Milloin sinä olet . . . (ku:sta, tm:stä ja km:sta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dada

Aktiivinen jäsen
23.06.2008
1 848
0
36
Helsinki
Aloittanut uuden yrityksen kohdunulkoisen, keskenmenon tai tuulimunan jälkeen?
Mitä lääkäri on kehoittanut odottamaan, miksi?
Oletko totellut kehoitusta, jos et niin onko siitä ollut haittaa?

Itsellä leikattiin n.viikko sitten kokonaan pois toinen munatorvi kohdunulkoisen takia, nyt ekoja menkkoja odotellessa..sen jälkeen kun saisi laittaa uutta vauvatilausta menemään :)

TM:n jälkeen (kaavittiin) kehotettiin odottamaan kahdet menkat ja sitten sai jättää ehkäisyn pois. Näin tehtiin.

Meillä ei varsinaisesti aloitettu uutta yritystä, mut ehkäisyäkään ei kolmannessa kierrossa käytetty ja tiedän, milloin mulla on (about) ovis.. :whistle:

T. Kärppä rv 9+3

Mulla todettiin tuulimuna rv 9+5 joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä.
Silloin kehoitettiin odottamaan kahdet menkat. Kolme kiertoa odotettiin ja sen jälkeen tärppäsi sitten toisesta kierrosta.
No, se ilo loppui lyhyeen kun todettiin että raskaus on keskeytynyt aivan alussa, toisen lääkärin mukaan kyseessä oli jälleen tuulimuna. Viikkoja 8 ja taas lääkkeellinen tyhjennys, nyt sanottiin että yhdet menkat ja sitten voipi taas ruveta.
Tässä nyt niitä sitten niitä hillopäiviä odotellaan ja sitten taas aloitetaan kaikki alusta..

Meille sanottiin että yhdet pitäisi odottaa, sitten voi taas aloittaa yrittämään. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin, kun oli keskeytynyt km rv 15+1 :'(

Niin niitä yksiä sitten odotellaan, koska en ole varma tulivatko heti pitkäksi käyneen jälkivuodon perään...

oma tm spontaanisti ulos 6+3, alkoi tuhruttelulla ja sit kolmen päivän päästä (pe) jonne sain samalla ultran niin sanoi lääkäri ettei hyvältä näytä ja samana iltana soljui tiehensä...
seur. ma heti jorvii äippäpolille tarkistuksiin ja sanoi että kohtu kauniisti tyhjentynyt itsekseen että yhdet kk:t on hyvä odottaa ja sit uutta putkeen.'

kolmet kk:t ehti mennä ja nyt on 4kk tärppi. :) :hug:

Mulla todettiin ku viikolla 7+1. Metotreksaattihoidon (2 piikkiä ) jälkeen käskettiin odottamaan yhdet kuukautiset. Niihin menikin sitten aikaa melkein kaksi kuukautta, ennenkuin hcg laski nollille ja kierto pääsi alkamaan.

Nyt kp11, joten tositoimiin aletaan ihan justiinsa... :)

Minulla km 1 helmikuussa rv 12-13 sikiö kuoli kohtuun, yhdet menkat odotin suosituksesta ja raskauduin uudelleen rtesti positiivinen 31.7.2008 ja perjantaina todettiin rv 7+2 tuulimunaksi, tänään varmistui, lääkkeen avaavan sain ensimmäisen TYKSssä jatkotabletit kotiin keskiviikkoa varten, haluan itse, että tapahtuu kotona, ja lääkäri kehoitti tällä kerralla aloittamaan heti yrityksen kun vuoto loppuu, eli niin teemme. Jälkitarkastus kolmen vkn kuluttua TYKSssä.

Saamani hoito oli TYKS:ssä tänään todella empaattista , ystävällistä! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave: