Miltä ruumis haisee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauheaa

Vieras
Tää on nyt ihan pimee kysymys... mutta kun meidän kerrostalossa on jo viikon ajan tuntunut outo haju. Sellainen tosi paha, vahva ja pistävä haju. Mieskin sen haistaa mut sanoo vaan että varmaan jotkut ilmastointijutut on menneet tukkoon sään takia. Naapurin tädin kanssa tästä puhuin myös ja sanoi hänkin ihmetelleensä hajua. En kehdannut sanoa että olisikohan joku kuollut.
Mutta meidän alakerrassa asuu / on asunut? sellainen vanha hieman alkoholisoitunut mies, mutta nyt sieltä ei ole vähään aikaan kuulunut mitään ääntä. Ei tosin ole valotkaan päällä kun olen ulkoa katsonut. Raotin postiluukkua, mutta sieltä ei mielestäni lehahtanut hajua, koska se haju tuntuu koko ajan yhtä voimakkaana rappukäytävässä. Kysyin huoltomieheltä, että mikä rappukäytävässä haisee kun hänet näin ulkohommissa, ja hän sanoi vaan että ei hän ole mitään huomannut. Esitin myös huolestumiseni tästä alakerran äijästä ja huoltomies sanoi olevansa yhteydessä isännöitsijään mutta eipä ole mitään tapahtunut vielä.. Haju vaan jatkuu.

törmäsin ihan hirveeseen hajuun kaverin rappukäytävässä. Siellä haisi märkä koira. yhhyh!!! En ole herkkä hajuille, mutta se oli jotain kamalaa. silmistä meinasi valua vedet.

Mä olen kerran hautausmaalla haistanut ruumiin hajun ja se on niin karmea ja jäi hajumuistiin ikuisiksi ajoiksi että varmasti tunnistan sen hajun jos joskus vielä joudun sen kammo hajun kohtaamaan :x 'Sellainen imelä, pistävä ..haju jota ei voi verrata mihinkään.
Se hauta fuskasi jotenkin..karmivaa kävellä hautausmaalla jossa haisee mätänevä ruumis.

Mä sun tilalla soittaisin itse sinne isännöitsijätoimistoon asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Kyllä se ois sieltä postiluukusta SELVÄSTI haissu, jos ruumis ois sisällä asunnossa.

Ei välttämättä. Jo ruumis olisi ovien takana jossain kauemmassa huoneessa, voi sieltä haju kulkeutua tehokkaammin ilmastoinnin kautta muualle, kuin että postiluukusta haisteltuna haisisi.

Meillä oli kerran töissä tuotu kylmiöön järvestä ongittu ruumis, ja vaikka se kylmiö on suljettu tila, niin kyllä se koko käytävä haisi sellaiselle todella voimakkaalle mädälle... Mutta en tiedä kyllä miltä tuollainen suht tuore ruumis haisee, ja epäilen ettei sellainen haju ihan viikossa tule?! Mutta olis varmaan tosiaan ihan hyvä jos isännöitsijä kävis tarkastamassa sen asunnon.

Pitääpä käydä haistelemassa uudestaan. Ei se haju kyllä voimistunut vaikka sitä luukkua raotin. Eikä se haju kyllä ole mitenkään makea, vaan sellainen kitkerä ja pistävä tuoksu. Se haju tosiaan tunkee asuntoonkin sisälle ja kun rappukäytävässä kävelen niin on pakko hengittää suun kautta. Oksettaa vaan ajatella jos alapuolella makaa kuolleen miehen ruumis.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Kyllä se ois sieltä postiluukusta SELVÄSTI haissu, jos ruumis ois sisällä asunnossa.

Ei välttämättä. Jo ruumis olisi ovien takana jossain kauemmassa huoneessa, voi sieltä haju kulkeutua tehokkaammin ilmastoinnin kautta muualle, kuin että postiluukusta haisteltuna haisisi.

No ei, mutta jos tila on jo niin pitkällä että leviää ympäri taloa, niin kyllä hajun pitäisi silti tuntua voimakkaammalta itse asunnossa kuin muissa tiloissa, vaikka leviäisikin muulla keinoin.

Onhan sen hajun syy joka tapauksessa selvitettävä vaikka se ei ruumis olisikaan. Kannattaa kuitenkin mainita isännöitsijälle siitäkin, että naapuria ei ole näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Meillä oli kerran töissä tuotu kylmiöön järvestä ongittu ruumis, ja vaikka se kylmiö on suljettu tila, niin kyllä se koko käytävä haisi sellaiselle todella voimakkaalle mädälle... Mutta en tiedä kyllä miltä tuollainen suht tuore ruumis haisee, ja epäilen ettei sellainen haju ihan viikossa tule?! Mutta olis varmaan tosiaan ihan hyvä jos isännöitsijä kävis tarkastamassa sen asunnon.

täh?? missä oot töissä. toivottavasti ruumishuoneella :)?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Eiku ala-asteen suurkeittiöllä

no mitäpä luulet???

