Nyt mä en enää jaksa!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt mamma!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt mamma!!;22857515:
niin ja jumpur mainitsin jo että meillä ei ole mitään hirvittävän paljon tekemistä vaativia koiria, mutta yritetään saada niille edes sen verran ulkoilua ja tekemistä ettei ne kohta ala syömään sohvanjalkoja ja muuta sellasta tylsyyksissään..
ja kun ottaa huomioon että minä hoidan koiria, imuroin, kokkaan, siivoan vessat ja keittiön, imetän vauvaa ja vaihdan suurimman osan vaipoista etc, niin se ei ole kovinkaan tasapuolista että toinen saa nipinnapin tiskikoneeseen aineet sisään ja masiinan pyörimään ja EHKÄ jopa jaksaa tyhjentää astiat kaappiin kun homma on valmista.. kismittää vaan kun mun pitää jo vauvan takia tehdä niin paljon enemmän ja mies ei tee taas juuri mitään ja hän valittaa että miten on raskasta, kun taas minä yritän vaan hammasta purra kun en halua riitoja.. :(
niin ja en asu pk-seudulla, vaan oulussa.

Meillä minä olen aina se, joka tekee enemmän kotitöitä + hoitamaan sen vauvan enimmäkseen, enkä aio silti ottaa eroa miehestäni. Tunnen myös joitakin perheitä, joissa mies ei käytännössä tee yhtään kotitöitä ja nainen hyväksyy sen. En tajua sitä, miten jonkun maailma kaatuu tuohon. Jos on väsynyt, täytyy ottaa rennommin, mikä siinä on niin vaikeaa:O Väitän että noita tilanteita tulee olemaan jatkossakin, kun lapsi on sairas tms. Ei siinä kannata ruveta laskemaan, että kumpi tekee enemmän vaan koittaa katsoa mihin kannattaa omat energiansa käyttää. Minusta sinä saat olla onnellinen, jos miehesi normaalisti tekee paljon kotitöitä, mutta ei nyt tässä tilanteessa jaksa. Sinulla on toki isompi syy olla jaksamatta ja siitä syystä suosittelenkin sinulle että makailet myös siellä sohvalla ja olet edes hetken vaatimatta täydellisyyttä itseltäsi.

Ihmettyttää vaan tuollainen. 3 kk seisoo vaikka päällään. Jos ei jaksa niin lopettaa ne piskit tai laittaa miehen kiertoon (paljon vähemmän kotitöitä).

tai pakottaa sen kantamaan vastuun tekemästään lapsesta. jos tekeee lapsia, niin sitä on vaan pakko jaksaa.

en itse jaksa ymmärtää tuollaista. eri asia on jos on vaikka 10 vuotta ollut äiti, on useammanalaista murhetta, isommat lapset aiheuttavat sotkua ja työtä ihan eri tavalla kuin 3 kk vanha

Jos on tehnyt lapsia ja ottanut koiria, ne hoidetaan. Tai ne annetaan pois. ei siihen muita vaadita siivoamaan tai hoitamaan 3kk vanhoja. Jotain vastuuta vanhemmat. sitä on aikuisuus.

Voi, itselläni ei kokemuksia tuosta, mutta voimia kovasti sinulle! Saanko kysyä mistä päin olet? Kun käytit tuossa aloituksessa sanaa "kärtytä", ajattelin että ollaankohan samoilta suunnilta kotosin.:)

unohda lattiat ja keskity siihen että saatte kaikki syötävää ja unta. koirien on tietysti päästävä ulos, mutta niin on sinunkin.

vuorottele miehen kanssa mahd paljon nukkumisessa.

pääsetkö kenellekään sukulaiselle tai kaverille kyläilemään pariksi päiväksi niin että saisit nukuttua univelat pois?

parin kk päästä näyttää ihan toiselta, usko pois.

