Milloin vaihdatte jouluverhot yms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juud
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juud

Vieras
Anteeksi, jos tehty jo paljon aiheesta ketjuja mutta olisin halunnut udella milloin muut meinaa vaihdella jouluverhoja ja tekstiilejä ja laittaa joulukoristeita esiin?

Yleensä olen itse laittanut marraskuun viimeisenä kokonaisena vkoloppuna, mutta nyt olen käynnistykseen menossa ensi viikon lopulla ja mietin että olisiko sitä alkuviikosta laittanut kodin jo kuntoon kun on aikaa... Mutta kerkeeköhän siihen sitten kyllästymään kun ehtii ennen aattoa olemaan kuukauden paikallaan?

Mä en ole yleensä jouluihmisiä enkä joka vuosi ole edes vaihtanut verhoja tai muutenkaan koristellut kotia joulua varten. Joskus niin olen tehnyt, mutta vasta joulukuussa. Nyt olen kuitenkin seonnut ja hirveä joulufiilis päällä :D Eilen värjäsin vanhat verhot - tosin niistä ei tullut haluamaani viininpunaista - ja tänään ajattelin ne ripustaa ikkunaan ja muutenkin ruveta koristelemaan. En osaa sanoa, ehdinkö kyllästyä ennen joulua...sen näkee sitten.

Meillä itsenäisyyspäivä on ollu se, jollon laitetaan joulu kotiin. :) Kuusikin. Sitten aika pian aaton jälkeen kerään kaikki pois. Ainakin ennen uutta vuotta, mun mielestä kun joulu on tapaninpäivän jälkeen jo ohi. :)

Minä olen yleensä laittanut 2 viikkoa ennen joulua. Nyt ajattelin kuitenkin laitetta jo jotain (kynttelikköjä yms.) ensimmäisenä adventtina. Mutta varsinaiset joulukoristeet liinat, tontut yms. vasta sitten lähempänä joulua.
Niin ja kuusi laitetaan vasta aatonaattona tai aattona.

Meillä on jo pari viikkoa ollut jouluverhot ja jouluvaloja. Joulutähtikin on jo ja lasten joulukalenterit esillä. Enemmän laitan sitten joulukuun alkupuolella koristeita. Joulun jälkeen otan ne myös hyvin pian pois. Sitten alkaa uusi vuosi ja uudet tuulet.

Mä laitan joulun kotiin ensimmäisenä adventtina ja silloin alkaa myös joululaulut soimaan kotona. Joulukuusi tulee sit aatonaattona sisään. Loppiaisena korjataan joulukamat pois.

Kiitti vinkistä ;)
Taidankin laittaa tänään jouluverhot :) Meillä kun on sellaiset tummansini-kultaiset pitsiverhot joissa muutama tähti ja kultaisia enkeleitä pari joten ei niin joulu aiheiset etteikö voisi jo hyvissä ajoin laittaa :)
Ennen kun oli edellisessä asunnossa toisen kokoinen ikkuna niin niissä jouluverhoissa oli tonttuja joten tasikin olla se ensimmäinen adventti kun silloin laittelin verhot ikkunaan.

Olen laitellut jo ihan varovasti jotain sellaista neutraalia eli jotain valojuttuja ja lisännyt kynttilöitä jne. Ulos pistin asetelmaan hiukan jotain jouluisempaa. Viimeistään nyt tuolla marraskuun vikalla viikolla vaihdan verhot keittiöön ja olohuoneeseen. Silloin lisäilen sitten muutenkin enemmän, ovikranssia jne. Kuusi tulee vasta aatonaattona. Loppiaisena sitten siivotaan pois. :)

Olen jo laittanut ulos jouluvalot. Viime viikonloppuna laitoin jouluverho ja valot. Tämän viikon loppupuolella laitoin joululiinat pöydille. Joulukoristeita alan laittelemaan ensimmäisen adventin tienoilla. Tosin pitää vielä paikkoja järjestellä ja siivota, sitten joulukoristeetkin näyttävät joltakin.

Itse ajattelin vaihtaa huomenna jouluverhot keittiöön ja laittaa sinne samalla myös adventtitähden. Olkkariin pitäisi myös vaihtaa verhot, ja tuskinpa niidenkään vaihtoon enää kovin montaa päivää menee. Joululiinoja laittelen pöytään varmaankin joulukuun alusta, ja samalla sitten noita muita joulukoristeita. Jouluvaloja (siis niin sisä- kuin ulko) alan laitella lähipäivinä, joulukuun puolelle nuo ulkovalojen laitot kuitenkin varmaan menee.

Yhteistyössä