suuret onnittelut valinnastasi voittajan joukoissa on hyvä olla siukkuja :hug: :heart: :heart: :wave:
Oikeastaan se on toive, sillä pelkkä usko Jeesukseen ja pelastuminen tätä kautta on perisyntiselle ihmiselle luotaantyöntävä ajatus. On helpompi etsiä tekosyitä ja keskittyä mihin tahansa aiheen ympäriltä, kunhan ei joudu silmätysten sen ajatuksen kanssa, että Jeesuksen hyväksymällä ja hänen ristintyöhönsä turvaamalla pääsee taivaaseen.Alkuperäinen kirjoittaja mä:Sen vielä lisään että ihmisillä on outo luulo että Jeesuksesta pimitetään jotain olennaista tietoa jossain.
Jos uskot että Raamattu ON Jumalan Sana, uskot kai että Jumala pitää lupaustensa mukaan huolen siitäkin että Sana pysyy eikä muutu ja näinollen Jumalan ilmoitus on luettavissa Raamatusta!
Tuosta oli aiemminkin tuosta linkki, miksei mulla näy mitään? Olen kahdella eri selaimella yrittänyt.Alkuperäinen kirjoittaja mä:http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=D10EFBA91D4383C5665F2F09BF3A9D85
En tiedä minkä johdattamana kirjoitit, mutta tuo on todella onnistunutta kirjoitusta.Alkuperäinen kirjoittaja bean:Oikeastaan se on toive, sillä pelkkä usko Jeesukseen ja pelastuminen tätä kautta on perisyntiselle ihmiselle luotaantyöntävä ajatus. On helpompi etsiä tekosyitä ja keskittyä mihin tahansa aiheen ympäriltä, kunhan ei joudu silmätysten sen ajatuksen kanssa, että Jeesuksen hyväksymällä ja hänen ristintyöhönsä turvaamalla pääsee taivaaseen.
Paradoksaalista tilanteessa on, että uskominen ei vaadi mitään, mutta antaa pelastuksen. En aina ymmärrä, miksi ihmiset tekevät pakomatkaa, kun pysähtyminen ei vaadi kuin juoksemisen lopettamisen...
Alkuperäisiksi? Käännökset tietysti vaikuttavat jonkun verran, mutta koska niitä käännetään alkukielistä nykyään, käännösvirheissä ei pitäisi tapahtua loputtomasti kertautumista. 300-luvulla nuo Raamatun kirjat taidettiin valita.Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Se mikä ihmetyttää, on joidenkin uskovaisten sokea usko raamattuun. Sehän on niin ihmisen tekemä kirja kuin olla voi, ei varmasti tunnistaisi kirjoituksia alkuperäisiksi, jos vertaamaan pääsisi. Käännökset ja nykysuomennokset muuttavat sanomaa.
Ja se on ihminen, joka on päättänyt, mitä kirjoituksia raamattuun tulee, ei Jumala.
Jos ajattelee niitä keskiaikaisia (?) kirkolliskokouksia, jotka raamatun sisällön on määrittänyt, en voi "uskoa" raamattuun. Ristiretket, inkvisitiot, noitavainot.... mikään niistä ei ole sitä, mitä Jeesus opetti.
Aijaa, onko viimeisin suomenkielinen raamattu tosiaan käännetty suoraan alkuperäisistä? Sitä en tosiaan tiennyt.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Alkuperäisiksi? Käännökset tietysti vaikuttavat jonkun verran, mutta koska niitä käännetään alkukielistä nykyään, käännösvirheissä ei pitäisi tapahtua loputtomasti kertautumista. 300-luvulla nuo Raamatun kirjat taidettiin valita.Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Se mikä ihmetyttää, on joidenkin uskovaisten sokea usko raamattuun. Sehän on niin ihmisen tekemä kirja kuin olla voi, ei varmasti tunnistaisi kirjoituksia alkuperäisiksi, jos vertaamaan pääsisi. Käännökset ja nykysuomennokset muuttavat sanomaa.
Ja se on ihminen, joka on päättänyt, mitä kirjoituksia raamattuun tulee, ei Jumala.
Jos ajattelee niitä keskiaikaisia (?) kirkolliskokouksia, jotka raamatun sisällön on määrittänyt, en voi "uskoa" raamattuun. Ristiretket, inkvisitiot, noitavainot.... mikään niistä ei ole sitä, mitä Jeesus opetti.
Minulla ei ole tässä nyt sitä Raamattua, mutta muistelen, että viimeksi kun katsoin, niin mahdollisimman alkuperäisiä tekstejä (eri tekstejä vertaillen) tuossa olisi käytetty.Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Aijaa, onko viimeisin suomenkielinen raamattu tosiaan käännetty suoraan alkuperäisistä? Sitä en tosiaan tiennyt.
Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä uskon niin, että jos syntejään katuu niin Jumala armahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:Sanot samassa lauseessa, että Jumala on rakkaus joka pitää paikkansa, ja että Jumala armahtaa katuvan. Eli jos et kadu, niin Jumala ei enää olekaan rakkaus vaan viha tai kosto?Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Uskon Jumalaan ja ylösnousemukseen, siihen että katuvalle synnit armahdetaan. Jumala on rakkaus.
Eikö toi ole ristiriitaista?
