Miehen hengitys haisee välillä oudolle - mistä voi olla kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Tämä kuulostaa varmaan oudolle... mutta olen siis ihan tosissani huolissaan siitä että hänellä on jokin sairaus, mutta mies loukkaantuu kun yritän puhua tästä kun itse ei huomaa hajua. minusta haju tulee välillä "ihonkin läpi" koska haju pelmahtaa esim kun kävelee ohi.
En ole huomannut että olis riippuvainen siitä miten on syönyt tms. haju on sellainen outo, hapan-imelä tai mikä lie... henk.koht hygienian puutteestakaan ei ole kyse!
kiitos jos joku jaksaa ottaa tän vakavasti.

meillä miehen hiki alkoi haista oudolle, kuin happamalle maidolle. Pian tämän jälkeen todettiin maitoallergia ja maidon poistamisen jälkeen hien hajukin muuttui normaaliksi,

hmm...
hammaslangan käyttö auttaa (nosta näkyville )
purkka (osta keittiöön iso purkki )
hammasharja jossa kielenpuhdistin (osta koko perhelle uudet hammasharjat)
sitä vihreetä nestettä jolla huuhdellaan suu hampaiden pesun jälkeen
(ala käyttään ite )

siis jos teillä ei jo oo näin. nuo suluissa olevat kohdat on siks että jos tekee esim. noin niin mies ei välttämättä huomaa vinkkiä siten että loukkaantuu, vaan huomaa että "haa, meillä on tämmöstä.kokeillaampa"

saattaa jossain hampaassakin olla joku isompi reikä joka tuoksahtaa.
jotkut ruuat ja juomat aiheuttaa pahan hajuista hengitystä.
kokeileppa juoda kahvia ja jaffaa samalla ku syöt suklaata :D

Jos peseytyy päivittäin (myös hampaat) ja vaihtaa alusvaatteet, mutta haisee silti, niin ehkä syynä on ruokailutottumukset (ravinto). Tosin itse haistan myös toisinaan sairaasta ihmisestä lähtevän hajun, kun on pidemmälle edennyt sairaus. Tosin jos niin pitkälle olisi sairas edennyt, niin varmasti olisi muitakin oireita jo, kun haju.

Diabetes tosiaan voi aiheuttaa sellaista imelänsekaista tuoksua (asetoni) jos sokerit korkealla.
Jotkut huumeet tuoksuvat myös imelälle. En nyt muista mitkä, mutta yksi selkeimpiä tunnusmerkkejä juuri tuo imelä tuoksu.

... jaa-a. Kun ei tuo mies mistään juuri valita, tosi vaikea mitään oireita alkaa etsimään. juo kyllä vettä ja laukkoo sit vessassa mut luullakseni se on hänen tapansa muutenkin. sama ruokavalio kuin mulla eli ihan terveellisesti syödään... ja milläs tuon ukkelin sit lääkäriin saa tällaisen asian takia kun ei tahdo mennä sittenkään kun pää on kainalos!!

saakohan mistään ilmaiseksi verensokerimittareita että vois kotona seurailla? on sil joskus otettu paastoarvot mut niissä ei ollut mitään silloin... voiko se diabeteskin kehittyä sit jotenkin vähitellen eli et vaik vuosi sittenkin hengitys on haissut niin ei olis vielä näkynyt (yhdewsä kerran otetussa) paastoarvossa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sokeritauti?Eikös täällä joku ole sellaista joskus ehdottanut jos lapsen henki haissut ihmeelliselle?
Voishan tuta lääkäriltäkin kysyä?

Jeps, tätä minäkin ehdotan, tuo oma ukkelini kun saa sokrut koholle niin haiskahtaa koko mies :x

Eli kipin kapin sokerimittaukseen.

Mulla on nykyyään sipulin syönnin jälkeen alkanut haju puskea ihonkin läpi, ja mua itseä häiritsee se, ei kukaan muu kyllä ole sanonut. Lopetin lähes kokonaan sipulin syömisen. Eli jos vaiks jauhelihakastikkeeseenkin laitan sipulia, niin johan haisee ihmeelliselle/pahalle. Mut esim. perunasipulisekoitus jossain laatikkoruuassa ei tee mitään.

Ja tätä ongelmaa ei ollu ennen, joko syynä on vanhuus.. (29v) tai sitten syytetään raskauksia, niinkuin kaikissa muissakin kehoon liittyvissä ongelmissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sokeritauti?Eikös täällä joku ole sellaista joskus ehdottanut jos lapsen henki haissut ihmeelliselle?
Voishan tuta lääkäriltäkin kysyä?

Jeps, tätä minäkin ehdotan, tuo oma ukkelini kun saa sokrut koholle niin haiskahtaa koko mies :x

Eli kipin kapin sokerimittaukseen.

Onko miehelläsi siis diabetes? Miten todettiin, miten muuten oireili?
mitä vaaraa tästä voi olla jos en saa hetimmiten mietä menemään lääkäriin? ja tiedätkö noista verensokerimittareista, saako niit vaik lainaan jostain seurantaa varten?

ientulehdus, hammasproteesit, karvakieli, nielu-, nenä- tai poskiontelotulehdukset, refluksitauti, alkoholi, tupakka, huumeet, ruoka-aineet kuten valkosipuli,
suun kuivuminen; suun kautta hengittäminen, lääkkeet, reumatauti, diabetes.
Lääkkeet; astma, nitrolääke isosorbidinitraatti.
Sairaus; diabetes, reumataudit, maksan ja munuaisten vajaatoiminta sekä aineenvaihduntasairauksissa.
Paastoajan tai ankaraa vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavan hengityksessä voi olla imelä asetonin tuoksu, kun elimistöön muodostuvat ketoaineet poistuvat hengityksen mukana.
Runsas makean syöminen muuttaa puolestaan suun pH-arvoa happamaksi.
Hajunenä; nenään tulee vihertävää ja haisevaa levymäistä karstaa, jonka alle jäänyt limakalvo ärtyy ja verestää. Potilas itse ei hajua tunne, mutta muut huomaavat sen metrien päähän.

Miehelläni on lääkitys, luulin että se yhdistettynä johonkin aiheuttaa imelän löyhkän. Jätettiin maito pois, ei auttanut. Herkut pois, ei ratkaisua. Limut ja mehut pois, ei auta. Oli 3vko juomatta ( mutta veti limua ja herkkuja) , haju lähti. Bingo.

Haju roikkunut jo muuttavan vuoden. Vasta nyt tuli seinä juomisen kanssa vastaan. Ja imelä löyhkä katosi hengityksestä. Ei ollut diabetestä.