milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
hmmhmm..
Mulla on kierron pituus n. 33pv:ää, nyt on menossa juuri 33. päivä, eikä menkkoja oo vielä näkyny. Ollaan harrastettu poikaystävän kanssa seksiä ilman ehkäisyä ns. varmojen päivien aikaan, mutta nyt aloin epäröidä, entä jos ovis ei ookkaan ollu sillon ku oon laskenu sen olevan? eli n.kaks viikkoa ennen kuukautisten alkuahan se normaalisti on. eli kiertopäivänä 19. minun tapauksessani ? jos tähän on yhtään uskominen, en kai voisi olla raskaana jos ehkäisytöntä seksiä on harrastettu kp 24 eteenpäin? alkoi jo jännittää, kun ei tasan samana päivänä menkkoja kuulu, kuin normaalisti.. :)
 
maamo
Meillä tämmöinen: mies käväisi reissutyöstä kotona kolme viikkoaa sitten ja lemmiskelimme. Aloin vuotaa verta kolme päivää tämän yhdynnän jälkeen, ei paljoa mutta "väärään aikaan" menkkojen suhteen. Vuoto kesti päivän. Viikon päästä tästä outojen tuntemusten saattelemana tein raskaustestin ja sehän näytti ihan reippaasti plussaa! Nyt hermoilen että mitä se verenvuoto sitten oli, voiko kiinnittyminen aiheuttaa moista jo kolmen päivän päästä hedelmöityksestä? Ajattelin tehdä uuden testin parin päivän päästä, jolloin olisi kulunut pari viikkoa edellisestä testistä. Alkuraskauden oireet jatkuvat... kokemusta on kahden aiemman raskauden kanssa, mutta ei tällä nopeudella ja dramatiikalla!

Toivon raskautta mutta en uskalla iloita, pelkään että se verenvuoto indikoi jotain poikkeustilaa. Onko kokemuksia?
 
Ohdis
^ Mulla alkoi vuoto ovulaatiopäivänä ja jatkui viikon verran. Muutama päivä tästä plussasin ja satunnaista tiputteluvuotoa oli ainakin vielä viikolla 6. Alkuraskauden vuodot on ilmeisesti luultua yleisempiä. Onnellista odotusta :)

Ohdis rv 10+3
 
maamo
Ohdis, näinkö sullakin? Olitko huolissasi, kävitkö lääkärissä? Olisi ihanaa vain relata ja olla onnellinen. Varasin ensi viikoksi lääkäriajan, ja hoitsu sanoi puhelimessa että "kyllähän tämä vähän keltaista valoa raskaudelle näyttää tämä alkuvuoto". Olin vähän onneton moisesta kommentista. Nähtäväksi jää!

Onnellista odotusta sullekin!
 
Ohdis
^ Kävin lääkärillä kun oli vuoto kestänyt sen viikon. Silloin lääkäri tuumasi että vuoto voi johtua raskaudesta, testi tosin vielä tuolloin oli negatiivinen.
Kävimme myös varhaisultrassa yksityisellä jo viikolla 6+6 koska halusin nähdä että vauvanalku olisi hengissä ja oikeassa paikassa. Lääkäri tuolloin tyynnytteli että vuodot on ihan normaaleja. Pohdimme myös vuodon jatkuneen niinkin pitkään osittain siitä että vauva oli tosiaan kaivanut itsensä tosi syvälle limakalvoihin turvaan.

Uskoisin että vuoto ei ole varsinaisesti "keltainen valo" raskaudelle. Varhaisessa vaiheessa kun voi käydä niin taikka näin, vuodosta huolimatta.
Olihan tuo itselläkin ekaa neuvola-aikaa varattaessa kovin negatiivista kun täti sanoi puhelimessa että on "kovin on vielä pienet viikot, muista perua aika jos menee kesken". Että tosi rohkaisevaa :D
Huoli pois :}
 
