minä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä miten tän vois korjata.
Mä oon niin väsynyt kaikkeen tähän.

kolme vuotta on mennyt niin että on ahdistanut tää elämä ja ongelmat lähes koko ajan.
ja kaiken mä oon itse aiheuttanut, vaikka se syy miksi oon tällainen ei ole kyllä kokonaan mun.

ja siksi mua itkettää ja ahdistaa vielä enemmän.

ei huvita nukkua koska huomenna on hätäpäivä. joutuu miettimään miten tästä pääsee yli.

joutuu miettimään, itkemään, raivoamaan ja stressaamaan ja olemaan paniikissa.

mä en jaksa enää itseäni enkä tätä elämää. =(

Kuulostaa jotenkin masennukselta. Silloinhan tuntuu että itse olisi syyllinen kaikkeen, masentaa, ahdistaa ja itkettää. Oletko hakenut apua? Mä itse sairastuin masennukseen 19-vuotiaana heti ylioppilaskirjoitusten jälkeen, 2 vuotta meni ennen kuin pääsin siitä yli. Mulla oli aikoja jolloin oma peilikuvakin oksetti ja tuntui siltä kuin kaikki paha mitä on olemassa on omaa syytä. Myöhemmin tajusin että itse asiassa kaikki ihmiset tekevät virheitä eikä se ole vaarallista.

Minkälaisia rahaongelmia teillä on? Ainakin lainat voi sopia uudelleen ja laskuihin anoa lisäaikaa. Hmm, muistaakseni kunnilla on jonkinlainen palvelu mihin voi hakeutua kun raha-asiat on menny pieleen, siellä sitten tehdään suunnitelmat tulevaisuutta varten. Eikö sellaiselle kannattaisi hakeutua?

ei auta enää mikään.
huomenna pitäis olla rahaa tai tulee häätö.
mutta eipä voi mitään. elämä on. voi kun olis joskus voinut nähdä miten kaikki asiat vaikuttaa tulevaan. oisin hakenut apua jo silloin. nyt ei enää auta.

no, ses siitä. kiitos kun jaksoit vastata.

yritän nukkua jos pystyn, huomenna herään siihen että koko elämää särkee.

Miten kauan olet tiennyt häädöstä? Toivottavasti olette saaneet sossulta jonkinlaisen uuden asunnon. Ja vaikka häätö nyt tulisikin niin suosittelen menemään paikkakuntanne velkaneuvojalle, he kyllä auttavat laatimaan suunnitelmat ettei tulevaisuudessa käy samalla tavalla.

en mä usko että ne voi auttaa kun mistään ei saa minkäänlaista lainaa.
en mä ole it´tsekään mistään selvillä.voisin vaan nukkua elämäbi ohi.

kirjottelen tuohon toiseenkin ketjuun, en tiedä miks aloitin kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sossulla on ainakin velvollisuus järjestää teille uusi asunto jos eivät voi muuten auttaa.

ei ole mitään velvollisuutta hommata asuntoa:( Jos itse sössinyt vuokranmaksut niin uutta asuntoa on vaikea saada.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No sossulla on ainakin velvollisuus järjestää teille uusi asunto jos eivät voi muuten auttaa.

ei ole mitään velvollisuutta hommata asuntoa:( Jos itse sössinyt vuokranmaksut niin uutta asuntoa on vaikea saada.

Eikö? Outoa, netissä luki että sosiaalivirasto on velvollinen etsimään uuden asunnon mikäli asukas tulee häädetyksi ulosoton takia.

Eikö? Outoa, netissä luki että sosiaalivirasto on velvollinen etsimään uuden asunnon mikäli asukas tulee häädetyksi ulosoton takia.

Jos on mennyt luottotiedot ja olet jättänyt vuokrat maksamatta, niin on todella vaikea saada mistään asuntoa. Siksi olis tärkeetä että aina maksaisi edes sen vuokran, vaikka jäiskin sitten muut laskut maksamatta. Niin se vain on:(

Jos on mennyt luottotiedot ja olet jättänyt vuokrat maksamatta, niin on todella vaikea saada mistään asuntoa. Siksi olis tärkeetä että aina maksaisi edes sen vuokran, vaikka jäiskin sitten muut laskut maksamatta. Niin se vain on:(

No varmasti se on vaikeaa mutta kyllä ne sen asunnon etsii. Ketään ei kuitenkaan kadulle häädetä, varsinkaan jos on lapsia.

