Miltä haisee "ruoho"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käry

Vieras
Jos joku polttelee huumeita niin miltä se haisee? Tai varmaan nyt vähän eriltä kaikki kun eiköshän niitä oo erilaisiakin, mutta mistä tunnistaa sellasen hajun? Enkä nyt meinaa että miltä just se henkilö haisee vaan jos esimerkiksi jossain huoneistossa poltellaan jotain aineita niin miltä haisee sitten rappukäytävässä oven takana?
Entä jos jonkun seinän läpi tunkee viereiseen asuntoon sellainen haju, niinkuin poltettais jotain, mutta ei kuitenkaan tupakkaa... Niin jos siellä jotain huumeita poltellaan niin onko siitä sitte jotain haittaa näille viereisen asunnon asukkaille, muuta kuin se haju (siis jotain terveyshaittaa tms?)?
Tulipa selitettyä hankalasti. Toviottavasti joku vastais :)

No kun meidän yhen naapurin oven ohi kävellessä lemahtaa sellaselta tosi oudolta, ensimmäisenä tuli mieleen että joku polttaa sisällä mutta sitten tajusin ettei se kyllä tupakalle haise. Viime yönä kun mentiin miehen kanssa nukkumaan ja käytiin lapsen huoneessa peittelemässä vielä niin sinne lapsen huoneeseen oli tullut se haju....

haisee pistävä makea haju. kyllä sellasen sitten huomaa. kaverin rapussa asui eräs pilvipää, koko rappukäytävä hais sille tavaralle. muut aineet eivät oikeastaan haise, koska niitä ei käristetä mitenkään. eikä siitä muuta haittaa ole kuin se haju haitta. ei oo nimittäin kivan hajunen oikeasti.

[QUOTE="vieras";25928932]Jos asuntoon tulee rakenteiden läpi savunhajua, niin sitten yhteys taloyhtiöön. Sille pitää tehdä jotakin. Ulko-oveen voi vaihtaa tiivisteet.[/QUOTE]
Siis isännöitsijään yhteys.

Sellainen yhtä aikaa makea ja pistävä haju. Olisin yhteydessä isännöitsijään ja sanoisin vaikka, että lapsen huoneeseen tulee outo haju. Jotkut suitsukkeetkin saattaa haista tosi omituiselta, että en kävis kuitenkaan huumeista syytteleen.

(Itse tunnistan kyllä sen hajun, mutta jos et ole varma niin mainitsisin vaan siitä, että naapurista tulee hajua.)

[QUOTE="evvk";25928845]ei ole hajusta fyysistä haittaa[/QUOTE]

mä en taatusti ajattelis näin, jos lapsen huoneeseen tulis katkut huumeesta.
ei taida kuitenkaan olla ihan hyväksi lapsen tottua tämmöisiin hajuihin. oikeasti kun tiedetään esim että lopettaneella tupakoijalla tupakan haju laukaisee himon polttaa, niin mitäs sitten jos lapsen aivot tottuu tällaiseen ja alusta lähtien?

ei oo tarkoitus provosoida, mutta itse en jättäis asiaa huomiotta.

mä en taatusti ajattelis näin, jos lapsen huoneeseen tulis katkut huumeesta.
ei taida kuitenkaan olla ihan hyväksi lapsen tottua tämmöisiin hajuihin. oikeasti kun tiedetään esim että lopettaneella tupakoijalla tupakan haju laukaisee himon polttaa, niin mitäs sitten jos lapsen aivot tottuu tällaiseen ja alusta lähtien?

ei oo tarkoitus provosoida, mutta itse en jättäis asiaa huomiotta.

Kiitos! Saatiin ne naurut tällekin päivää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja käry;25929753:
haju ei tullut tällä kertaa oven kautta . Eteisessä ei haissut, vain lapsen huoneessa, ja lapsen huoneen seinän takana asuu tämä kyseinen haisuli..

Onko teillä ihan pahvia seinät? Eivät hajut seinän läpi meinaan yleensä tule, vaan esim. ilmastoinnin kautta, meilläkin haisi vessassa tupakka, kun joku naapuri kärytteli istunnolla...

Ota isännöitsijään yhteys ja kerro asiasta, mutta kuten joku sanoikin, älä syytä suoraan pilven polttelusta ellet ole varma, kuvailet vain hajua.

Mitä faktoja sulla on? Muutakuin mutu...

Noh, itse olen lapsuuteni viettänyt niin että aina silloin tällöin sai haistaa blossin eikä minulla ole jäänyt mitään alitajuisia himoja sitä kohtaanaan. Olen myös lopettanut tupakoinnin ja tupakan haju iljettää minua.

Onko muuten autorassarin lapsilla riski alkaa imppaamaan bensaa? T

Vasikalle maitoa.

Mitä vittua sitten vaikka naapurisi polttaisikin siellä kukkaa? Todennäköisesti sun lapsista on monin verroin enemmän haittaa sille naapurustolle. Älä jaksa valittaa. Miksi teistä aina tulee tuollaisia.

[QUOTE="Ellu";25929995]Vasikalle maitoa.

Mitä vittua sitten vaikka naapurisi polttaisikin siellä kukkaa? Todennäköisesti sun lapsista on monin verroin enemmän haittaa sille naapurustolle. Älä jaksa valittaa. Miksi teistä aina tulee tuollaisia.[/QUOTE]

Vai ettei pitäisi välittää mitään ...... minä en kyllä omaan rappuuni huolisi ketään "pillvenpolttajaa" ! Kyllä asiaan pitää puuttua !

Huomaa että osa näistä itsekin polttaa. ei todellakaan ole terveellistä lapselle elää kannabiksen käryssä tai minkään muunkaan poltettavan huumeen. Ja osa huumeistä aiheuttaa hallusinaatioita enkä ottais sitä riskiä että rappukäytävässä tai ulkona sattuu jotain. Jos olisin varma että siellä poltellaan huumetta eikä haju ole mitään muuta niin soittaisin poliisille samantien. Jos taas epäilisin laitonta toimintaa niin antaisin vihjeen poliisille. Isännöitsijä ei oikein mitään voi asialle tehdä. Ja tämähän on poliisiasia koska kyseessä on laittomat aineet !!!

Hetkittäin se haju ei haittaa mutta joskus kun siitä saa nauttia päiväkausia toivoisin et ois mahdollista saada joku tuoksu ylittämään se haju.
Joku meidän rapussa ilmeisesti polttelee kausittain ja avoimessa asunnossamme haju leviää vapaasti eikä meillä ole keinoa päästä hajusta eroon silloin kun naapurissa savuaa.
Meillä on muutenkin etikkaa pienissä kulhoissa raikastamassa ilmaa, silloin kun ruohonhaju tunkee asuntoon eikä häviä millään pyyhkäisen lattian hyvin laihalla vesi-etikkaseoksella. Joskus polttelen tuoksulyhdyissä vesi-eteerinen öljy-seosta, mutta silloin kun se ruohon lemu jatkuu vaan tuntuu ettei mikään auta. Tekisi mieli laittaa etikka-astia nenän alle päästäkseen siitä lemusta. Se on oikeesti todella ärsyttävä haju pitemmän päälle.
Osaisiko joku neuvoa, millä esim. eteerisellä öljyllä peittoaisin ruohon hajun?

Yhteistyössä