ei voi vaa olla selvästi paljonko saa pvältä nyt ja sit paljonko ens vuode alusta/sit ku se korotus astuu voimaan. Ja et kui monelta päivältä ja kaikkee semmosta.

Ja seki mulla o jääny erittäin epäselväks, et miks kaikkialla aina lukee se "ennakonpidätys toimitetaan AINA vähintään 20% suuruisena" ja sit tääl kummiski nii useat sanoo, et voi ottaa oman verokortin niille..Ja sit kukaan ei kummiskaa vastaa, et no tuleeko sit mätkyjä jos on pienempi veroprosentti kuin se 20..

Joo näistäkään en tajua mitään...
Ja miksi pitää edes lähteä veroa tollasesta pikku äippärahasta =/
Kauheet verot pienestä summasta.

No nii on! Ja sit just tuo ku ei tiiä ees et paljonko sen prosentin tulis olla ku useissa sit lukee sekin, että sos.etuisuuksien verotus ois korkeempaa.. ni sitäkää en tajua et mitäs järkeä siinä taas on :p

Ja juu, ei oo kyl kiva vain miehen tuloilla elää vaik me kyl tosi hyvi tullaanki toimeen.. Mut mullaki opintolainaa ni ois iha kiva sitä työmarkkinatukee saada ni vois sitä lainaa sillä maksaa pois..

No nii on! Ja sit just tuo ku ei tiiä ees et paljonko sen prosentin tulis olla ku useissa sit lukee sekin, että sos.etuisuuksien verotus ois korkeempaa.. ni sitäkää en tajua et mitäs järkeä siinä taas on :p

Ja juu, ei oo kyl kiva vain miehen tuloilla elää vaik me kyl tosi hyvi tullaanki toimeen.. Mut mullaki opintolainaa ni ois iha kiva sitä työmarkkinatukee saada ni vois sitä lainaa sillä maksaa pois..

Aivan, sepä se kun on opintolainaa yms.
Kivaahan se olisi kun itsekin jotain rahaa saisi vaikka toimeen tuliskin...

Niinpä =) Tosin oon jäävi sanomaan ku on sen verta ok tulot miehellä et saan kyl satkun omaa rahaa.. 150? laitan aina lainaan.. Eli saa sitäkin sit pienemmäks. Mut oisha se kiva saada iha työkkäristäki rahaa, varsinkaa ku se ei kovin kummonen se tuloraja oo millon tulot evätään kokonaan. Ja sit saati jos ois oikein pihi kumppani.. mitäs sitä sitten tekis..

Niinpä =) Tosin oon jäävi sanomaan ku on sen verta ok tulot miehellä et saan kyl satkun omaa rahaa.. 150? laitan aina lainaan.. Eli saa sitäkin sit pienemmäks. Mut oisha se kiva saada iha työkkäristäki rahaa, varsinkaa ku se ei kovin kummonen se tuloraja oo millon tulot evätään kokonaan. Ja sit saati jos ois oikein pihi kumppani.. mitäs sitä sitten tekis..

Joo no tulorajat on kyllä aika pienet.
Pihin kumppanin kanssa olisi kyllä aika ku*essa, kun mistään ei tule rahaa.
No onneksi oma ei ole pihi =)

Nyt yöpuulle, kauniita unia =)

Yhteistyössä