Jumala on rakkaus, eikä siihen liity katuminen, vaan Jumala rakastaa jokaista teosta riippumatta ilman, että erikseen tarvii asiaa Hänelle hyvitellä
Jumala ei oo koskaan viha tai kosto, mutta taivaaseen pääsevät vaan ne jotka aidosti katuvat syntejään. Tää on siis se mihin mä uskon.
*huokaus* joo joo taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä uskon niin, että jos syntejään katuu niin Jumala armahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:Sanot samassa lauseessa, että Jumala on rakkaus joka pitää paikkansa, ja että Jumala armahtaa katuvan. Eli jos et kadu, niin Jumala ei enää olekaan rakkaus vaan viha tai kosto?Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Uskon Jumalaan ja ylösnousemukseen, siihen että katuvalle synnit armahdetaan. Jumala on rakkaus.
Jumala on rakkaus, eikä siihen liity katuminen, vaan Jumala rakastaa jokaista teosta riippumatta ilman, että erikseen tarvii asiaa Hänelle hyvitellä
Jumala ei oo koskaan viha tai kosto, mutta taivaaseen pääsevät vaan ne jotka aidosti katuvat syntejään. Tää on siis se mihin mä uskon.
pieni lauma menee taivaaseen 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10
ja hallitsee Kristuksen kanssa
Sarjassamme jt-tietoutta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;
Noi Raamatun kohdat löytyy ihan jokaisen Raamatusta.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:*huokaus* joo joo taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä uskon niin, että jos syntejään katuu niin Jumala armahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:Sanot samassa lauseessa, että Jumala on rakkaus joka pitää paikkansa, ja että Jumala armahtaa katuvan. Eli jos et kadu, niin Jumala ei enää olekaan rakkaus vaan viha tai kosto?Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Lapsellinen. Ja luuletko, että sä jotenkin saat käännettyä meidän uskovien päät tai luuleen meitä hulluiks? Jumala on oikeesti olemassa, ja se joka sen on löytänyt, todellakin tietää sen ja sitähän ei uskottomien puheet hetkauta! Kiitos Herralle että olet pitämässä huolta lapsistani, olet parantanut minut sairauksista, auttanut talousasioissa ja johdattanut! Amen!Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Ihqqqqqqq!! Onni onnettomuudessa on se että kajahdit vaan uskoon koska jos olisit kanavoinut tuon päänpimentymän johonkin muuhun niin valkotakkiset olisivat varmasti sut hakenu jo poies...
Mutta onneksi olkoon ja onnea valitsemallasi tiellä, on se hyvä että joku pitää sustakin huolen (vaikkakin tässä tapauksessa se onkin mielikuvitushahmo )...
Niin juu niinhän ne aina teidän mielestä. Sitten luetaanko niitä ku piru Raamattua jakeita pötköön sieltä täältä ja tuolta ja johan istuu jt:ien mielen mukaisiksi. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Noi Raamatun kohdat löytyy ihan jokaisen Raamatusta.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:*huokaus* joo joo taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä uskon niin, että jos syntejään katuu niin Jumala armahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:Sanot samassa lauseessa, että Jumala on rakkaus joka pitää paikkansa, ja että Jumala armahtaa katuvan. Eli jos et kadu, niin Jumala ei enää olekaan rakkaus vaan viha tai kosto?Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Jehovan todistajat todella uskovat, että Raamattu on Jumalan sana ja että sen sisältö on tarkoitettu meidän opetukseksemme (2. Tim. 3:16, 17; Room. 15:4; 1. Kor. 10:11). Siksi he eivät turvaudu filosofisiin perusteluihin kiertääkseen Raamatun selviä ja totuudellisia lausuntojaAlkuperäinen kirjoittaja Grace:Niin juu niinhän ne aina teidän mielestä. Sitten luetaanko niitä ku piru Raamattua jakeita pötköön sieltä täältä ja tuolta ja johan istuu jt:ien mielen mukaisiksi. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Noi Raamatun kohdat löytyy ihan jokaisen Raamatusta.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:*huokaus* joo joo taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä uskon niin, että jos syntejään katuu niin Jumala armahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja seurakunta:Sanot samassa lauseessa, että Jumala on rakkaus joka pitää paikkansa, ja että Jumala armahtaa katuvan. Eli jos et kadu, niin Jumala ei enää olekaan rakkaus vaan viha tai kosto?Alkuperäinen kirjoittaja pelastettu:Minä, vanha Jumalalle ja uskonnolle naureskelija, olen tullut uskoon.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.Alkuperäinen kirjoittaja mä:jehovan todistajat EIVÄT ole kristittyjä ensinkään. He eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan, Isään, Poikaan Ja pyhä henkeen.
Jeesus ei ole jehovalaisten mielesrtä Jumalan poika.
Ja muitakin kristityistä erottavia opillisia eroja löytyy. Siksi jehovalaisia ei lasketa kristityiksi.
Jeesus on Jumalan Poika Matt. 3:17;Alkuperäinen kirjoittaja mä:jehovan todistajat EIVÄT ole kristittyjä ensinkään. He eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan, Isään, Poikaan Ja pyhä henkeen.
Ja muitakin kristityistä erottavia opillisia eroja löytyy. Siksi jehovalaisia ei lasketa kristityiksi.
Höpöhöpö.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.Alkuperäinen kirjoittaja mä:jehovan todistajat EIVÄT ole kristittyjä ensinkään. He eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan, Isään, Poikaan Ja pyhä henkeen.