apua tarvitseva
moi haluaisin vastauksia tähän seuraavaan viestiini.
olemme harrastaneet sormittelua poikaystäväni kanssa (aloitimme sen 11 viikkoo sitten)
ja 9 päivää sitten harrastimme ihan oikein sitä mutta kumipuhkesi!! mutta emme menneet loppuun asti.(olemme molemmat toistemme ensimmäiset)
seuraavana aamuna menimme porukassa apteekkiin saadakseni jälkiehkäisyä, mutta minut passitettiin neuvolaan, olin ihan paniikissa. mutta neuvola käynnillä kerroimme kaikki asiat puhki ja sain jälkiehkäisy pillerin. sitten olin ihan rauhallisin mielin , kun sain sieltä ymmärtää että minulla ei ole syytäepäillä raskautta.
koska minun menkkani alkoivat 30.7 ja loppuivat 2.8 ja me olimme yhdynnässä 5-6.8 yönä. mutta nyt jälkeen päin kun joku on puhunut että joku on raskaana niin minä menen ihan paniikkiin ,koska en todellakaan olisi itse valmis äidiksi.
ja nyt 11.8 mulla alkoi tulla menkkamaista vuotoa mutta kylläkin sellaista hieman erillaista normiin verrattuna ?? mulla kuukautiskierto on normisti 30 päivää mutta nyt tuli jo??? aijon tänään soittaa terkkarille ja kysyä että saisin itselleni mielen rauhan.
aijon myös ostaa testin lähipäivinä ,kun muuten stressaan liikaa. mutta entä jos olenkin testin mukaan raskaana mitä teen?? voiko abortin tehdä ?? mitä minä voisin tehdä??
 
Ohdis
^Uskoisin että mitään huolta ei ole, TODELLA harvoin joku raskautuu jälkiehkäisyn jälkeen. Osta kuitenkin testi niin saat mielenrauhaa, jos se sattuisikin olemaan plussaa (mihin on erittäin pieni mahdollisuus) niin sitten pikaisesti yhteys neuvolaan.
 
apua tarvitseva
Alkuperäinen kirjoittaja Ohdis:
^Uskoisin että mitään huolta ei ole, TODELLA harvoin joku raskautuu jälkiehkäisyn jälkeen. Osta kuitenkin testi niin saat mielenrauhaa, jos se sattuisikin olemaan plussaa (mihin on erittäin pieni mahdollisuus) niin sitten pikaisesti yhteys neuvolaan.
soitin tuonne neuvolaan josta olin apua viimeksi saanut, ja sieltä minulle sanottiin että on ihan normia että kuukautiset tulivat nyt etuajassa ,koska se norlevo jälkiehkäisy pilleri sisältää niin paljon hormoonia että menkat saattavat olla sen jälkeen monta kuukautta ihan sekaisin ennen kuin ne taas tasoittuvat.
huhuh olen niin helpottunut kuullessani neuvolasta nuo sanat, mutta saatan vielä ostaa sen testin varmuuden vuoksi koska en halua mitään yllätyksiä. koska en olisi todellakaan valmis äidiksi. lasta voisin harkita vasta 10 vuoden päästä . koska minulla on vielä elämä edessä ja niin paljon asioita ja haaveita toteuttamatta ,joten halua riskeerata.
 
sekasin
Mulla on kysymys koska,mulla on kuukautiset myohassa aika lailla,taitavat olla tosi sekasin.Eli,mun kp on tanaan 47 .viimekuussa oli kp 45 .Ajattelin etta ,nayttaisikohan r.testi tuloksen jo nyt.Mitaan oireita ei ole kylla paitsi vasy ja rintakehaan vahan kiristaa omituisesti.en tieda onko se oire.Aamulammot on ollut siina 36.6-7 koko 2 viikkoa.siis viimeset 2 viikoa.norml.36.2-3 .Mitenkahan on.
 
-Tiia_
Moikka!
Mulla ollut nyt eilen ja tänä aamuna TODELLA paha olo, siis ihan niin huono etten ole sängystä ylös päässyt.Sitä tänään jatkui iltapäivään, nyt ei mitään. Ja yleensäkkään en pahemmin juo, siskolta tänään haistoin drinkkiä ja meinas oksennus tulla.( ei normaalia). Muutenkin todella outo ja ihmeellinen olo. Tänään tein testin mutta negaa näytti. Menkat loppui viime la. Jotenkin tuli vaan olo et hei olisinko, nyt ajattelin odottaa sitten seuraavia kuukautisia. Onko muilla ollut samanmoisia oireita? Vai olenko vain luulosairas? :D
 
vierailjariik
Mulla pitäisi nyt viikonloppuna alkaa menkat. Olen syönyt pillereitä kaksi vuotta säännöllisesti, nyt tämän viimeisimmän pillerilevyn aikana jäi yksi pilleri vahingossa ottamatta. Nyt muutamaa päivää ennen menkkojen alkamista on nyt pari päivää tullut niukkaa rusehtavaa vuotoa( tälläistä ei ole minulla ikinä tullut ja menkatkin pillereitä syödessä tullut aina oikeaan aikaan)viime viikolla rintani oli arat pari päivää ja se meni ohi. Nyt olen tällä viikolla pari päivää ollut tosi väsynyt ja tätä vuotoa on tullut, alavatsassa on outoja tuntemuksia, mutta vatsa ei ole kipeä. Pitäisiköhän tehdä raskaustesti, ja missä vaiheessa?
 