Ihmettyttää vaan tuollainen. 3 kk seisoo vaikka päällään. Jos ei jaksa niin lopettaa ne piskit tai laittaa miehen kiertoon (paljon vähemmän kotitöitä).

tai pakottaa sen kantamaan vastuun tekemästään lapsesta. jos tekeee lapsia, niin sitä on vaan pakko jaksaa.

en itse jaksa ymmärtää tuollaista. eri asia on jos on vaikka 10 vuotta ollut äiti, on useammanalaista murhetta, isommat lapset aiheuttavat sotkua ja työtä ihan eri tavalla kuin 3 kk vanha

Onko myötätunto sinulle aivan vieras käsite? Itselläsi ei varmaan ole ollut koliikkivauvaa, helposti sitä tuomitsee toisten ongelmat ja huolet, jos ei ole itsellä sellaisia ongelmia ollut.

Meillä vauvan koliikki alkoi 9 pv iässä ja loppui 3 kk 3 vk iässä. Jätin th:n suosituksesta maidon pois, ilman tulosta, mutta sitten myöhemmin paljastui että maitoallergian lisäksi vauvalla oli allergia kotimaisille viljoille. Eli suosittelen ap:lle että kokeilet olla pari vk itse ilman maitotuotteita ja kotimaista viljaa sisältäviä tuotteita.

Voimia! :hug:

sovi anopin kanssa millloin pystyisi ottamaan vauvaa yökylään. jos tiedätte jo etukäteen, että saatte nukkua ensi viikonloppuna, jaksatte koko viikon paremmin. ovatko koirat olleet koirahoitolassa lomiemnne aikana?

joo se onneksi tuo valoa elämään että tietää ettei tätä itkushowtakaan vauvan kanssa voi kestää enää kovin kauaa.. muuten on ollut ihanaa pienen kanssa ja oon nauttinu äitiydestä kaikesta huolimatta..
koirille etsittiin yhdessä vaiheessa sijoituspaikkaa kaupan seinillä, että olis kuukaudeksi pariksi saanut jollekin ne. chow chow ja bullterrieri on meillä eli toinen on pitkäkarvanen vaan, mutta kyllä kummastakin lähtee kuolaa ja karvaa kuitenkin.. muuten koirien kanssa ei onneksi ole vaikeeta kun ovat kilttejä ja eivät ole vielä ainakaan pahemmin stressailleet vaikka on jääny pitemmät lenkit vähän vähemmälle.. joku vois nyt todeta ettei ole lapsiperheen rotuja noi mutta meillä on mennyt hyvin tähän saakka..
nyt aion kyllä pistää miehenkin tekemään töitä enemmän, en huutamalla ja pakottamalla vaan oikeasti kerron miltä musta tämä kaikki tuntuu.. aiemmin meillä jakautu kotityötkin aika tasasesti ja siksi varmaan musta yhtäkkiä tuntuu niin vaikealta niiden kanssa kun lähes kaikki on mun hoidossa ja lisäksi en ole koskaan ollu mikään turhan innokas pölyhuiskan kanssa heiluja..
olis niin ihanaa jos vois vaikka yhden päivän ja yhden yön saada niin että rauhassa nukkuis ja lepäis, mutta musta vaan tuntuu niin syylliseltä ajatus, että antaisin anopillekaan tyttöä hoitoon niin pitkäksi aikaa, vaikka oliskin kaikki tarvittavat tarvikkeet mukana. :( vai kuvittelenko vaan ja pitäis tehdä noin edes kerran, pari?
vastuumme kyllä yritetään kantaa mutta ei sekään oo yhtä helppoa kaikille ja se että on vaikeaa ei tarkoita sitä että ollaan vastuuntunnottomia lapsia..

Onko myötätunto sinulle aivan vieras käsite? Itselläsi ei varmaan ole ollut koliikkivauvaa, helposti sitä tuomitsee toisten ongelmat ja huolet, jos ei ole itsellä sellaisia ongelmia ollut.

Siis että mua ärsyttää kans tollanen! Me saatiin maailman hyväunisin ja helpoin vauva ja silti osaan kuvitella miten kurjaa on olla allergisen/koliikkivauvan kanssa. Jotain aivonrippeitä sentäs vielä löytyy :D :D
Jos miettii viikkoakin ilman unta niin HUH! Ja yhdenkin unettoman yön jälkeen on helposti väsynyt ja morkkis. Niin 3kk seisoo vaikka päällään valittamatta joopajoo..

