Minä olen lähihoitaja

• Viestiketjun aloittaja so what
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:
Huonoa itsetuntoa pitää pönkittää muita ja muiden ammatteja/töitä mollaamalla.
Hyvä ap ja muut työstänne ylpeät!! :)
Höpö höpö. Miksi aina pitää vetää mukaan kateus ja huono itsetunto? Arvostan vastuullista työtä tekeviä ja sairaanhoitajia todella paljon kuten myös lääkäreitä, mutta lähihoitajat...Noh, jonkunhan sekin työ on tehtävä. :D
:eek: olet sinä aika mahdoton kaveri. Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti sinua ei joudu kukaan lähihoitaja hoitamaan, että saat hoitosi sitten sairaanhoitajalta tahi lääkäriltä. Tai no kuulutaanhan me lähihoitajat tuohon "vastuullista työtä tekeviin" :D että kiitos arvostuksesta ;)

buahahhah
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Opettele sä ekaks kirjottamaan,jooko?Ikävää että sulla on niin huono itsetunto;Joka riippuu sun ammatista,mikä taitaa olla sossupummi : )Hanki elämä,jos pystyt!

Minä en ole lähihoitaja, aloitin kyllä aikanaan sen koulutuksen mutta alkoi tympimään se jatkuva ryhmätyöskentely. Vääjämättä ryhmässä oli kaks aktiivista ja kaks lusmua ja ne lusmut sai arvosanansa tekemättä mitään |O

Sitä paitsi mun mielestä lähihoitajat tarvitsis pidemmän erikoistumisjakson.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Minä en ole lähihoitaja, aloitin kyllä aikanaan sen koulutuksen mutta alkoi tympimään se jatkuva ryhmätyöskentely. Vääjämättä ryhmässä oli kaks aktiivista ja kaks lusmua ja ne lusmut sai arvosanansa tekemättä mitään |O

Miten pitkä sen erikoistumisjakson sit pitäisi olla? Miksi ei vuosi riitä?

oikeesti!
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
EN todellakaan ole jaksanut koko ketjua lukea, mutta TÄMÄ POMMPASI SILMILLE.
Miten *itussa kukaan voi väittää ettei lähihoitaja ole siivoojaa kummempia????????
Esim. päiväkodeissa työskentelevät lastenhoitajat ovat suurin osa lasten- ja nuorten hoitotyöhön suuntautuneita lähihoitajia, jotka joutuvat törmäämään työssä milloin minkäkinlaiseen porukkaan, vanhempiin ja lapsiin. Lisäksi paperihommat: kasvatussuunnitelmat -keskustelut ym.
Olis kiva olla näkemässä joku siivooja pitämässä kasvatuskeskustelua vanhempien kanssa, joiden lapsella on jokin "ongelma", jota vanhemmat ei myönnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Onks se nykyään vuosi? Katsos kun sillon aikanaan se oli vaan 6kk ja ihan liian lyhyt pintaraapaisu...

Kai se vuosi jo riittää.

Onks se nykyään vuosi? Katsos kun sillon aikanaan se oli vaan 6kk ja ihan liian lyhyt pintaraapaisu...

Kai se vuosi jo riittää.

Joo, vuosi se on. Itse suuntauduin mielenterveys-,ja päihdetyöhön. Aika syvällisesti siinä käytiin asioita läpi ja 2 työharjoitteluakin siinä oli. Itse olin toisen työharjoittelun psykiatrisessa sairaalassa 7vk, ja toisen harjoittelun 8vk mielenterveys-,ja päihdekuntoutujille suunnatussa kuntoutuskodissa. Ja teoriaopintoja sitten loput..

Kai se vuosi jo riittää.

Joo, vuosi se on. Itse suuntauduin mielenterveys-,ja päihdetyöhön. Aika syvällisesti siinä käytiin asioita läpi ja 2 työharjoitteluakin siinä oli. Itse olin toisen työharjoittelun psykiatrisessa sairaalassa 7vk, ja toisen harjoittelun 8vk mielenterveys-,ja päihdekuntoutujille suunnatussa kuntoutuskodissa. Ja teoriaopintoja sitten loput..

No mut hyvä, tuo kuulostaa jo paremmalta kun se mitä se koulutus silloin alkuunsa oli =)

Arvostan
kyllä kaikkia ammatteja,mutta minua kyllä huvittaa,kun eräs tuttavani(lähäriopiskelija) toitottaa monesti,että "Kato,kyllä mä tiiän,ku me ollaan just opiskeltu tota asiaa",sellaisella ylimielisellä asenteella.Ja usein on kuitenkin väärässä..Minua hän pitää alemmassa arvossa,koska olen kotiäiti.Hain itsekin lähihoitajaksi,koska päiväkodissa työskentely kiinnostaa,mut eipä tullut edes kutsua valintakokeisiin,mitä ihmettelen ja olen kyllä hieman katkera..:(

Itse opiskelen lähihoitajaksi ja olen törmännyt tähän samaan asiaan,että paljon ryhmätöitä ym.mutta se että ne lusmut/laiskat saa saman numeron niin se on kyllä väärin.Meijänkään koulussa ei ole väliä sillä oletko aktiivinen tunnilla ja oletko ystävällinen kunhan kokeesta saat hyvän numeron.Meidänkin luokalla yksi tyttö tosi lahjakas teoriassa eli vetelee viitosia joka kokeesta(se hänelle suotakoon),mutta haluan nähdä kun se on oikeissa töissä.Se ei puhu sanaakaan ja koko ajan naama "vääränä"eli oikea tulevaisuuden hoitaja.(toivottavasti ei hoida mua)poikkespa aiheesta,mutta oli pakko laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja so what:
ja olen tyytyväinen ammattiini ja olenkin hyvä hoitaja hoidettavienkin mielestä. Itse arvostan itseäni ja työtä mitä teen. Siinähän haukutte meitä LH:ita, ei koske.
Hienoa että olet tyytyväinen ammattiisi ja omaan työpanokseesi. Se onkin tärkeintä, siis se että viihtyy omassa työssään ja on ylpeä siitä mitä tekee. Onnittelut sulle, ei todellakaan ole itsestäänselvyys tehdä sellaista työtä josta aidosti tykkää :hug: .

Yhteistyössä