Minä menen töihin kun lapsi on n. vuoden!

• Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
"sara"
Olen varmaan paranoidi, mutta aika hankala uskoa, että kaikki nämä "ammattilaiset" todella olisivat sitä. Aina harmaita ja kirjoituskykykin tuntuu olevan ihan muuta, kuin oikeasti yliopistossa lastentarhanopettajaksi opiskelleilla.

Jos oikeasti olette ammattilaisia, niin eiköhän kannattaisi tehdä asioille jotain, eikä mollata omaa ammattikuntaa. Juuri tuollaisten takia kärsivät nekin päiväkodit ja alan ammattilaiset, jotka hoitavat työnsä kunnialla ja jokaista lasta yksilönä kunnioittaen.
Mikäs tämä freelancer luulee olevansa, ansarikukka vai? Että kirjoitusasusta voit päätellä kirjoittajan ammattitutkinnon? Mene kouluun hyvä ihminen opiskelemaan yleissivistystä.

Itse en laittaisi alle 2- vuotiasta hoitoon, mutta kukin tehköön tahtonsa mukaan! Varmasti joka päiväkodista löytyy hyvät ja huonot puolensa.

[QUOTE="sara";25094094]Mikäs tämä freelancer luulee olevansa, ansarikukka vai? Että kirjoitusasusta voit päätellä kirjoittajan ammattitutkinnon? Mene kouluun hyvä ihminen opiskelemaan yleissivistystä.[/QUOTE]

No hui, ei tarvitse hermostua. En puhunut pelkästään sinusta, vaan siitä, kuinka jokaiseen keskusteluun löytyy monta "asiantuntijaa" tähän aiheeseen liittyen. Kuitenkaan ei voida edes sen vertaa nähdä vaivaa, että kirjauduttaisiin palstalle.

Ja kyllä, kirjoitusasusta voi erittäin hyvin tehdä päätelmiä kirjoittajasta tekstin takana. Missään vaiheessa en ole väittänyt, että päätelmäni olisivat yksi totuus.

"vieras"
En ole niin tyhmä, tiedän että osa päiväkodeista on vähemmän hyviä paikkoja.

Mutta tiedän, että on olemassa muunlaisiakin päiväkoteja kuin suuret laitokset joissa on ylisuuret ryhmät ja väsynyt, sairasteleva henkilökunta eikä sijaisiakaan saa - tiedäthän tämän skenaarion joka aina palstalla nousee esille kun päivähoidosta keskustellaan, ja kaikki pk:t esitetään tuonkaltaisina paikkoina.
Sä et nyt tajua mun pointtia. 4 lastaa kohti pitää olla muistaakseni yksi hoitaja, minusta jo yksi päiväkotiryhmä (esim. parikymmentä lasta) on aivan liian iso pienelle vauvalle /lapselle. Ja siitä ei pääse mihinkään että varsin usein nämä päiväkodit ovat pieniä tai suuria laitoksia. Mun mielestä näin ja onneksi olemme saaneet päättää miten itse hoidamme lapsemme :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";25094263]Sä et nyt tajua mun pointtia. 4 lastaa kohti pitää olla muistaakseni yksi hoitaja, minusta jo yksi päiväkotiryhmä (esim. parikymmentä lasta) on aivan liian iso pienelle vauvalle /lapselle. Ja siitä ei pääse mihinkään että varsin usein nämä päiväkodit ovat pieniä tai suuria laitoksia. Mun mielestä näin ja onneksi olemme saaneet päättää miten itse hoidamme lapsemme :)[/QUOTE]

Varsin ymmärrettävää tämä epäuskoisuus ja hämmennys allekomevuotiaiden päiväkotihoidon puutteiden ja huolenaiheiden kohdalla. Ei tämä huoli ole kuitenkaan yksittäisten "ammttilaisen" keksimä, luulisi että vanhemmat kuitenkin kuuntelisivat aivan asiallista analyysia jota tutkijat tilanteesta ovat tehneet (Rusanen, Keltikangas-Järvnen jne.).Tehy on myäs hiljattain julkaissut ryhmäkoko tutkimuksen Suomessa. Kehottaisin myös palstalaisia tutustumaan kyseiseen selvitykseen.

Yhteistyössä