Mimmoset todistukset lapsenne saivat? Millaiset reaktiot teillä ja millaiset muuten.

• Viestiketjun aloittaja "Celeste"
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";26387247]Tyttö 6 lk: lukuaineiden keskiarvo 9,5, mutta kaikki yhteensä käyttäytyminen mukaan lukien 9,2.
Liikunta oli 8, muut 9 ja 10. Sai stipendin äidinkielestä ja kirjallisuudesta.[/QUOTE]

Niin, ja reaktioni oli iloisuus/tyytyväisyys, mutta yllätyshän tuo ei ollut. Edes stipendi. Tosin tytär yllättyi itse stipendistä.

"vieras"
[QUOTE="joo";26387792]Tytär 4lk: lukuaineet 9,8, kaikki: 9,6

Lupasin, että saa kympin, jos kaikki aineet kymppejä, eli rahaa ei nyt tipu. :D Tosin koulusta sai parinkympin stipendin.[/QUOTE]

Miksi luvata yleensäkään rahaa? Onko ainoastaan 10 hyvä numero... melkoista suorittajaa ja itseensä tyytymätöntä lasta kasvatat noilla opeillasi.

"vieras"
Moni sanoo, että "pitkä rivi" esim. ysejä. Saavatko alakoulussa opiskelevat lapsenne kaikista aineista numeron todistukseensa? Meillä numeron saa vain seitsemästä aineesta: äidinkieli, englanti, matematiikka, biologia ja maantiede, fysiikka ja kemia, historia ja uskonto. Taideaineista ja huolellisuuteen/käyttäytymiseen liittyvistä asioista saa rasti ruutuun -arvostelun.

Pojista 2 sai tokarit ja yhdelle ehkä tulee postissa tai ehkä näkyy huomenna wilmassa. Esikoisella muutama numero oli noussut ja hyvä, muutamassa olisi helpot mahdollisuudet parantaa ainakin yhdellä jos ensivuonna (9lk) lukisi kokeisiin. Sitten yksi valinnaisnumero oli yllätys itselleni. Tiedän, että ei tule opettajan kanssa toimeen ja ei käyttäydy hyvin, mutta jos esim. yhdestä kokeesta saa kuitenkin 10, niin onko 5 vähän alakanttiin annettu... pitää kysyä voiko sen poistaa, vai tarviiko sen näkyä 9lk tokarissa.

2lk sai ihan hyvän sanallisen tokari. Jokunen oli parhaassa lokerossa ja jokunen tarvii vielä harjoitusta ja loput siltä väliltä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ihan saivat odotusten mukaiset. Tokaluokkalaisella ei suurempia yllätyksiä tokarissa ollut. Kolmosluokkalaisella sen sijaan oli jokunen positiivinen yllätys, esim matikka oli 8 vaikka kokeista tullut seiskoja yhtä kasi puolosta ja ysi miikkaa lukuunottamatta. Samoin kuviksessa oli 8 vaikka minusta on ihan onneton piirtämään.

"vieras"
[QUOTE="joo";26387792]Tytär 4lk: lukuaineet 9,8, kaikki: 9,6

Lupasin, että saa kympin, jos kaikki aineet kymppejä, eli rahaa ei nyt tipu. :D Tosin koulusta sai parinkympin stipendin.[/QUOTE]

Ai hirveä, tuollaisia paineita. Kannustaminen on erikseen ja palkitakin voi. Mutta , että noin!!

• Tykkää
Reactions: rops
11 kohtaa joita arvosteltiin. 4 kiitettävää ja 7 hyvää. Ylpeä olen! Muutoin sama kuin jouluna mutta kirjoitus oli laskenu kiitettävästä hyvään. Uskoisin tuplakirjaimien kanssa kun oli vaikeuksia niin sen aiheuttaneen alenemisen.

tyttöä se vähä harmittaa. Juhlittiin ekan vuoden loppumista ravintolaruualla ja leffalla. Isänsä antoi 50e kesälomarahaa.

[QUOTE="vieras";26389920]Vaaditteko lapsilta esim.kokeista noita ysejä ja kymppejä? Oletteko seiskan kokeeseen tyytyväinen?[/QUOTE]

Vastaanpa tähän, vaikka ei olekaan kyse omastani.

Toiset vaan on niin hyviä, lahjakkaita monella tavalla.

"vieras"
Oikein hyvän todistuksen sai meidän tokaluokkalainen, olen niin ylpeä!:)
Kaksi rastia oli kohdassa "vaihtelevasti", muut "useimmiten" ja erinomaisesti.

Ja eskarissa kun olivat hieman huolissaan miten lapsi tulee koulussa pärjäämään, on aivan mahtavaa huomata että kaikki on sujunut niin hienosti, heillä on kyllä ollut aivan mahtava ope nämä kaksi vuotta!!

