Milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöttötuoliin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä neuvolantäti antoi luvan vasta 7kk ikäisenä. Hänen mielestään edes syöttötuolissa ei saa istuttaa, jos lapsen selkä ei ole suorassa hänet laitettaessa istumaan.
meillä nyt 10kk ikäinen poika ei itse osaa istua vieläkään, mutta syöttötuolissa ollaan istuttu tuosta 7kk iästä asti.

Joo, itse pähkäilen samaisen asian kanssa. Neuvolatäti sanoi että kannattaa odottaa vielä ainakin kuukausi (poika siis 6kk) ennekuin hyvin varovasti hyvin tukien toista tuoliin istuttaa. Neuvolalääkäri taas sanoi, että voi nyt jo pieniä hetkiä istuttaa, edelleen hyvin tyynyillä tukien... Eli kumpaa uskoa?? N.tädillä on kolme lasta ja lääkärillä ei yhtään, joten kokemus vs. koulutus (tai jotain). Tosin ei meillä siihen tuoliin kyllä mikään kiire ole =)

Meillä otettiin syöttötuoli käyttöön viikon vajaa 6kk iässä. 6kk neuvolassa terveydenhoitaja katsoi että istuessa selkä on suorassa ja sanoi että voi hyvin syöttötuolissa pitää eli jos olet epävarma niin kannattaa kysyä neuvolasta onko oma lapsi kypsä tuoliin. Meillä oli alkuun Tripp Trapissa pehmusteiden lisäksi vielä pyyhe tukemassa sivuilta. Vauva oppi istumaan kunnolla ilman tukea (eli nousi itse istumaan)vasta 8,5kk iässä.

jos lapsi istuskelee jo muutenkin niin miksei voisi istuttaa sitten jo syöttötuolissakin? meillä neiti istui puolivuotiaana jo todella mallikkaasti, pitkiäkin aikoja lattialla, ja neuvolassakin sanottiin että istuu niin tyylikkäästi että saa antaakin istua.
mutta sitten tietysti on eri asia että jos vauva ei vielä jaksa/osaa istua, niin ei sitten kannnata kyllä vielä syöttikseenkään laittaa. kyllä ne siinä vielä ehtii istuskella monet hetket.

meillä pojan ollessa 5.5 kk neuvolasta sanottiin että voi pieniä hetkiä istuttaa.. syöttötuolissa syönnin ajan jne... näköjään tässäkin neuvoloiden välisiä eroja. tietty poika änkesi istumaan sylissä tuolloin jo

Mä en oikein ymmärrä, että mitä eroa on sillä, onko lapsi sylissä vai syöttötuolissa syömässä. Mun vauva on syönyt jo pitkään sylissä soseet ja nyt siirsin syöttikseen, kun helpottaa syöttämistä huomattavasti. Tuolissa on taka- ja sivutyynyt ja turvavyö.

Yhteistyössä