vierailija87
Moikka! Lopetin pillerit toukokuussa monen vuoden käytön jälkeen ja ensimmäiset kuukautiset lopettamisen jälkeen tuli 52 päivän päästä edellisistä "pilleri menkoista". Nyt on kuitenkin kulunut taas 54 päivää eikä menkkoja ainakaan vielä ole kuulunut. ( vähän runsaampa valkovuotoa kylläkin) Jokohan kohta uskaltais tehdä raskaustestin?

Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt että kuukautiset ovat tasautuneet? Tosin mulla tasaantui vasta pillereiden aloittamisella. Menkat alko jo 13 vuotiaana muttei siis koskaan luonnollisesti oleet säännölliset. Ovat jääneet pois mm vuoden ajaksi aikanaan...hiukan kyllä olen huolissani liekko ne koskaan tasaantuvat.

Vauva olisi kyllä enemmän kuin tervetullut. :)
 
mariiiiia
Tee testi ihmeessä. Itse en olisi varmaan jaksanut odottaa noin kauaa. Mulla myös edessä testin teko ja vauva ois myös tänne erittäin tervetullut. Tsemppiä kaikille plussaa odottaville!
 
tyhmä tyttö
Olin suojaamattomassa yhdynnässä, mutta hain tunnin kuluttua siitä jälkiehkäisypillerin. Voinko silti olla raskaana? Menkkani pitäisi alkaa vasta 26 pv kuluttua ja en malttaisi odottaa niin kauaa.. En todellakaan halua lasta vielä koska olen ala-ikäinen.. E-pillerit on haussa, mutta niissä on ongelma koska mulla on niin paljon lääkeaine allergioita ja migreeni.... Mitä teen?
 
bo-bo
että olisin jo nyt raskaana, kun lopetin e-pillerien syömisen pari viikkoa sitten, kun kuukautiset alkoivat ja ne kestivät ihmeen pitkään..7 päivää, kun yleensä 2-4. Tiedän, että ovulaatio tapahtuu yleensä pari viikkoa ennen seuraavia kuukautisia, mutta nekin ovat yksilökohtaisia. Ja silloin yleensä tuntuu pieni paine jommalla kummalla puolella. Tällä kertaa tuntui ihmeellistä viiltelyä (jonka oletin olevan ovulaatio). Olin yhdynnässä silloin. Pari päivää silloin. Tunne jatkui koko yön ja nyt tuntuu kohdussa jonkinlainen paine. Samanlainen kuin aina ennen kuukautisia. Ehkä turhan aikaista iloita, mutta voiko oireita tulla jo näin pian?
 
Uffa
Tein testin kaksi päivää siitä kun menkat olisi pitänyt alkaa ja se toinen "positiivisuus viiva" oli todella hailakan punainen verrattuna toiseen, mutta silti huomattavissa. Mietin että testi on epäonnistunut tai jotain. Tein nyt 8 päivää ensimmäisestä testistä (eli 10 päivää yhteensä) ja tuli vastaavanlainen viiva näkyviin.
Tiedän että kontrolli-ikkunan ja toisen ikkunan viivojen väriä ei tulisi verrata toisiinsa. Kuhan viivat ovat pystyssä ja erottuu. Testit olivat eri merkkisiä.

Odottaisinko vielä joitain päiviä ja tekisin kolmannen testin vai varaisin lääkärin? Lääkäriajankin saaminen voi kestää ties kuinka kauan. Eiköhän kuitenkin hormonia pitäisi jo nyt olla tarpeeksi näkyäkseen kunnollinen viiva, kun mahdollisesta hedelmöittymisestä on kuitenkin aikaa jo sen verran?
Voisikohan kyseessä olla esimerkiksi alkanut raskaus jonka jatkuminen on keskeytynyt hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta ei ole vuotanut ulos ja hormonia on kerennyt kehittyä vain vähän ja siksi viivat näkyy hailakkana? Pysyykö hormoni kehossa tälläisessä tapauksessa vai häviääkö se kokonaan jos raskaus keskeytyy vaikka ei vuoda ulos?
 