Vielä enemmän ärsyttää nää isompien lasten äidit "meil on paljon vaikeempaa sä et tiedä mitään" joo anna mun nauraa.

Mutta kaikki myötätunto sinne ja kovasti jaksuja ap:lle!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt mamma!!;22857651:
olis niin ihanaa jos vois vaikka yhden päivän ja yhden yön saada niin että rauhassa nukkuis ja lepäis, mutta musta vaan tuntuu niin syylliseltä ajatus, että antaisin anopillekaan tyttöä hoitoon niin pitkäksi aikaa, vaikka oliskin kaikki tarvittavat tarvikkeet mukana. :( vai kuvittelenko vaan ja pitäis tehdä noin edes kerran, pari?
.

jos anoppi ottaa vauvan hoitoonsa, anna ihmeessä. ja ihan säännöllisesti. siitä on iloa sekä anopille että teille. mutta varoitan, voi olla vaikea nukahtaa ja kun saat nukuttua, olo on entistä väsyneempi.älä suunnittele mitään siivouksia tms

anoppi on kyllä itsekin ehdottanut, että jos hän ottais vauvan ja hoitais. tykkää kovasti tytöstä muutenkin ja vaikka on välimatkaa vähän niin nähdään onneksi melko usein.. en vaan ole uskaltanu yöksi antaa, tiedän että hyvissä käsissä olisi.. oon vaan ajatellut että kun vauva on niin pieni.. mutta kyllä nyt varmaan rohkaistun tästä :) jos vaikka ensi viikonlopuksi jo saisi hengähdystaukoa.. anoppi pystyisi myös ottamaan toisen koiristamme, chowista hän tykkää mutta bullterrieri pelottaa kun on muka niin hurjan näköinen..!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt mamma!!;22857837:
anoppi on kyllä itsekin ehdottanut, että jos hän ottais vauvan ja hoitais. tykkää kovasti tytöstä muutenkin ja vaikka on välimatkaa vähän niin nähdään onneksi melko usein.. en vaan ole uskaltanu yöksi antaa, tiedän että hyvissä käsissä olisi.. oon vaan ajatellut että kun vauva on niin pieni.. mutta kyllä nyt varmaan rohkaistun tästä :) jos vaikka ensi viikonlopuksi jo saisi hengähdystaukoa.. anoppi pystyisi myös ottamaan toisen koiristamme, chowista hän tykkää mutta bullterrieri pelottaa kun on muka niin hurjan näköinen..!

Tee se, siitä on teille molemmille hyötyä, vauva saa myös pirteämmän äidin :)
On hyvä punnita kumpi on pahempi, se että vauva menee tuttuun ja turvalliseen paikkaan yökylään vaikka onkin aika pieni, vai se että äiti on jatkuvasti aivan loppu.

[QUOTE="äiti";22857832]lopeta kahvin juonti,vihreetä teetä[/QUOTE] kofeiinin takiako? kahvia en juo.. teetä kyllä.. mutta vihreässäkin teessä on kofeiinia.. valkosta tulee kulutettua kyllä melkosesti :)
muutenkin välttelen syömästä "raskaita" ruokia eli just tällasia hiton närästysmössöjä, ja sipsejä yms naposteltavaa.. onneksi mitään paisteja ja vastaavia ei tule kasvissyöjänä pahemmin vedettyäkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt mamma!!;22857850:
kofeiinin takiako? kahvia en juo.. teetä kyllä.. mutta vihreässäkin teessä on kofeiinia.. valkosta tulee kulutettua kyllä melkosesti :)
muutenkin välttelen syömästä "raskaita" ruokia eli just tällasia hiton närästysmössöjä, ja sipsejä yms naposteltavaa.. onneksi mitään paisteja ja vastaavia ei tule kasvissyöjänä pahemmin vedettyäkään :D

herneet,kaalit pois ruuasta

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt mamma!!;22857837:

hyvä !