Milloin tämä loppuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt pyykkääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt pyykkääjä

Vieras
Joka ikinen aamu 4v9kk vanha poika herää siihen, että sänky on märkä. Vaikka vaipat on joka ikinen yö jalassa. Ei herää yöllä mihinkään joten vaippa on litimärkä aamulla. Poikaa itseäänkin jo harmittaa eikä millään haluaisi vaippoja käyttää. Ollaankin ostettu housuvaippoja ja nimitän niitä yöpöksyiksi, ettei poikaa harmittaisi niin paljoa. Välillä änkeää meidän keskelle aamuyöllä nukkumaan ja vaikka silloin käyttäisin pojan vessassa, niin aamulla on sitten meidän sänky märkä. Ja tuollaista parisängyn petatria onkin kiva putsata pissasta.

Osa ongelmaa on myöskin se, että poika ei uskalla yksin mennä vessaan vaikka heräisi. Käytävässä on valot niin silti poikaa pelottaa. Mutta kuitenkin yöllä kun kaikki nukkuvat ja käytävän valotkin on sammutettu, niin uskaltaa tulla meidän huoneeseen jos sattuu heräämään.

Hih, mä osaan kuulemma aina kannustaa sopivalla hetkellä ;) Meillä 13-v kastelee vielä aika monenakin yönä sänkynsä vaikka olis yöhousut... eli äkkiä laskettuna sulla pyykkämistä jatkuu liki kymmenen vuotta, toisaalta, tuo meidän esiteini osaa jo itekin välillä laittaa pyykit koneeseen, että vähän on jaettu jo tota hommaan :D

Eikös sitä joskus 5vuotiaana aleta tutkia jos yökastelu jatkuu. Neuvolassa sanot ja pyyät lähetteen lastenpolille. Tiiän tappauksen jossa yökastelijalle on käytetty ihan sellasia aikusen vaippoja, imevät paremmin jos on ahkera pissailija. Ja on olemassa lakanoita joista toinen puoli on muovitettu eikä pääse pissa läpi, joten pestävää tullee vain se lakana ja pikkarit, ehkä peitto. Joku muovitettu frotee teillä varmaan jo onki sängyssä, mahtaa muuten patja haista hyvälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23000865:
no juotavaa illalla vähemmän. ja sitten alatte säännöllisesti käyttää lasta vessassa yöllä, vaikka itse jouduttekin heräämään

Eli itselleni pitää pistää herätyskello soimaan tasaisin väliajoin yöllä? Siinä herää sitten koko muukin perhe :(

Eikös sitä joskus 5vuotiaana aleta tutkia jos yökastelu jatkuu. Neuvolassa sanot ja pyyät lähetteen lastenpolille. Tiiän tappauksen jossa yökastelijalle on käytetty ihan sellasia aikusen vaippoja, imevät paremmin jos on ahkera pissailija. Ja on olemassa lakanoita joista toinen puoli on muovitettu eikä pääse pissa läpi, joten pestävää tullee vain se lakana ja pikkarit, ehkä peitto. Joku muovitettu frotee teillä varmaan jo onki sängyssä, mahtaa muuten patja haista hyvälle :D

muovitettu frotee on käytössä, mutta peitonkin saa pestä joka ikinen päivä, kuten lakanat ja osan leluista.

[QUOTE="vieras";23000874]En tiedä loppumisesta, mutta tuli mieleen et jos ei uskalla vessaan mennä auttaisko joku "pissaämpäri/-astia" sängyn lähettyvillä?[/QUOTE]

suurin ongelma kun on se, ettei poika yleensä edes herää mihinkään yöllä. Aamulla sitten kun herää tai minä herätän kun tarhaan pitäisi lähteä, niin sänky ja poika on märkinä.

[QUOTE="vieras";23000883]Kurja ongelma :(
Ootko neuvolassa puhunut asiasta? Eikö sitä kautta olisi mahdollista saada niitä "häly"patjoja?[/QUOTE]

Seuraava neuvola olisikin 5vuotisneuvola johon nyt pitäisi varata aika lähiaikoina. Viimeksi asiasta ollut puhetta 4vuotisneuvolassa.

meillä juuri tänään lääkäri 6.5veen kanssa, on ollut yökasteluun lääkkeetkin maksimiannoksilla niin ei vain auta. eikä hälytin, koko muu perhe herää siihen paitsi lapsi....