No varmasti se on vaikeaa mutta kyllä ne sen asunnon etsii. Ketään ei kuitenkaan kadulle häädetä, varsinkaan jos on lapsia.

tässä asiassa nyt kyllä olet väärässä, valitettavasti. Jos olet jättänyt nykyisestä asunnosta vuokran maksamatta, niin miksi niillä olisi mitään velvollisuutta hakea/antaa sinulle uutta asuntoa, eihän sinulla ole varaa sitäkään maksaa?! ja kyllä vain ihmisiä häädetään kadulle täällä meidänkin maassa ja vaikka olisi lapsiakin.

tässä asiassa nyt kyllä olet väärässä, valitettavasti. Jos olet jättänyt nykyisestä asunnosta vuokran maksamatta, niin miksi niillä olisi mitään velvollisuutta hakea/antaa sinulle uutta asuntoa, eihän sinulla ole varaa sitäkään maksaa?! ja kyllä vain ihmisiä häädetään kadulle täällä meidänkin maassa ja vaikka olisi lapsiakin.

Ilmeisesti täällä pikkupaikkakunnalla on sitten eri asia. Täällä rapajuopoillekkin haetaan uudet asunnot oli ulosottovelat miten mittavat tahansa. Ja sossuhan ne vuokrat sitten maksaa.

Oletko nyt ihan perillä kaikesta?
Et ole tainnut kuulla koskaan SUOMEN asunnottomista. Heitä on.
Sossulla ei minkään näköistä pakkoa mihinkään. Lapset voivat huostaan ottaa mutta aikuisista joskus viis

Ilmeisesti täällä pikkupaikkakunnalla on sitten eri asia. Täällä rapajuopoillekkin haetaan uudet asunnot oli ulosottovelat miten mittavat tahansa. Ja sossuhan ne vuokrat sitten maksaa.

Ja sinähän se varmaan tiedät kaikkien "rapajuoppojen" sossutiedot

Alkuperäinen kirjoittaja ssd:
Sossulla ei minkään näköistä pakkoa mihinkään. Lapset voivat huostaan ottaa mutta aikuisista joskus viis

Tiedän kyllä että on olemassa asunnottomia ja asunnottomia lapsiperheitäkin. Ymmärrät varmaan että perimmäinen tarkoitus ei ole heittää lapsiperheitä kadulle. Sosiaalivirastolla on VELVOLLISUUS etsiä apua tarvitseville asunto, vai lukeeko se heidän säädöksissään ihan vain kaunistukseksi. Se onkin sitten eri asia että löytyykö asunto.. varsinkin pääkaupunkiseudulla sellaista on vaikea löytää. Mielestäni AINA voi yrittää saada asuntoa sosiaalitoimiton kautta, vai olisiko minun pitänyt tässä ketjussa vain voivotella toisen tilanteelle?

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

No jos suurin osa suvusta on juoppoja ja juopoilla juopot kaverit niin helppoahan se on tietää oman paikakuntansa juoppojen sosiaalisesta elämästä.

Mikäs sinua risoo?

Alkuperäinen kirjoittaja ssd:

Tiedän kyllä että on olemassa asunnottomia ja asunnottomia lapsiperheitäkin. Ymmärrät varmaan että perimmäinen tarkoitus ei ole heittää lapsiperheitä kadulle. Sosiaalivirastolla on VELVOLLISUUS etsiä apua tarvitseville asunto, vai lukeeko se heidän säädöksissään ihan vain kaunistukseksi. Se onkin sitten eri asia että löytyykö asunto.. varsinkin pääkaupunkiseudulla sellaista on vaikea löytää. Mielestäni AINA voi yrittää saada asuntoa sosiaalitoimiton kautta, vai olisiko minun pitänyt tässä ketjussa vain voivotella toisen tilanteelle?

Sossu ei noudata sitä velvollisuutta, eikä aina muitakaan velvollisuuksiaan, se on tosi juttu.
Minun tuttavalle ei sosku edes auttanut etsimään asuntoa.

Näissä on joskus kuntakohtaisiakin eroja.
Ja se asunnon etsiminen voi tarkoittaa esim. että asukas täyttää kaupungin vuokra-asunto hakemuksen, ei sen kummempaa =/ valitettavasti, ja mikäänhän ei takaa että saa asunnon

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

No jos suurin osa suvusta on juoppoja ja juopoilla juopot kaverit niin helppoahan se on tietää oman paikakuntansa juoppojen sosiaalisesta elämästä.

Mikäs sinua risoo?

en tiedä, anteeksi. kirjoitin inhottavalla sävyllä... pyydän anteeksi ja menen nukkumaan, jos vaikka ärtymys vähenisi

Yhteistyössä