Miltä synnyttäminen tuntuu?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
nojaa
Kyllä se ainakin mulla oli ihan hirveetä, tai siis ei enää siinä ponnistusvaiheessa, mut siinä vaiheessa kun kohdunsuu oli jo auki, mut ei vielä ponnistuttanut ja lapsi kääntyi ja laskeutui. Ihan kuin olis keilapallo persuksissa.
 
Rötväles
Onhan se nyt aivan helvetillistä! Pään ulos tuleminen ei varsinaisesti tuntunut sellaiselta että jotain olisi tullut ulos (vrt. paska) mutta pään jälkeen loputkin kuitenkin tuli ihan itsestään ulos ja samantien loppui ne helvetilliset supistukset ja helpotus oli suuri.
 
iii
kamalalta. Ponnistusvaihe nimenomaan. Mitkään kipulääkkeet ei siihen kipuun minulla auttanut. Ja minä hullu olen menossa samaan koitokseen ihan lähiaikoina uudelleen :D ne kivut vaan unohtuu niin nopeasti koska palkinto on mitä parhain :heart:
 
pöö
kolme olen synnyttänyt alakautta,eka oli järkyttävää kipua,toka nopeampi ja siedettävämpi,kolmannesta melkein "nautti" kun nopea 2 tunnin synnytys ja ei hirveitä kipuja(ei epiduraalia )ja ponnistaminen oli max 5 min -loppu oli kyllä hmm ....no semmosta kun se on...sanoinkuvaamatonta...mutta pian ohi ja kivut samantien. Kyllä Nainen sen kestää.
 
luimu
Luomuna synnytin molemmat; ekassa en ehtinyt saada mitään ja toisessa en halunnut. Siis en yhtään mitään (kaasuja, puudutteita enkä muitakaan lievennyksiä) saanut.

Kipeetä kävi, mut elossa ollaan. Ponnistin tokan tosi nopeeta pois kipeyttämästä mua, ekalla en ihan tajunnut ideaa heti ja kesti hieman pidempään ja oli kipeämpää. Supistukset mulla ainakin hetki ennen synnytystä oli ihan sairaan kivuliaita.
 
Minulle ei ole pistetty lievityksiä koskaan, mutta oksitosiini-tippa on ollut viisi kertaa kuudesta ja voin sanoa, että ne tippa-supistukset ovat erittäin ... karmeita.
Avautumisvaihe siis pahinta, minustakin.
Itse vauvan ulostulo lähinnä helpotusta, kun saa tehdä muutakin kuin huokailla ja hikoilla. :)
Yksi synnytys on siis ollut tipaton ja se oli aivan huippu-ihana...en ollut edes kipeä.
 
slörde
Minulle on jäänyt kahdesta synnytyksestä pelkkiä hyviä muistoja. Kivut olivat siedettäviä; tuntui, että niille on syy. Ponnistusvaihe ei tuntunut missään, koska olin epiduraalipuudutuksen takia turrana. Suosittelen! ;)
 
On se aika julmetun kovaa paineen tunnetta mutta ei ollenkaan pahinta kipua mitä olen tuntenut.
Ilokaasun voimin synnytin kuopuksen ja se riitti ihan passelisti koska synnytys oli nopea. En varmaan vuorokautta olisi jaksanut kituuttaa ilman kunnon droppeja.
 
vieras
vaikka mulla oli maksimäärä epiduraalikipulääkitystä, niin sattui aivan saataniksi.
Ekan tekeminen otti vuorokauden, ponnistus 1h 45 min, oli jumissa, saatiin imukupilla ulos.
Olin niin puhki sen homman jölkeen, etten ole koskaan ollu!
 
dg
Maailman kamalin aalloittain tuleva selkäsärky, kun maanjäristys haarovälissä. Polttaa, sattuu. Siis avautuminen. Sitten alkaa supistukset olla niin pitkiä että tuntuu ettei kestä enää niitä loppuun kun se tunne vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Mulla ainakin kuopuksesta oli ihan 2-3min pitusia supistuksia ja kun se loppu alko uus. Mutta synnytyskin nopee esikoinen 3h ja toka 3h. Ja ponnistaminen sattuu mielestäni kanssa, vaikee kuvailla mutta ainakin polttaa ja sattuu!
 

Yhteistyössä