vierailijaa olen
syön e-pillereitä mutta pelkään kokoajan että tulen raskaaksi. voiko raskaustestiä tehdä vaikka söisi samaan aikaan pillereitä vai pitääkö se nimenomaan tehdä silloin kun on menkka aika?
 
heidi_0
Syön e-pillereitä, ja ensimmäiseltä viikolta unohtui yksi päivä välistä (pillereiden välissä 48h). Harrastimme seksiä kolme päivää ennen unohdusta, ja ymmärsin Diane Novan tuoteselosteesta, että voin olla raskaana. Toivon hartaasti, että näin ei ole, mutta mahdollisuushan se nyt on. Aloitin uuden laatan vasta viikko sitten. Monet ovat sanoneet, että raskaustestistä saa tuloksen vasta, kun kuukautiset ovat myöhässä, mutta jos söisin pillereitä normaalin ajanjakson, seuraavat kuukautiseni tulisivat normaalisti vasta yli viiden viikon päästä. Miten pitäisi toimia? Kuinka pitkän ajan kuluttua voisin saada varmuuden siitä, että en ole raskaana?
 
Niina86__
Eli, olin käyttänyt e-pillereitä useita vuosia, lopetin ne tuossa kesäkuussa. Olin suojaamattomassa yhdynnässä 5.10, seuraavana päivänä otin jälkiehkäisypillerin. Kondomin kanssa kävi kuitenkin vanhinko 8.10, se oli lähtenyt pois paikaltaan yhdynnän aikana. Soitin e-neuvolaan ja sanoivat ettei voi muuta kuin odottaa. Kuukautiset alkoivat hieman tavallista aikasemmin, 12.10. Nyt mietin että onko mahdollista että olen raskaana? Minulla on varattu aika neuvolaan ensi kuun alussa, että saan ehkäisyasiat kuntoon, mutta olisi kiva tietää että tarviiko tässä nyt stressata.
 
ansunen
edelliset kuukautiseni alkoivat 2 viikkoa yhdynnän jälkeen ja olivat normaalit. nyt seuraavat kuukautiset viikon myöhässä enkä ole ollut yhdynnässä tuon edellisen kerran jälkeen. olen kuullut että joskus kuukautiset saattavat jatkua hetken vaikka olisikin raskaana. voinko siis olla raskaana?
 
niisku-n
Minä päätin lopettaa pillerit "yasmin" pahojen sivuvaikutusten takia..esim. kuukautiset loppui samana päivänä kun aloitin pillerit eikä niitä enää tullutkaan.Pillereitä söin puolivuotta eli kierrosta ei mitään tietoa.Nyt sitten harrastettiin seksiä viimeisellä tauko viikolla ihan olan takaa enkä aloittanut enää uutta listaa.Onko kellään kokemusta asiasta?Näinköhän tuli mokattua kunnolla..
 
AL
mä pelkään kuollakseni olevani paksuna, mies kyllä löytyy jne, mut opiskelut, työpaikan etsiminen ym on vielä pahasti kesken enkä TODELLAKAAN haluais nyt mitään lasta!!! olen 24v. kaikkein ahdistavinta on lukee muitten onnea täälä ku onki raskaana... itsetuhosia ajatuksia tulee vaan koko ajan mieleen... mut en rupea mitään aborttiakaan tekemään. lapsen antamista adoptoitavaksi harkitsen tässä tällä hetkellä,eiks niistä oo pulaa? pilsut oli odottamas laatikos niitä seuraavia menkkoja joista ne ois kuulunu alottaa,no menkat näyttää jäävänki tulematta, keskeytettyä yhdyntää käytettiin enimmäkseen ja kortsua joskus. pakko vähän purkautua kun AHDISTAA!!!!
 
Kieltämyksessä
Hei,

Jätin pois e-pillerit tossa elokuunlopussa. Harrastamme aviomiehen kanssa normaalisti seksiä. Syyskuun aikana alkoi alavatsaa vihloa ja rinnat olivat arat, mutta menkat tuli lopulta nortsisti ja sen jälkeen jopa kahet muutkin. Nyt ei mitään muita oireita, kuin et kp jo joku 45 eikä menkkoja kuulu! Mahdanko olla raskaana? Nortsisti mun kierto ollu 30-33 pv. Enne pillereita ja heti pillerien lopettamisen jälkeen. Tsempatkaa, en tiiä haluunko mennä ostaan raskaustestiä...
 

Yhteistyössä