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Terveyskeskuksen vuodeosastolla olin silloin. Yleensä kylmiössä oli vain osastolla kuolleita, mutta välillä tuotiin myös ulkopuolisia vainajia jotka odottivat pääsyä oikeuslääketieteelliseen avaukseen.

Mun ukko on ennen ollut taloyhtiöitten huoltomiehenä ja yleensä tuollainen haju johtuu viemäreistä tai putkistoista tai sitten suoraan sanottuna siitä, että jossain on paha vesivahinko... Taloyhtiöt ei tällaista aina heti myönnä, mutta jos esim. rakenteissa on ongelmia niin se haju voi olla melkoinen, tosin sen kyllä tunnistaa homeen / kosteuden hajuksi, se on juuri voimakkaan kitkerä haju.

Mätänevän ruumiin haju tuntuisi kyllä selvästi jos postiluukkua raottaa.

Miehen työnantaja oli urallaan törmännyt sellaiseen, että eräässä asunnossa oli mummolta lähtenyt järki ja oli alkanut tehdä kaikki tarpeensa sankoihin ja vateihin ja lopulta myös astioihin kun vessassa oli ollut jotain pahaa - ja tietenkään ulos ei voinut mennä kun sielläkin oli pahaa. Haju oli hirveä, mutta sen kyllä haistoi paskaksi. Se haisi rappukäytävään asti.

Soitapa isännöitsijälle ja vaadi selitystä.

nyt joku ehkä vetää herneen nenään, mutta tämä on faktaa. Ruumis haisee samalle kuin vanhukset, mutta voimakkaammin. Tietysti jos pitkään ollut kuolleena niin rupee haisee pahemmalle ja pahemmalle.
Mutta jos joku on huomannut niin vanhukset (tai niiden kodit lähinnä) haisee sellasella ihmeelliselle ja se on siitä kun solut ei uusiudu nopeasti ne kuolee ja haisee ja samalle haisee ruumiit, joissa vaan haju vahvempana. Sellanen haju joka jää nenään kiinni ja ei lähde oikeen millään pois, kalman haju :(
Mutta kannattaa soittaa joku tarkistamaan tilanne ennen kuin oikeen pahaksi äityy, sitten se haju ei lähde kyl millään pois.

Ruumiin haju on makeahko, jäljittelemätön sanoisin. Ehkä vähän pistäväkin. mutta makeahko on kuvaavin sana.

Ja totta , jos sen on haistanut niin tunnistaa kyllä toistekin. Mikään ei muistuta sitä. Itse olen lääkäri, siitä tiedän kun olen näitä kohdannut työssä.

Kerran oltiin kesäpäivänä pyöräilemässä mieheni kanssa puistossa ja yhtäkkiä sanoin miehelleni ilmaa nuuhkien että täällä haisee selvä ruumis. tuuli toi hajun. Mies piti vitsinä. parin pv kuluttua luin lehdestä että puistosta oli löydetty viikon ajan kadoksissa ollut mies kuolleena.

Soita isännöitsijälle vielä tai poliisille jos epäilet että joku on kuollut.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
nyt joku ehkä vetää herneen nenään, mutta tämä on faktaa. Ruumis haisee samalle kuin vanhukset, mutta voimakkaammin. Tietysti jos pitkään ollut kuolleena niin rupee haisee pahemmalle ja pahemmalle.
Mutta jos joku on huomannut niin vanhukset (tai niiden kodit lähinnä) haisee sellasella ihmeelliselle ja se on siitä kun solut ei uusiudu nopeasti ne kuolee ja haisee ja samalle haisee ruumiit, joissa vaan haju vahvempana. Sellanen haju joka jää nenään kiinni ja ei lähde oikeen millään pois, kalman haju :(
Mutta kannattaa soittaa joku tarkistamaan tilanne ennen kuin oikeen pahaksi äityy, sitten se haju ei lähde kyl millään pois.

No elävä vanhus EI kylläkään haise yhtään samalle kuin ruumis! Ihan p-puhetta! Minä olen haistellut molempia eikä ole sama haju.

Ajattele nyt ruumiskoiriakin! Nehän etsisivät kenet tahansa vanhuksen ruumiin sijaan jos haju olisi sama!

Kun tässä ketjussa on paljon esim. terveydenhoitoalan ihmisiä niin haiseeko lampaan ruho samalle kuin ihmisen ruumis? Nimittäin kerran Kreetalla autoillessa mulle tuli pisuhätä ja mies kaarsi sivutielle.. Menin sitten pusikon juureen ja ihmettelin että hyi helskutti mikä täällä haisee ja noin viiden metrin päässä oli lampaan ruumis, siinä näkyi sellaista maksoittunutta verta etenkin mahassa ja sitä oli selvästi eläimet syöneet, mutta se oli vielä ihan lampaan näköinen, jos näin voi sanoa, siis liha oli vielä suurelta osin jäljellä eikä pelkät luut. Tämä on nyt ihan mauton kysymys, mutta kysympä kuitenkin.

Yhteistyössä