Mimmoset todistukset lapsenne saivat? Millaiset reaktiot teillä ja millaiset muuten.

• Viestiketjun aloittaja "Celeste"
  • Ensimmäinen viesti
"Celeste"
Tyttö, yläasteen päättötodistus: keskiarvo 8,5. Oli moneen aineeseen pettynyt. Minä pidän hyvänä todistuksena, tosin ottaen huomioon sen, että teki paljon töitä, niin muutamasta aineesta olis voinut olla korkeempikin. Kympit vähissä.

Poika, yläasteen 7: Keskiarvo 8,9. Poika oli aika huono koulussa ala-asteella, mutta nyt on panostanut. Aika paljon hajontaa silti, muutama kutonenkin (käsityöt ja kuvaamataito) ja sitten paljon kymppejä (matikka, ruotsi, äidinkielet mm.). Poika oli tosi iloinen.

Poika, 5-luokka: keskiarvo 7,6. Hajontaa kans paljon, kymppejä ei mistään koska on vähän huolimaton, olis kyllä ansainnut kympin ainakin matikasta. En ole huolissani, koska vanhempi poika oli aika samanlainen tuossa iässä.

Tietysti kaikista todistuksista iloisia ollaan.

N.O
Sanottasko näin että olen pirun ylpeä pojastani, monien ongelmien, sairastamisien yms..huolimatta todistus oli hyvä..sellanen rastiruutuun juttu...mut suurin osa oli osaat hyvin, kaksi erinomaista, 1 taitosi on kehittymässä :) Pojalla todettii ongelmia kuulemisen kanssa joka hidasti oppimista eskarissa ja ekaluokan ensimmäisen lukukauden aikana.

"vieras"
Poika 5lk : Liikunta, musiikki, kuvis ja kässä 10
Fyke, matikka ja historia 8
loput 7, jopa käytös

Tyttö 3lk: Kolmea poikkeusta lukuunottamatta rasti kohdassa kiitettävä,
muut kohdassa hyvä.

Kehuin ja kiitin. Pojan todistus oli parantunut tosi paljon. Tytön todistus oli lähes sama, kuin syksyllä.

"jep"
Lukiolainen nyt saa todistuksen 5 kertaa vuodessa, mutta jotaki vähän alle 9
8. luokan päättävällä 4 kymppiä, 8 kasia ja loput ysejä (kaverillaan oli KAIKKI numerot kymppejä, siis aivan kaikki!! :))
2. luokan päättävällä aika tasaisesti rasteja kohdissa erinomainen ja hyvä

N.O
Ei ole tullut todistuksia vielä ensimmäistäkään, mut rehellisesti sanottuna en välittäisi paskaakaan. Niin makaa ku petaa. En peruskoulua pidä niin kummosena, että siitä tarttee kenenkään ressaa
Sen verran on pakko olla erimieltä että peruskoulustahan kuitenkin saadaan se perustieto jonka pohjalta jokainen sitten lähtee opiskelemaan omaan suuntaan. Minusta taas on tärkeää saada jonkilainen pohja meille jokaiselle. Kyllä lukemisen ja kirjoittamisen jalotaito vie meitä jokaista eteenpäin :)

• Tykkää
Reactions: yöperhonen-
Sen verran on pakko olla erimieltä että peruskoulustahan kuitenkin saadaan se perustieto jonka pohjalta jokainen sitten lähtee opiskelemaan omaan suuntaan. Minusta taas on tärkeää saada jonkilainen pohja meille jokaiselle. Kyllä lukemisen ja kirjoittamisen jalotaito vie meitä jokaista eteenpäin :)
Saap olla erimieltä. Mun kanta vaan sattuu olee tollanen. En välittänyt itsekkään koko koulusta. Kunnes sit luin ammattiin. Tosin mul oli selvä suunnitelmaa jo pennusta saakka.

bbh
tytön päättötodistus 8.0 kyllähän toi ihan hyvä on ja nousi kyllä huimasti joulutoikkarista ja kasiluokan toikkarista etten mä ainakaan pettynyt ole. Tyttökin on iloinen kun sai niin monta numeroa nostettua että voi melkeempä sanoa että eiköhän se opiskelupaikka rapsahda sitten kahden viikon päästä

meak
Tyttö 5lk: keskiarvo 9,0 enkun numero oli yiloinen yllätys, historista olis pettynyt huonompaan, liikka oli noussu ja siitä oli hyvin onnellinen, muut meni niin kuin pitikin.

