S
sama
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja niin:niin tuosta ehkäisystä tuli vielä mieleen, että ainakin kun itse kävin kerran tutustumiskäynnillä vl seuraintalolla niin, siellä "johtaja" sanoi, että jos kerran luotetaan ja uskotaan Jumalaan, niin silloin luotetaan täysillä myös siihen, ettei Jumala anna kenellekkään enempää lapsia kun näkee hyväksi. Eli sinunkin tapauksessasi olisi sitten kyse siitä, vaikka sinulla olisi esim pitkäaikaissairaus kuten diabetes (joille raskaus on aina oma taakka ja riski omalle terveydelle), että olet ottanut vallan omiin käsiisi, etkä sillloin oikeasti luotakkaan Jumalaasi?
Mä en nyt oikeesti ymmärtäny sun kysymystä :/ Miksen luottaisi Jumalaan. Kyllä minä uskon ja luotan Jumalaan. En usko, että se tuomitsee minut, sillä esim minun tapauksessa on kyse vastuunottamisesta olemassa olevista lapsista sekä omasta terveydestä ( = hengestä ). Ymmärsinkö mitä ajoit takaa?
no, olen kanssasi toki samaa mieltä siitä, että sinun vastuullasi on jo olemassa olevien lapsien ja ja terveytesi hoito, enkä itse näe siinä ristiriitaa, ettäkö oman harkintakyvyn käyttö olisi este Jumalaan luottamiselle. Jumalahan sen järjenkin on meille antanut käytettäväksi.Tuon sanomani näkökulman esitti siis vl "johtaja" eli hänen mielestään pitäisi siis luottaa Jumalan harkintakykyyn eikä omiin arvioihinsa. Hänen mukaansa sinun pitäisi siis antaa lapsen tulolle mahdollisuus omasta terveydestäsi huolimatta ja luottaa siihen, että elätpä tai kuoletpa, se on Jumalan tahto sinun elämässäsi.