Miten sinä itse jaksoit olla päivät hereillä ja töissä jos yöunet ovat niin katkonaiset?

Kyllähän sitä äitit nukkuu vaikka seipään nokassa jos niikseen tulee! Meillä kaksivuotias sairastanu TODELLA paljon viimisen vuoden ja mummu hoitaa päivät, itse käyn töissä. Tähän "huuruissa" elämiseen tottuu!!
t.nim. nukun öisin KESKIMÄÄRIN 4,5h

Tuttavissa 2 alakoululaista, joilla ongelma jatkunut. Ei se mitään kun kotona kastelee, mut yökyläilijäparat ovat todella noloja.. Toiselle auttoi se neuvolan hälytyslakana. Ei auttanut heti, kärsivällisyyttä. Toinen syö niitä estopillereitä, kuivana pysyy kun muistaa ottaa sellasen. Ja yritä selvittää mikä siellä vessassa pelottaa. Jos mörkö tms, niin lapsi vois piirtää sen vaikka ilmapalloon ja poksauttaa kuoliaaksi. meillä toimi. Toivon todella että 6,5 vee saa apua tänään!

Ennen kuin meillä tyttö oppi itse heräämään pissalle, käytiin pissattamassa ennen kuin mentiin itse nukkumaan. Ja jos esim. itse heräsin yöllä vessaan, kävin samalla kysäisemässä tytöltä, että täytyykö hänen käydä.
Mutta paras keino on varmasti se, että laittaa kellon herättämään. Ja ainakin kännykän herätyskellon saa niin pienelle, että siihen herää vaan itse, ei koko perhe. Mun mielestä on ihan sitten omaa laiskuutta, jos ei viitsi heräillä yöllä pissattamaan lasta.

[QUOTE="koo";23001160]Tuttavissa 2 alakoululaista, joilla ongelma jatkunut. Ei se mitään kun kotona kastelee, mut yökyläilijäparat ovat todella noloja.. Toiselle auttoi se neuvolan hälytyslakana. Ei auttanut heti, kärsivällisyyttä. Toinen syö niitä estopillereitä, kuivana pysyy kun muistaa ottaa sellasen. Ja yritä selvittää mikä siellä vessassa pelottaa. Jos mörkö tms, niin lapsi vois piirtää sen vaikka ilmapalloon ja poksauttaa kuoliaaksi. meillä toimi. Toivon todella että 6,5 vee saa apua tänään![/QUOTE]

Ei vessassa pelota mikään vaan se matka sinne vessaan. Ei uskalla vaikka olisi ne velot päällä siinä käytävässä. Silti kuitenkin niinä öinä kun herää, niin uskaltaa tulla käytävää pitkin meidän makuuhuoneeseen vaikka valot on jo käytävästä sammutettu. Välillä sanoo, ettei uskalla siksi, kun siellä ei ole ketään muita kun yksinään pitäisi mennä.

[QUOTE="vieras";23001181]Ennen kuin meillä tyttö oppi itse heräämään pissalle, käytiin pissattamassa ennen kuin mentiin itse nukkumaan. Ja jos esim. itse heräsin yöllä vessaan, kävin samalla kysäisemässä tytöltä, että täytyykö hänen käydä.
Mutta paras keino on varmasti se, että laittaa kellon herättämään. Ja ainakin kännykän herätyskellon saa niin pienelle, että siihen herää vaan itse, ei koko perhe. Mun mielestä on ihan sitten omaa laiskuutta, jos ei viitsi heräillä yöllä pissattamaan lasta.[/QUOTE]

Itse en herää kovinkaan hiljaiseen ääneen. Herätyskello pitää olla suht kovalla aamuisinkin. usein ene edes herää siihen, että poika on kömpinyt viereen. Sikeäuninen olen kun nukun.

Joten jos yöllä pistän kellon soimaan useamman kerran, siihen todellakin herää kaikki muutkin.

POika käytetään pissalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Yleensä kiikutan pojan vessaan vielä siinäkin vaiheessa kun itse menen nukkumaan,eli 1,5 tuntia poikaa myöhemmin. Jo silloin on vaippa märkä vähäsen.

Kesällä kun kuumuuden takia nukuin huonosti, käytin poikaa ehkä 5 kertaa yössä vessassa ja silti vaippa oli märkä vaikka vessakäyntien väli ei ollut edes kahta tuntia. Ja tuota jatkoin koko kesälomani ajan, eli 4 viikkoa.