milloin uimakouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäisen olette laittaneet uimakouluun? Täällä on 5-vuotta täyttäneille, lapsi täyttää vasta loppukesästä eli ei ilmeisesti otettaisi mukaan? Meneekö liian myöhäiseksi jos laittaa vasta ensi kesänä eli kun täyttää 6-vuotta? Minkä ikäiset teillä osaa uida?

Tahtoo olla aika tiukka raja tuo 5-v. Onko teillä talvella uimakouluja? Eikös niitä järjestetä pitkin vuotta vaikka viikonloppuisin toteutettuna. Meillä lapset on oppineet uimaan 3-vuotiaana ja 5-vuotiaana oon laittanu uimakouluun.

Mitä aikasemmin, sitä helpommin ja rohkeammin se käyttää.

En tiedä onko talvellakin. Kesällä on ulkona, joten voisi olla kivakin talvella kun olisi sitten uimahallissa. Ei ole siinä mielessä kiire, mutta meillä on päässyt niin harvoin pulikoimaan veteen, että olisi hyvä tosiaan jo aloitella uimisen opettelua.

Meillä on 3-4 -vuotiaana lapset ruvenneet sukeltelemaan, ja siinä samalla hiukan uimaan, 5-vuotiaana on sitten osattu uida useampi metri, nyt liki 6-vuotiaana esim. keskimmäinen ui 25 metrin matkan sekä selkä- että vatsauintia, 3-vuotias ui noin 1,5-metriä ja vanhin jo useia satoja metrejä. Meillä siis tuo liki 6 v on alkeisjatko uimakoulussa, ja syksyllä menee sitten alkeisuimakouluun, 3:lle pitäisi etsiä vesipeuhuryhmä vaikka toisaalta en tiedä onko se turha, sillä tuo poika ei pelkää vettä lainkaan entisenä vauva-uimarina.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Meillä on 3-4 -vuotiaana lapset ruvenneet sukeltelemaan, ja siinä samalla hiukan uimaan, 5-vuotiaana on sitten osattu uida useampi metri, nyt liki 6-vuotiaana esim. keskimmäinen ui 25 metrin matkan sekä selkä- että vatsauintia, 3-vuotias ui noin 1,5-metriä ja vanhin jo useia satoja metrejä. Meillä siis tuo liki 6 v on alkeisjatko uimakoulussa, ja syksyllä menee sitten alkeisuimakouluun, 3:lle pitäisi etsiä vesipeuhuryhmä vaikka toisaalta en tiedä onko se turha, sillä tuo poika ei pelkää vettä lainkaan entisenä vauva-uimarina.

Mulle uimaopettaja kertoi, että meidän 3-vuotiasta ei kannata laittaa vesipeuhuun. On niin vahdittava, eikä pelkää mitään. :whistle:

Miks tää näin tuli. Tyhmä olen. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mulle uimaopettaja kertoi, että meidän 3-vuotiasta ei kannata laittaa vesipeuhuun. On niin vahdittava, eikä pelkää mitään. :whistle:

Meillä on tosi hilkulla, että tuo 3 v ui. Hyppii siis altaan reunalta veteen, liukuu jos ponnistaa altaa pohjasta kädet edellä eteenpäin ja kellukkeiden kanssa ui uintiasennossa, siis vaakatasossa. Niimpä minusta ohjatussa ryhmässä uisi piankin useita metrejä. Itse ei oikein tuon ikäistä osaa opettaa. Vaikka leikkiähän se vesipeuhukin on, mutta silti voisi siinä oppia asioita, joita en osaa opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Meillä on tosi hilkulla, että tuo 3 v ui. Hyppii siis altaan reunalta veteen, liukuu jos ponnistaa altaa pohjasta kädet edellä eteenpäin ja kellukkeiden kanssa ui uintiasennossa, siis vaakatasossa. Niimpä minusta ohjatussa ryhmässä uisi piankin useita metrejä. Itse ei oikein tuon ikäistä osaa opettaa. Vaikka leikkiähän se vesipeuhukin on, mutta silti voisi siinä oppia asioita, joita en osaa opettaa.

Mietiskelin samoja asioita. Mää luulen osaavani opettaa tuota ipanaa liukumaan ja liukumisen kautta tekemään uintiliikkeitä. Toisaalta aattelin, että ehtiipä tuo aikanaan oppia. Hyppiä tuo osaa ja uida pinnan alla vähän matkaa. On liianki rohkea veden kans ja tossa miehenki kans tuumailtiin, että taitaa vesipeuhu olla tuolle väärä paikka. Siis jo opettajaakin ajatellen. :| :whistle:

Meillä tyttö oli viime kesänä, 6-vuotiaana, uimakoulussa. Pojan ajattelin laittaa nyt tulevana kesänä. Poitsu on nyt 5v. Tyttökin jatkaa uimakoulua seuraavassa ryhmässä. Poika ei oo kyllä oikein innostunut uimakoulusta. Mitenkähän sitä saisi houkuteltua, tärkeä taito kuitenkin olisi.

Yhteistyössä