"sipsi"
Murrosiän myrskyjen kuohuntojen ja äitin kanssa taisteluiden lomassa tytär sai kuitenkin nostettua keskiarvoaan - oli 8,7. Olen onnellinen - en numeroista- vaan siitä, että harraste vie kuiteskin joka pv aikaa, ja täysin itse on hoitanut koulunsa. Eli alkaa kasvaa ottamaan vastuuta opinnoista ja pikkuhiljaa itsestäänkin... Ainoa luokan tytöistä oli, jolla käytös kiitettävä - ei tuota kotioloissa uskoisi, ei minä eikä isänsä :LOL:

Ope laittoi minulle viestiä Wilmassa, kun kesälomia toivotin, että xx on sosiaalinen, muut huomioiva nuori. Luonnetta kuulemma löytyy, kuten pitääkin, mutta on hyvin oikeudenmukainen ja osottaa sitä opettajiltakin. Tätä "lausuntoa" arvostin enemmän kuin ainoatakaan numeroa. Vaikka aina olen tiennytkin, että minulla on Hyvä Tytär :heart:

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Annneee
Sen verran on pakko olla erimieltä että peruskoulustahan kuitenkin saadaan se perustieto jonka pohjalta jokainen sitten lähtee opiskelemaan omaan suuntaan. Minusta taas on tärkeää saada jonkilainen pohja meille jokaiselle. Kyllä lukemisen ja kirjoittamisen jalotaito vie meitä jokaista eteenpäin :)
Sulla on tainnut se peruskoulu jäädä käymättä kun sulla on tuollainen kirjoittamisen "jalotaito"? ;)

"juu"
Lukion päättäneellä tytöllä oli koulunkäynti vähän sellaista koulussa käyntiä, eli kävi siellä kyllä, opiskelu niin ja näin ka 7,6. Yo todistus tätä parempi. Minusta ok.
Lukion 2 luokkalaisella ei ole ka laskettu, samoissa suunnilleen. Iloittiin fysiikan kurssin läpäisystä.

Peruskoulun päättäneellä pojalla nousi keskiarvo 8,9. Hänellä oli selvä tavoite tietty lukio ja nosti keskiarvoa päästäkseen sinne. 10 oli mm englannissa. Tyytyväinen olen.

Kaikki saivat ansionsa mukaan. Oli hieno juhlapäivä.

"Sirkkeli"
[QUOTE="vieras";26389920]Vaaditteko lapsilta esim.kokeista noita ysejä ja kymppejä? Oletteko seiskan kokeeseen tyytyväinen?[/QUOTE]

En vaadi yhtään mitään mutta toivon, että yrittää aina parhaansa. Ja näkee hiukan vaivaa, jos tarvitsee. Eipä tuo paljon esim. kokeisiin edes lue, jos lukee ollenkaan.

Päinvastoin. Sain tehdä ison monen vuoden työn, että lapselle itselleen kelpasi se kasin numero kokeesta. Siitä kun tuli itkupotkuraivarit. Onneksi sai niitä vain pari vuodessa. Nykyisin jos saa alle ysin kokeesta niin sanoo vain, että parhaansa teki ja muuta ei voinut :)

"juu"
[QUOTE="vieras";26389853]Ai hirveä, tuollaisia paineita. Kannustaminen on erikseen ja palkitakin voi. Mutta , että noin!![/QUOTE]

Heh, no paitsi että tyttäreni on erinomainen koulussa, niin hänellä on myös niin hyvä huumorintaju, että naureskeli itsekin, kun vitsailin siitä tasan kympin todistuksesta ja kymmenestä eurosta... Sitä lasta ei todellakaan tarvitse patistella mihinkään suorituksiin.

"vieras"
Vaikka minun lapset eivät saaneet mitään huippuluokan todistusta niin olin heistä silti ylpeä. Saivat todellakin paremmat kuin minä itse olen saanut.
Keskimmäisen pojan todistusta vähän ihmettelin ja keskustelimmekin siittä. Ni poika sano minulle asian mikä tuli ihan puun takaa vasten kasvoja. Minua on kiusattu koko kevään koulussa :eek: olin todellakin ihmeissään kun poika ei ollu ollenkaan asiasta sanonu vaikka olin kyselly ja jutellu. sattumoisin näin tätä opettajaa tänään eräissä juhlissa ja kysyin sitten asiaa että oliko opettaja tästä tietoinen. Ei ollut ja oli tosi näreissään ja ihmeissään että poika ei ollu sanonu mitään vaikka selvästi oireili ja asiaa oltiin yritetty selvittää että miksi... harmittaa. Aijon kyllä mainita asiasta näiden poikien vanhemmille tässä ku saan heihin yhteyttä että mikä on homman nimi että juttelee lastensa kans.

Yhteistyössä