Exä häiritsee elämäämme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottaa pannuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ottaa pannuun

Vieras
Olen seurustellut lähes viisi vuotta miehen kanssa jolla on myös lapsi edellisestä liitosta (meillä ei lapsia). Ongelmani on miehen ex-puoliso. Tämä ex ei ole löytänyt itselleen uutta miestä ja nyt olen kautta rantain saanut kuulla eri tahoilta että ex yrittää nyt sadalla saada miestä takaisin itselleen.

Olen aina epäillytkin tällaista koska nainen ei koskaan ole sulattanut suhdettamme ja varsinkin aluksi pommitti miestä kiukulla. Luulin sen kuitenkin jo loppuneen mutta kyllä sekin kertoo omaa kieltään että tämä ex käy joka ikinen viikonloppu miehen/meidän kantakapakassa eli ei jätä rauhaan mun mielestä. Ja silloin kun en itse ole baarissa niin kiva tietää että ex liehittelee siellä miestä minkä kerkiää. Tai mistä minä tiedän vaikka tunne olisi molemminpuolinen? Se tässä alkaakin mätätä kun mies ei muka saa häädettyä naista baarista ja sanoo suunnilleen että se on mun ongelma. Että hän on jo yrittänyt mutta ei onnistunut ja sitten he voivat istua samassa pöydässä muina miehinä eikä mies sitä pistä ollenkaan pahakseen. Sitten kuulen tällaisia juttuja.

Mitä pitäisi tehdä? En voi enää kauaa sulattaa tätä asiaa tällaisenakaan kun tuntuu että meidän juttu polkee muutenkin koko ajan paikallaan. Luulen että se johtuu suurelta osin tästä exästä joka pistää kapuloita rattaisiin jatkuvalla syötöllä eikä poistu meidän elämästä kirveelläkään. Kuuluisiko minun sietää tällaista?

Annanko tasan kaksi vaihtoehtoa?

Annanko tasan kaksi vaihtoehtoa?
Ymmärrän tämän siten että: Jos itse valitset kaksi mahdollista vaihtoehtoa hänen vaittavakseen, jää hänelle vain yksi vapaasti valittavaksi tai valitsematta jätettäväksi.
Hän joko hyväksyy tai hylkää tarjouksesi. Tarjous olisi eettiseltä arvoltaan vähäinen, enkä suosittelisi ketään hyväksymään niin huonoa tarjousta.

Viimeksi muokattu:
Kapakkaruusut voivat istua mieleisissään kapakoissa mielensä mukaan, ellei heillä ole sinne kapakanomistajan antamaa porttikieltoa. Minä en viitsisi, enkä viihtyisi. Enkä huolisi sieltä yhtäkäään miestä itselleni.

Anteeksi vaan, mutta mikä pakko siellä kapakassa on istua exän pyydysteltävänä? Keksikää joku terveellisempi yhteinen harrastus. Ei se exä varmaan ala teidän perässänne esim. lenkkeillä?

Voi olla vähän vaikea vastata mitä tapahtuu kapakan seinien sisäpuolella iloisessa seurassa ja toisekseen en ole montaa kertaa edes kääntynyt moisessa paikassa, mutta annat kyllä itsestäsi kuvan, että muut ovat suurin piirtein vihollisia. Mitäpä jos antaisit niiden muiden päättää kelpaako seurasi vai ei. Et pääse koskaan sisälle mihinkään piiriin, jos menet sinne vaatimalla. Tuolla vaihtoehtojen esittämiselläkin vain menetät miehen ja ajat hänet muiden syliin. Sinulta puuttuu itseluottamus ja ripustaudut ja vaadit.

Mikäs sen somempaa kuin ulkopuolisten alkaa häärätä teidän kolmen suhteissa ja raportoida hyväätarkoittavasti jokaisesta liikkeestä. Meidänkin piti exän kanssa ihan hyvässä hengessä erota, ystäviä kun oltiin jo vuosia ennenkuin muuttui seurusteluksi. Vaan eihän siitä mitään tullut kun ulkopuoliset alkoivat naljailla aiheesta exän uudelle vaikka mitään raportoitavaa ei ollutkaan. Tästä sitten uuden epäilyt ja mustasukkaisuus heräsi ja perherauhan nimissä välit exään oli pistettävä poikki. Nyt on siis asiat sillä mallilla että vähän rajoittuneempikin mieli sen sulattaa.

Ei miehesi voi kieltää ketään käymästä jossain tietyssä baarissa. Vielä kohtuuttomampaa jos siellä baarissa viettää aikaansa sen ex-naisenkin tuttuja ja on muutenkin myös exän kantapaikka. Voisi jopa olla hyväkin merkki etteivät enää tappele keskenään, voi olla sen merkki että vanhat asiat ja vanha suhde on jätetty lopullisesti taakse.

Huvittavaa. Puolet kansasta tapittaa silmät pullollaan joka arki-ilta Emmerdalea jossa koko kylä istuu joka päivä pubissa. Ei jokaisen suomalaisenkaan suhde alkoholiin tarvitse välttämättä olla niin helvetin vaikea niinkuin yleensä tuppaa olemaan....

