milloin voi aikaisintaan laittaa joulukoristeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
siis sisätiloihin? Liint, tontut, enkelit, seimiasetelmat ym... Kuusi tulee pari päivää ennen aattoa, mutta joulukoristeita tekis mieli laittaa jo ennen joulukuuta:)

Minulla ei ole henkilökohtaisesti yhtään mitään sitä vastaan, että laitat ne vaikka tänä iltana teille.

Meille joulukoristeet tulevat itsenäisyyspäivästä alkaen ripotellen.

Naapuri oli aloittanut tänään (tai en toki sisätiloista tiedä) laittamalla kranssin ulko-oveensa. Meille joulukoristeet tulee sitten kun mies ne laittaa, kuitenkin AIKAISINTAAN joulukuun eka päivä.

Meidän naapuri laittoi parvekkeelle jouluvalot jo joskus syyskuun alussa. Sanoi mulle, että voisit sinäkin jo laittaa... Vastasin, etten nyt kuitenkaan ihan vielä :D

Milloin itsestä sopivalta tuntuu. Laita vaikka heti ja piut paut sille mitä muut ajattelevat asiasta.

Itse suosin ensimmäistä adventtia tai joulukuun ekaa päivää joulukoristeissa. Pimeän tullen kynttilät palamaan ja pihavalot paikoilleen ja talven tullen lumihiutaleita ikkunaan.

Laitan jouluasetelmat joskus puolessa kuussa ja heitän kaikki pois tapanina, se riittää. Talvivalot kyllä palavat pimeästä pimeään ja syksy - kevätsiivoukseen partsilla.

Minäkin olen pitänyt rajana tuon 1.12. Voin ottaa kyllä pois kaikki joulukoristeet heti pyhien jälkeen. Sitten on minusta joulukin ohi. Siksi laitan kaikki koristeet heti joulukuun alussa. Mukava fiilistellä joulua pitemmän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään:
Meidän naapuri laittoi parvekkeelle jouluvalot jo joskus syyskuun alussa. Sanoi mulle, että voisit sinäkin jo laittaa... Vastasin, etten nyt kuitenkaan ihan vielä :D

Joulukoristeet ovat aivan muuta kuin talvivalot. Meilläkin jo aikaa ollut partsilla talvivalot ja tuikuissa tulta. Joskus puolessa välissä Joulukuuta laitan muutaman jouluasetelman ja tapanin jälkeen pois.

Yhteistyössä