Milloin teillä alkanut koliikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apari

Jäsen
07.11.2011
478
0
16
Meidän vajaa 2-viikkoinen vauva ei itke lainkaan ja olen siitä hirmu onnellinen :)

Mutta nyt jännitän, voiko tilanne vielä muuttua ja vauva alkaa parkumaan vielä myöhemmässä vaiheessa.

Eli milloin teillä alkanut koliikki? Tai onko rauhallinen vauva muuten alkanut parkua enemmän?

Meillä alkoi kuopuksella mahavaivaitkut jo synnytyslaitoksella, eli parin päivän iässä. Jatkuivat siitä joka ilta 4 kk ikään saakka. Ja oli tosi itkuinen vauva.

Toisen kohdalla ehdin jo iloita, että tällä ei koliikkia olekaan, kunnes noin 1 kk ikäisenä aloitti iltahuudot. Eikä ollut kyllä muutenkaan hereillä ollessa tyytyväinen. Huudot loppui 2 päivää vaille 3 kk iässä.

Mä oon ymmärtänyt, että jos ei ala 1 kk ikään mennessä, niin sitten ei ala ollenkaan.

Meillä alkoi tasan viikon ikäisenä ja huuto oli ihan selkeää kipuitkua, joka jatkui tuntikausia ja useita kertoja viikossa aina ilta-yöaikaan. Kyllähän muillakin lapsilla iltalevottomuutta ja kitinää oli, mutta koliikin kyllä erottaa. Tässä hyvä dvd vinkki niille, jotka koliikista kärsivät: Koliikkivauvan refleksologinen hieronta: http://omama.mycashflow.fi/category/4/tarjoukset

Yhteistyössä