Menepäs katsomaan millaista on suomalaisissa lähiökapakoissa. Se ei näytä emmerdalelta ollenkaan. Siellä istuu ne vakiot päivästä toiseen, ja kunto on sen mukainen.

Viimeksi muokattu:
Menepäs katsomaan millaista on suomalaisissa lähiökapakoissa. Se ei näytä emmerdalelta ollenkaan. Siellä istuu ne vakiot päivästä toiseen, ja kunto on sen mukainen.

Riippuu pitkälti pubista. Ja keskustoissa ainakin on viihtyisiä paikkoja. Ihmisestä itsestähän se riippuu paljonko sitä kaljaa kurkusta alas kaataa, oli sitten lähiössä tai keskustassa. Tosin ap:hän kirjoitti että baarissa notkuminen tapahtuu viikonloppuna. Siinä nyt ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Eiköhän ne kotonakin tissuttelevat kortensa kekoon kanna Suomen alkoholikulutuksen tilastoissa ihan yhtälailla.

Viimeksi muokattu:
Jospa se sama kapakka oli aikanaan jo miehesi ja hänen exänsä kantapaikka. Miehesi voi valita uuden kantapaikan, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Ei tunnu pitävän tarpeellisena. Joko ex on hänelle niin yhdentekevä tai sitten hänestä on kiva, kun kaksi naista pörrää ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tgjy;10698909 Ei miehesi voi kieltää ketään käymästä jossain tietyssä baarissa. Vielä kohtuuttomampaa jos siellä baarissa viettää aikaansa sen ex-naisenkin tuttuja ja on muutenkin myös exän kantapaikka. Voisi jopa olla hyväkin merkki etteivät enää tappele keskenään:
Voi olla tai sitten ei.... jos juttuja alkaa liikkua toiseen suuntaan niin kannattaa miettiä mistä ne ovat saaneet alkunsa...yleensä niissäkin totta toinen puoli. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää, ei hyvässä eikä varsinkaan huonossa.

Ettehän te nyt voi naista baarista häätää, ihan yhtäläinen oikeus hänellä on olla siellä kuin teilläkin. Ja eikö ole vain hyvä jos lapsen vanhemmat tulevat toimeen keskenään?

No juu, kyllä vähän oudolta kuullostaa minunkin "korvissani" - onko se elämä siellä kapakassa vaikka on jo lapsiakin hankittu?! Kukinhan tietysti taaplaa tyylillään.

Jos miehesi haluaisi tosissaan päästä eroon exästään vaihtaisi hän kyllä kapakkaa.
Kai se on mukavaan kun kaksi naista pörrää ympärillä niinkuin jo joku totesikin.

Ite olen seurustellu jo kohta vuoden nykyisen tyttöystävän kanssa joka aivan ihana tapaus.Minulla ennen häntä vuoden takainen suhde.Eron jälkeen exän kanssa olimme ystäviä.Ennen kun rupesi seurustelemaan nykyisen kanssa noin 2vk exä ilmoitti minulle on parisuhteessa naimisissa olevan miehen kanssa.Eli ilmeisesti saman henkilön kanssa jonka kanssa exä minut petti.Ikäero näillä on huimat 25-vuotta! Exä on 26v ja hänen nykyinen 51v.Ite olen taas 23v.Hän toitotti kuinka onnelinen oli ja minä olin onnelinen kans hänen puolesta koska mustasukkaisuutta en tuntenut koska en oo unohtanut mitä exä minulle teki.Jollakin lailla hän halusi minut mustasukkaiseksi kun toisti sitä samaa.Heti kun rupesin julkistamaan minun uuttaa parisuhdetta facebookissa exä soitti heti sen jälkeen ja kuulosti melko vakavalta kun sai tietää että seurustelen.Exällä alkoi tulla ykskaks kova riita nykyisen kanssa.exä soitti melkein kokoajan että miten minun nykyisen kanssa menee ja sanoin että tosi hyvin.nykyinen periaattessa myöntää rakastavan minua kun taas exälle sana rakastan sinua minua kohtaa tuntui pelottavalta.vittu oikeesti mitä tunnevammanen...sori...ajanmyötä alkoi pänniä exä yhteyden otot ja en vastannu puhelimeen enkä viestiin.päätin että pistän kaverisuhteemme poikki.sen tein helmikuussa jolloin exä oli hyvin kiukkunen ja valitti että en saisi ketään pistää hänen yläpuolelle.ei helevetti tokasin ja nauroin paskamaista naurua:D nyt eilen exä laittoi viestin 5kk edellisen yhteyden oton jälkeen ja vitutustu käyrä nousi.laitoin viestiä että nyt loppuu toi yhteyden otto.jos vielä exä yrittää ottaa yhteyttä taidan suosiolla vaihtaa numeroa sillä se nainen ei meidän elämään tunkeudu.

Yhteistyössä