V
vieras
Vieras
Ja joo, tämä on voinut olla jo täällä. Mutta mulla ei ole tällä hetkellä tekemistä, niin kyselkää mitä haluatte tietää.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Olen käyttänyt ja käytän yhä edelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja nunu:Pitääkö tosiaankin vanhoillislestadiolaiset nuoret ihan tolkuttomia bailuja jossa sitten salaa vanhemmilta ryyppäävät ja harrastavat seksiä ja muuta syntistä?
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:onko totta että vanhemmat lestadiolaisäidit opastavat uusia lestadioilaisäitejä synnytyslaitoksilla mm.; ei kannata imettää vauvaa jotta vauvan keltaisuus kasvaa ja näin ollen saatte kauemmin olla laitoksella? tai että kotia pääsyn jälkeen ei sitten itse kannata syödä jotta kuukautiset pysyvät poissa...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja nooh:onko totta että vanhemmat lestadiolaisäidit opastavat uusia lestadioilaisäitejä synnytyslaitoksilla mm.; ei kannata imettää vauvaa jotta vauvan keltaisuus kasvaa ja näin ollen saatte kauemmin olla laitoksella? tai että kotia pääsyn jälkeen ei sitten itse kannata syödä jotta kuukautiset pysyvät poissa...
En ole koskaan kuullutkaan :OEnkä usko tuon olevan totta. Jos on totta, ei ole näillä vanhemmilla äideillä kyllä ole mielestäni kaikki kondiksessa. Ite kyllä antaisin kuulua ja kovaa, jos joku mulle tulisi sanomaan noin tyhmästi! Kyllähän tuota voisi henkilökunnalle rohkeasti sanoa, jos väsyttää lähteä kotiin. Ite olen nauttinut sairaalan täysihoidosta, mutta on ollut mukava palata kotiin. Mun mielestä hullusti tekee se äiti, joka ei syö synnytyksen jälkeen :O Jos uutta raskautta pelkää, siihen voi miettiä syitä miksi sitä pelkää ja yrittää hakea siihen pelkoon apua.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vl:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Siis.. ja väität edelleen olevasi vanh. lest? Huhhuh.
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vl:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Alkuperäinen kirjoittaja leijonanmorsian:Mitä ajattelet lestadiolaisäideistä, jotka ovat masentuneet tai uupuneet lapsiensa kanssa. Tiedän näitä perheitä, joissa luoja suo lapsen harvase vuosi ja äiti on niin poikki että hyvä kun jaksaa hengittää. Ja sukua ei näy missään, minkä kumminkin ymmärtäisin olevan se ensisijainen apu. Siellä sitten häärää kunnallinen kotihoito kaiken aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jeesus, ajattelen että sillon ku mulla on vaikeeta, Jeesus on lähelläni. Uskon että hän kantaa osan mun kuormasta. Jeesus on mulle sellanen yhenlainen idoli, ajattelen että jos hän on pystynyt olemaan synnitön, saan siitä itse voimia "taistella" syntiä vastaan. Jeesuksesta ajattelen myös, että ihana nähdä hänet joskus, hän kutsuu joskus mut vielä luokseen, jos jaksan uskoa häneen "viimeiseen" asti. Se myös lohduttaa, että vaikka mulla olis joskus hirmuvaikeeta, Jeesus kanto silti sen kaikista raskaimman ristin.
Uskonnollinen...hmm..jos nyt käsitin oikein kysymyksen, niin luen lapsille joskus iltarukouksen. Joskus kuuntelen hengellisiä lauluja, en useinkaan. Mennään seuroihin, ainakun on tilaisuus ja energiaa mennä. Olen myös uskovainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Voiko siitä puhua muiden lestadiolaisäitien kanssa, vai onko se semmonen salainen asia? Onko nykyään enää painetta lisääntyä niin paljon ku irtoo vai onko se muuttunut/muuttumassa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:Tunnetko sinä/uskovaiset ystäväsi olevasi parempi meitä ns. taviksia? Siis uskon itsekin Jumalaan ja jeesukseen. En vain kuulu mihinkään lahkoon tms. Käyn kirkossa todella harvoin. Uskon sydämessäni ja se riittää minulle. Lapsuudesta jäi aina se kuva vanhoillislestadiolaisista tuttavistani, että heidät on kasvatettu ajattelemaan, että ovat meitä ns. tavallisia syntisiä parempia, meidän yläpuolella. Tämä mielikuva on minulla edelleen joistain vanh.lest. tuttavista.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Käytätkö tai oletko koskaan käyttänyt ehkäisyä?
Voiko siitä puhua muiden lestadiolaisäitien kanssa, vai onko se semmonen salainen asia? Onko nykyään enää painetta lisääntyä niin paljon ku irtoo vai onko se muuttunut/muuttumassa?
Olen kertonut siitä ainoastaan omalle äidilleni ja parille hyvälle ystävälle. Varmasti on ihmisiä, jotka sitä ei ymmärrä, joten en siitä kailota. Mutta, jos kuulisivat syitä, toivoisin heidän tajuavan pitää suunsa kiinni siinä vaiheessa!!! Ei elämä mene kaikilla saman kaavan mukaan, varsinkaan just sillä kaavalla, millä jonkun toisen, minut tuomitsevan elämän kaavallaen kyllä usko, että kukaan ottaa elämän sillä asenteella "niin paljon kuin irtoo" vaan ottavat lapset Jumalan lahjoina, niin monta lasta nöyrtyvät ottamaan, kuinniitä sattuu tulemaankin.
Luulen, että ennenvanhaan on enemmän ollut luulo, että myös seksistä kieltäytyminen voisi olla hienovaraista ehkäisyä. Olen päätellyt tämän siitä, kun olen kuullut parinkin mummon neuvovan tuoretta vaimoa,että miehelle pitää antaa aina kun se haluaa,pilke silmäkulmassa mutta kutenkin jollain lailla vakavasti. En ite ainakaan alennu moiseen, siinähän mennään melkein jo raiskauksen puolelle, jos nainen joutuu tekemään sitä ilman omaa halua. Toki itekin joskus annan miehelle rakkaudesta, koska joskus se voi olla toisinkin päin. Mutta naisella on kyllä oikeus kieltäytyä seksistä! Vastasinkohan ollenkaan kysymykseesi?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:Millaista vaatetusta pidät kirkkoon sopimattomana?