Poika 3lk: keskiarvo 9,0 kaksi numeroa ja loput joko suorittettuja tai sanallinen arvostelu, sanallisissa arvosteluissa yksi hyvä ja loput erittäin hyvä, tyytyväinen

"vieras"
Iloinen ja ylpeä molemmista
Poika 4 lk - ka 8,9 yksi kymmpi, kaksi kasia ja loput ysejä + hymypatsas
Tyttö 6 lk - ka 9,6 eli kymppejä ja ysejä + kaksi stipendiä (paras keskiarvo ja toinen tuli positiivisesta suhtautumisesta koulutyöhön)

bud
Meidän ekaluokkalaisella pojalla oli matikka kohdassa erinomainen, muut kohdassa hyvä. Olen tosi ylpeä, vaikka kyseessä olikin vasta ekaluokka. Käyttäytymisessä ei sitten ollutkaan niin hyviä arvosteluja kaikilla osa-alueilla, kun poika on aika vilkas ja puhelias, mutta se on ihan ok minulle.

"koppis"
Tähän näyttää vastaavan lähinnä vain tosi hyviä numeroita saaneiden vanhemmat. Meillä kaksi koululaista, hienosti meni molemmilla. Olen ainoastaan vähän pettynyt, että pojan käyttäytymisnumero laski.

MammaD
[QUOTE="koppis";26386733]Tähän näyttää vastaavan lähinnä vain tosi hyviä numeroita saaneiden vanhemmat. Meillä kaksi koululaista, hienosti meni molemmilla. Olen ainoastaan vähän pettynyt, että pojan käyttäytymisnumero laski.[/QUOTE]

Näinhän se menee. Hassu juttu kun kuitenkin niitäkin on joilla keskiarvot on alta seiskan jne...

"vesimeloni"
No meillä lukiolainen on sai hyvän todistuksen, keskiarvo 8,4. Olen hänestä hyvin ylpeä. Opiskeluintoa ja motivaatiota riittää.
8.luokkalaisen keskiarvo oli 6,2 ja olen ylpeä hänestäkin. Hän sai viittä numeroa nostettua (samoin siis keskiarvo nousi hieman) ja erityisesti kaksi joulutodistuksessa ollutta nelosta oli nostettu. :)
Molempia on kehuttu ja kannustettu, enkä vertaile heidän keskiarvojaan keskenään. Kumpikin tekee parhaansa ja se riittää minulle. :)

"vieras"
9lk, poika, keskiarvo 8.7, lukuaineet 8.9. Yksi 10, loput lukuaineet 9 yhtä 8 lukuunottamatta. 100e stipendi hyvästä käytöksestä muita kohtaan :)
7lk poika, keskiarvo 8.9, lukuaineet 9.3.
5lk, tyttö, 8.5
2lk tyttö, hyvät kirjalliset arvostelut

Todella tyytyväisiä ollaan, vain yksi 7 tytön liiikunnasta (jota kyllä ihmettelen, koska tyttö osallistunut aina hyvin liikuntaan eikä ole mikään kömpelö tai huono missään lajissa)

Ekaluokkalaisen todistuksessa lukeminen ja laskeminen olivat erinomaisia. Lähes kaikki muut olivat kohdassa hyvä tai jotain, keskimmäisessä kuitenkin. Ainoastaan keskittyminen ja itsenäinen työskentely olivat keskimmäisen alapuolella (toiseksi huonoimmassa). Ylpeä olen pojastani!

Todistuksen kunniaksi annoin pojan valita, mitä tänään syötäisiin lounaaksi. Pussimuusia piti kaupasta ostaa. :D

Meillä ekaluokkalainen sai sanallisen arvion joka oli hyvä. Eipä siinä mitään isompaa negatiivista ollut. AInut oli että käsiala on vielä epäselvää ja sitä pitää harjoitella mutta jos se isäänsä tulee niin ei tuo käsiala tuosta koskaan miksikään muutu :D

"vieras"
Jokainen oli parantanut viime vuodesta ja se on tärkeintä. Meillä verrataan aina kutakin lasta hänen omiin aiempiin arvosanoihin + niihin kykyihin, mitä lapsessa vielä nähdään.

Pojan opettaja sanoi, että poika on tänä keväänä puhjennut kukkaan. Se oli paras arvostelu ja hyvin totta. Häntä on vasta nyt alkanut lukeminen kiinnostaa vapaa-ajallakin ja se näkyy todella lukunopeudessa ja kirjoittamisnopeudessa. Näkyi myös opettajan arvostelussa.

Parantamisen varaa jäi sitäkin esim. luonnontiedossa, joten ihan hyvillä mielin jatketaan syksyllä. Tärkeintä on, että suunta on oikea. Jos olisi alespäin menneet arvosanat, niin sitten olisi enemmän miettimisen paikka.

"Sirkkeli"
Tyttö 6 lk: lukuaineiden keskiarvo 9,5, mutta kaikki yhteensä käyttäytyminen mukaan lukien 9,2.
Liikunta oli 8, muut 9 ja 10. Sai stipendin äidinkielestä ja kirjallisuudesta.

Yhteistyössä