minä+ vauva+ex= mahdoton yhtälö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ronja-86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ronja-86

Vieras
(25.2.2005)heipsan kaikki nuoret äidit ja muut.. mieltäni painaa sellainen että tuossa joku aika sitten erottiin exän kanssa ( 3 vuoden suhde) ja suhteessa yritettiin vauvaa n. puol vuotta.. ja nyt sitten tässä eron jälkeen huomasin että oon paksuna ja nyt ensin exä kielsi koko asian ja nyt se vaatii aborttia koska se sanoo että vauvalla tulis olla hyvät edellytykset onneliseen perheeseen ja blaah blöaah blaah.. eikä se halua lasta sen takia että sen tulevaisuus kärsii asiasta.. itse en tiedä mitä nyt tehdä kun ex sanoo että ABORTTI ON AINOA JÄRKEVÄ VAIHTOEHTO JA AINUT VAIHTOEHTO!!! mua inhottaa kun se kläyttäytyy tuolla tavalla ja ajattelee vaan itseensä.. tekis ihan vaan sen kiusaks mieli synnyttää.. vaikka itseenikin ajattelen nyt niin ei se vauva mun elämää kaada.. yritettiinhän sitä pitkään.. ja silloin ex oli täysin valmis isäksi nyt ei kirveelläkään.. kenelläkään kokemusta?? T :epätoivoinen äipän alku tänään 19w :)

ethän ollut tosissasi??? isän kiusaksi tekis mieli synnyttää vauva??? no jos nuilla lähtökohdillla olet liikenteessä niin en suosittele. sitä kiusaa myös sinä joudut katselemaan jos et oikeasti halua vauvaa kuin vaan isän kiusaksi....

mutta muuten jos tunnet jaksavasi yksin niin mikäpä siinä ja tajuat mitä kaikkea vauva tuo tullessaan. loppupeleissä päätös on vaan sinun mutta elä tuudittaudu siiihen että kyllä se mies kuitenkin on mukana. voihan hän tietenkin heltyä mutta sitten taas ei.

älä nyt ainakaan miehen kiusaksi lasta tee....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 16:22 epunäiskä kirjoitti:
siis sen sun exäxi kiusaksi..

ei en todellakaan sen kiusaksi tee yhtään lasta.. :) ja omaksi onnekseni lapsen saisin jos sen nyt synnytän.. :) ei meistä ikinä perhettä tuyle, mutta vihastuttaa vain sen exän käytös koko asiaa kohtaan, ehkä häntä vaan pelottaa mutta kiitos sinulle kommenteista :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 18:14 rita18 kirjoitti:
jos itse vauvan haluat ni älä ainakaan tee silloin aborttia,tuut kyllä pärjäämään hyvin ilman vauvan isääkin :hug:

kiitos sinulle ja uskon itsekin niin.. ei varmasti ruusuilla tanssimista tule olemaan mutta eipä se ole koskaan ollutkaan.. :)

Sori nyt vaan,mutta nyt kyllä vaikutat niin kakaralta (ainakin juttujen perusteella) että taitaa olla parempi,että teet lapsen sitten kun sinulla mies joka jaksaa ja haluaa huolehtia teistä perheenä.

Jotenkin rivienvälistä huomasin,että sinun kannattaa nyt elää nuoruutesi ja hankkia lapsia sitten myöhemmin,äidin pitää olla aikuinen ja kantaa vastuunsa lapsesta,silläkin lailla että isä täytyy lapsella olla...

En sano tätä millään pahalla,vaan omassa kaveripiirissänikin jengi pukkaa lapsia vanhempiensa riesaksi,itselläni ainakin huono omatunto tytön takia,että kun on niin paljon hoidossa kun näin nuorena pitää opiskellakkin ja töitä tehdä jotta elää ja pystyy lapsenkin elättämään.

Mieti tarkkaan mitä teet.

Ei kannate tehä aborttia jos et ite halua mulla oli sama homma meni poika ystävän kans poikki ku sanoin et ootan lasta ja se jätkä on 20w se ei kuulemma ollu valmis isäks ja hoki sitä et tee abortti tai jos haluat niin synnytä se mut anna se pois.. En tehny aborttia enkä tosiaan aido antaa tätä pikku vaavia pois. laskettu aika on 8.3 eli ihan kohta ja isä ei halua olla kuulemma missään tekemisissä mut aivan sama mulle minä ja vauva pärjätään yhtä hyvin ku kaikki muutki vaikka meilä ei olekkaan isä kuvioissa. :)
onnea ja hyvää jatkoa sulle.. :hug: :heart: :heart: :heart:

Vauva tuo mukanaan suuren elämänmuutoksen, kannattaa harkita tarkkaan, oletko valmis siihen. Toisaalta siihen muutokseen on täysin mahdotonta valmistautua eikä sitä oikein voi edes ennalta arvata.

Itselläni oli vähän eri tilanne, kun huomasin olevani raskaana, sillä poikaystävä oli mukana kuvioissa ja halusi ehdottomasti pitää lapsen. Minun tunteeni olivat aluksi sekavat, mutta muutaman päivän jälkeen tiesin, että haluan synnyttää lapsen. Abortti ei vain tuntunut sellaiselta ratkaisulta, että voisin sen tehdä. Nyt meillä on ihana poika, jota rakastan yli kaiken. Olen vakuuttunut siitä, että tein oikean ratkaisun, sillä elämäni (kaikkine ongelmineenkin) on onnellisempaa kuin koskaan aikaisemmin!

Yhteistyössä