Minä en jaksa enää tätä yöllistä tuttirallia!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaipparalli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vaipparalli

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
1 365
0
36
|O 4-5 kertaa yössä pitää käydä laittamassa vauvalle, kohta 10kk, tutti suuhun. Tätä on kestänyt jo monta kuukautta ja minä oon nyt päättäny, että se loppuu tähän. Mutta sitä oon pähkäillyt, että mikähän olis paras keino saaha se loppumaan. Ajattelin, että ensin kokeilisin, että laitan johonkin kangaspussiin sängynnurkkaan varatutteja, josta se vois sitten itse opetella ottamaan tutin herätessään. Se on vaan vielä vähän hämärän peitossa, miten sen opettamisen käytännössä toteutan. Jos se ei toimi niin sitten tutti kokonaan pois. Ei raskis tuota tuttia ottaa kokonaan, kun on kumminkin niin tärkeä sille. Joka tapauksessa mitta on tullut täyteen ja homman on loputtava nyt. Miten te muut ootte tehneet tässä tilanteessa?

Ja seuraavaa vauvaa ei varmasti opeteta tutille! |O |O |O
 
Samaa mietin itse vielä tuossa pari viikkoa sitten. Tyttö nukkui levottomasti ja heitteli tuttiaan, sitä sai sit kontata pitkin makkarin lattiaa et missä mahtaa olla. Meillä tosin herättiin 10-20 kertaa yössä.. no onneksi loppu ku seinään toi yö levottomuus. Kiitos vyöhyketerapian..
 
tiän tunteen, meillä oli likalla samat "fuurut"ja oli todella ärsyttävää :/ mutta kun mä en muista miten meillä se hoidettiin...vai hoidettiinko mitenkää.se ainakin tehtiin että niitä tutteja oli siä sängys ainakin 5-6 ja joskus hamuili niitä itse sieltä...mutta en muista tosiaan ratkesko se sillä vai gui...mutta kandee ainakin koklata. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Samaa mietin itse vielä tuossa pari viikkoa sitten. Tyttö nukkui levottomasti ja heitteli tuttiaan, sitä sai sit kontata pitkin makkarin lattiaa et missä mahtaa olla. Meillä tosin herättiin 10-20 kertaa yössä.. no onneksi loppu ku seinään toi yö levottomuus. Kiitos vyöhyketerapian..


Niin tiiän, että monilla on monta kertaa enemmän herätyksiä mutta tuossakin on liikaa. Varsinkin kun se jatkuu ja jatkuu, kohta 4kk kestäny. Tuokin vyöhyketerapia olis vaihtoehto kokeilla, jos ei yöt rauhotu. Poika ollut aina vähän huono nukkumaan, saattanut valvoa keskellä yötä pari tuntia ym.
 
meillä sama juttu ja vieläpä kahen lapsen kaa :whistle: |O
lapset 1v2kk ja tuon reilun vuoden aikana en oo nukkunu yhtää kokonaista yötä :/
vuorotellen saa käyä laittaa tuttia kummalekki öisin,joskus vähemmän joskus useamman kerran.eipä nuo ainakaa sitä kadonnutta tuttia ite löydä "vieläkään" sieltä sängystä joten ite on noustava..
 
meillä nyt 1 v joka ei koskaan huolinut tuttia mutta veti yöt sitten tissin kanssa tota samaa,välillä jopa 10krt yössä :o onneks nyt on noin kuukauden ajan jo nukkunut suht hyvin =) mutta mun kolmelta aiemmalta tuttia syöneeltä lapselta tutit on otettu poisvaan..ja ei ne kauaa muista kun ovat pieniä.isompana vaikeempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
meillä nyt 1 v joka ei koskaan huolinut tuttia mutta veti yöt sitten tissin kanssa tota samaa,välillä jopa 10krt yössä :o onneks nyt on noin kuukauden ajan jo nukkunut suht hyvin =) mutta mun kolmelta aiemmalta tuttia syöneeltä lapselta tutit on otettu poisvaan..ja ei ne kauaa muista kun ovat pieniä.isompana vaikeempaa.

Varmaan se pian unohtais mutta toisaalta nyt on nukkumaan alkaminen niin helppoa, kun ei tarvi kuin viedä sänkyyn, niin se sinne itsekseen nukahtaa. Sitä mietin, että mikähän show siitä sitten tulee, jos ottaa tutin pois. Toisaalta rauhallinen lapsi on, että varmaan pärjättäis hyvin ilmankin.

Meillä myös vanhempi, 2v, itkeskelee unissaan niin siihenkin sitten vielä lisäksi herään yöllä. Ja joskus kyllä sekin herää ihan, että pitää käydä rauhottelemassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
meillä nyt 1 v joka ei koskaan huolinut tuttia mutta veti yöt sitten tissin kanssa tota samaa,välillä jopa 10krt yössä :o onneks nyt on noin kuukauden ajan jo nukkunut suht hyvin =) mutta mun kolmelta aiemmalta tuttia syöneeltä lapselta tutit on otettu poisvaan..ja ei ne kauaa muista kun ovat pieniä.isompana vaikeempaa.

Varmaan se pian unohtais mutta toisaalta nyt on nukkumaan alkaminen niin helppoa, kun ei tarvi kuin viedä sänkyyn, niin se sinne itsekseen nukahtaa. Sitä mietin, että mikähän show siitä sitten tulee, jos ottaa tutin pois. Toisaalta rauhallinen lapsi on, että varmaan pärjättäis hyvin ilmankin.

Meillä myös vanhempi, 2v, itkeskelee unissaan niin siihenkin sitten vielä lisäksi herään yöllä. Ja joskus kyllä sekin herää ihan, että pitää käydä rauhottelemassa.

juu ymmärrän..meillä myöskin 2v ja vuoden vanha heräili kummatkin.onneksi enään toi vuoden vanha vaan kerran pari yössä ja kaks vanhinta on taas aina ollu hyviä nukkumaan.
 

Yhteistyössä