minä en jaksa käsittää. *roskatilitys*

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soleigh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät:
omakotitaloon tehkää oma kompostori.helppoa ja kivaa.
Kuten jo sanoin niin kompostin kanssa en ala nysväämään.

No siitä on silleen hyötyä, että siihen voi laittaa kaikkea hajoavaa ja siitä saa multaa sitten. Jotenkin minua ainakin motivoisi kompostoiminen enemmän, jos olisi oma piha, jolloin näkisin, mihin mikäkin jäte oikeasti menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itse asun ok-talossa ja meillä lajitellaan pahvi, paperi, lasi, metalli, muovi, loput menee sekajätteeseen (noin 1 pieni pussi viikossa)
tällä ollaan oma jätehuoltomaksu puolitettu

Wau. Aika vähiin olette saaneet sekajätteen karsittua. Teillä täytyy vähintään olla ahne koira.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siis jos siellä on se sekajäteastia, niin miksei siihen tosiaan voi niitä laittaa?

Sen sijaan siitä tulee taloyhtiölle lisäkuluja, kun heitetään sohvia ja muuta jätekatokseen.

tätä minäki jaksan ihmetellä? ja miten muka voi joutua maksamaan sakon jos biojätteet on sekajätteessä?
Taitaa olla vaan taloyhtiön uhittelua.

samaa mieltä olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siis jos siellä on se sekajäteastia, niin miksei siihen tosiaan voi niitä laittaa?

Sen sijaan siitä tulee taloyhtiölle lisäkuluja, kun heitetään sohvia ja muuta jätekatokseen.

tätä minäki jaksan ihmetellä? ja miten muka voi joutua maksamaan sakon jos biojätteet on sekajätteessä?
Taitaa olla vaan taloyhtiön uhittelua.

samaa mieltä olen.

Aina välillä näkee taloyhtiön halllitusten kokouksissa noita laskuja. Hallitukset eivät saa niitä siirrettyä vuokralaisille, vaan ne jäävät osakkeen omistajien maksettavaksi. Taloyhtiöille tulee halvemmaksi lukita katokset ja järjestää niille kulunvalvonta syyllisten kiinnisaamiseksi, kuin maksella sakkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taas:
ROSKA-AUTO käy tyhjentää kerran 3kk 200l säiliön
kun kierrättää,kompostoi niin halvaksi tulee.vuodessa maksetaan 20 egee roskamaksuja

Missä te saatte noin harvoin tyhjennyksen, meillä on maksimi 8vkon välein
sillä mennään 5e/krt maksaa joten vuosikustannus on 30e (noin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät:
omakotitaloon tehkää oma kompostori.helppoa ja kivaa.

Olen mielummin tyhmä kuin teen kompostin.

samat sanat.

Noh, siinähän sitten maksat niitä sakkoja. Tyhmyydestä sakotetaan. :)


Kukaan tänne tule vaatimaan kompostintekoa pihalle.Mitään sakkoja siitä saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lajittelija:
"on ne maatunut ennenkin.." en voi käsittää tälläistä ajattelutapaa aikuisilta ihmisiltä.
niin no, sinähän et ole itse todistamassa täällä ajattelemattomuutesi tuloksia, joten eipä sillä ole väliä.

Niinpä. No, lapsethan siinä vaan kärsii, joten väliäkös tuolla... :xmas:

 
Roskien lajittelu on mitä helpointa puuhaa. Toki se vaatii vähän enemmän tilaa. Mutta kun on kunnollinen jätevaunu jossa useampi pönttö ni hyvin sujuu. Pihalla meillä on 120L sekajätepönttö (joka tyhjennetään vajaana 8 viikon välein), sekä kompostori. Muut viedään kauppareissun yhteydessä keräykseen, pieni osa (lähinnä nenäliinat, talouspaperit + hylsyt, pienet pahvit) poltetaan takassa, saunassa tai kokossa.

Iteki kyllä koen biojätepussit hankaliksi. Olenki ajatellu jättää ne pois, ja ottaa käyttöön pienemmän astian jonka tyhjentää useammin ja sit vaan tiskaa aina tyhjennyksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
kuulemma tässä taloyhtiössä rapsahtaa aika mukava sakko jos narahtaa siittä että ei ole lajitellut roskia.
mitähän varten se sekajätepönttö tuolla sitte on jos sinne ei saa laittaa mitää?
ukon kanssa tästä keskusteltu useamminkin, se on lajittelufriikki ja minä en voi sietää käsitettä biojäte. Ensinnäkii, ne pussit on ihan perseestä. Kasvavat oranssia karvaa, päästävät nesteet läpi, hajoavat heposti ja haisevat.
Minä en ala nuita moneen roskikseen kuskata.
Ja kuka helevetti siellä muka käy suljettuja roskapusseja tonkimassa ja tarkistelemassa?

minuu vituttaa :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O

Toivottavasti saat triplasakot, kun olet noin välinpitämätön oman navan tuijottaja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät:
omakotitaloon tehkää oma kompostori.helppoa ja kivaa.

meillä ei tu koskaa olee kompostia..naapurilla oli ja kyl oli rottiaki eivätkä perkeleet pysyny edes ulkona ku tuli sisälleki!onneks älysivät hävittää kompostin ni o rotatki pikkuhiljaa kadonnu nurkista!ja juu meillä menee tasan kaikki roskat samaa pönttöö!
 
Alkuperäinen kirjoittaja leinikki:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät:
omakotitaloon tehkää oma kompostori.helppoa ja kivaa.

meillä ei tu koskaa olee kompostia..naapurilla oli ja kyl oli rottiaki eivätkä perkeleet pysyny edes ulkona ku tuli sisälleki!onneks älysivät hävittää kompostin ni o rotatki pikkuhiljaa kadonnu nurkista!ja juu meillä menee tasan kaikki roskat samaa pönttöö!

Heillä oli vääränlainen komposti. Se pitää olla sellanen johon ei rotat pääse.
Lehtiä ym puutarhajätettä voi kompostoida avokompostiinki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
kuulemma tässä taloyhtiössä rapsahtaa aika mukava sakko jos narahtaa siittä että ei ole lajitellut roskia.
mitähän varten se sekajätepönttö tuolla sitte on jos sinne ei saa laittaa mitää?
ukon kanssa tästä keskusteltu useamminkin, se on lajittelufriikki ja minä en voi sietää käsitettä biojäte. Ensinnäkii, ne pussit on ihan perseestä. Kasvavat oranssia karvaa, päästävät nesteet läpi, hajoavat heposti ja haisevat.
Minä en ala nuita moneen roskikseen kuskata.
Ja kuka helevetti siellä muka käy suljettuja roskapusseja tonkimassa ja tarkistelemassa?

minuu vituttaa :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O

Toivottavasti saat triplasakot, kun olet noin välinpitämätön oman navan tuijottaja.

Tässä on syy siihen, miksi asunto-osake yhtiöön ei haluta näitä ala-luokkaisia vuokralaisia. Ei ne jää kiinni toiminnastaan ja taloyhtiö joutuu järkkäämään kalliit lukot roskiksille. Samasta syystä aikoinaan kierreltiin asentamassa pesutupiin kolikkoautomaatteja ja saunaosastoiden lukot piti sarjottaa niin, että asukkaat ei niihin omilla avaimilla enää pääse.
 

Yhteistyössä