milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
elliA
tilanteeni on hieman outo. Harrastin suojaamatonta seksiä poikaystäväni kanssa reilu viikko sitten lauantaina..ilmeisesti kiertopäivänä 19. Minulla on kumminkin suhkot epäsäännöllinen kierto pillereiden jättämisen jäljiltä, n. 23-30(/5)päivään, vaihtelee usein. Kumminkin kuukautiseni olisivat pitäneet alkaa vasta nyt tulevina päivinä, mutta alkoivat jo n. 4 päivää yhdyntöjen jälkeen. Ne alkoivat normaalista poikkeavasti outona tiputteluna, minkä jälkeen reilummin päivä ja sitten taas tiputteluna. Mietin täällä kuumeisesti, että mitkähän mahdollisuudet on, että olisin raskaana?? kuukautiset siis tulivat joo, mutta reilusti viikkoa ennen kuin olisi "pitänyt"... Olen tehnyt kaikki mahdolliset ovulaatiolaskurit ja niiden mukaan, jos niihin on luottamista, hedelmällisin aikani olisi loppunut noin päivä-pari-kolme ennen yhdyntöjä, joten mahdollisuudet ovat pienet, eikö?
Mutta voiko ovulaatioajankohtani vaihdella miten usein vai onko se sama ja vakio aina??
tiedän että on aina riski tulla raskaaksi suojaamattoman yhdynnän vuoksi mutta silti pistää pohtimaan vaikka ovulaatioajan kohta ei osu kohilleen ja "kuukautisetkin" olivat.
 
kizu
en ole käyttäny ehkäisyä aikoihin ja nyt toiveena raskaus menkat jo muutenkin myöhässä nyt toivon etteivät alkaisivatkaan kuinka monta päivää pitää odottaa että saa testata ja saa varman tuloksen? aunakin 10 vrk?14vrk? koska ensimmäiset oireet ilmestyvät jos ovat tullakseen?
 
Niki
Se kai on vähän yksilöllistä miten raskaushormoonia erittää, mut varmaan viikko oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen pitäs jo melkolailla näkyä. Mä testasin kun menkat oli päivän myöhässä aamupissasta niin omasta mielestäni kuvitelllun viivanpaikan, etten ottanut sitä plussaksi alkuunkaan siitä kaksi aamua eteenpäin elikkä kolmantena menkkojen myöhästymispäivänä selkeä plussa, mutta silloin oli hormooni nousussa kun se oli vielä hiukan hailakampi kuin kontrolliviiva. Senkin jälkeen olen vielä tehnyt testejä katellakseni nouseeko ne hormoonit ja hyvin nousi. Elikkä clearbluen digitaalisella neljäntenä myöhästymispäivänä näytti raskaana 1-2 reilu viikko eteenpäin sama testi näytti 3+.
Oireista suurin oli menkkojen puuttuminen, tuntui mahassa koko ajan et nyt ne alkaa ja kävi tarkistamassa, mut valkkaria vaan. Vähän plussan jälkeeen jano ja jatkuva vessahätä. Vieläkin on mahatuntemuksia ja ehken noin viikko siitten alkoi kevyt kuvotus hetkittäin, oksentelua ei ollut.
Niki rv 7+3
Plussatuulia!
 
tiina
olisin kysynyt luultavasti typeriä(tämän ikäisen kai pitäis jo tietää 23v.), eli aluksi, pystyikö tulemaan raskaaksi vaikkei mies ns. laukea sisään?

ja toinen kysymys: voiko raskaudesta nähdä testillä viitteitä (luulen nähneeni hyvin heikon toisen viivan) jo parin päivän jälkeen?

itsellä nyt voi olla jo tosin aikaisemmasta yhdynnästä kysymys vaki kumppanin kanssa.
 
Vauvakuume
Minulla on kuukautiset vasta pari päivää myöhässä, mutta kovasti toivottais vauvaa :) Söin vähän aikaa sitten terolutteja kolme kuukautta kierron tasaamiseksi ja eipä tuo kierto ole tasaantunut ilmeisesti. Tein eilen testin ja se näytti negaa (oli joku herkkä raskaustesti). Mietin tossa että pitäiskö kysyä lääkäriltä pääsiskö siihen verikokeeseen vai ootella vielä vaikka viikko?! Esikoinen on kolme ja puoli vuotta ja silloin raskaus alkoi heti seuraavassa kierrossa kun pillerit lopetti. Ei mulla muita raskausoireita oo ollu paitsi päässä pyörimistä ja vähän pahoinvointia ja närästystä. Tosin noi oireet on nii helppo kuvitella. Viiltoja on ollu myös alavatsassa ja valkovuoto lisääntyny. Kertokaa onko teillä miten noi testit näyttäny jos on epäsäännöllinen kierto. Ilman teroluttia saatto olla kolme kuukauttakin pois!

Kiitos vastauksista ja onnea plussanneille :)
 
Vierailija
Onko kellään kokemusta tästä? Käytän Yaz- tabletteja, toisen liuskan jälkeen vuotoa ei tullut. Raskauden mahdollisuutta pohtiessani luin käyttöohjetta kuin piru raamattua ja kauhukseni huomasin, että antibiootiti, kuten penisilliini, voivat alentaa pillereiden tehoa. Oli mainittu muuten saman ranskalaisen viivan kohdalla kuin missä HIV- lääkkeet on mainittu ensin... mitä järkeä! Antibioottien syönti on ehkä hieman yleisempää kuin HIV- lääkkeiden!!

Eli onko kellään kokemusta tästä että olisi syönyt pillereitä säännöllisesti mutta tullut silti raskaaksi antibioottikuurin jälkeen? Hermostuneena täällä vaihtoehtoja pohdin.
 
vierailija
MItä tehdä ku olin pari-kolme viikkoo sit yhdynnäs ilman kumii, ja menkat on niin epäsäännölliset kuin olla ja voi, välillä menee pari kuukautta ennen ku tulee ja sit saattaa tulla taas toiset heti perää, koska raskaustestin uskaltaa tehdä että siihe uskaltais luottaa????
 
minnaaaa
Olen harrastanut poikaystäväni kanssa seksiä ja hän ei kumminkaan tullut sisääni..pari viikkoa sen kerran jälkeen alkoivat kuukautiset ihan normaalisti, mutta nytten ovat myöhässä parisen viikkoa. Minulla on ollut kauheana stressiä ja olen urheillut hieman normaalia enemmän ja nyt vielä kun paniikissa pelkään olevani raskaana, niin vaikuttaako se jotenkin kuukautisten pois jääntiin?
 
Osta testi
Parin viikon jälkeen yleensä jo oireita alkaa olemaan, joten tuskin olet raskaana. Mutta varmista testillä, kun eihän kaikille niitä oireita edes tule. Testi ei paljon maksa, ei tarvitse arpoa ja miettiä.
 
ahdistunut
harrastin eilen seksiä kondomin kanssa ja myös ilman, otin yhdynnästä noin 5 tunnin sisällä jälkiehkäisypillerin. pahoinvointia ei tullut, mutta jotenkin on ollut kylmä olo siitä lähtien. Ongelmani on nyt se että en ole selvillä siitä milloin menkkani pitäisi tulla (ne ovat aina epäsäännölliset.) eilen (yhdynnän aikana) minulla kuitenkin oli menkat, jotka olivat kestäneet n.3 pv ja nyt ne ovat ohi. Tarkoittaako tämä että olen raskaana? jälkiehkäisypillerin jälkeen on tullut vielä vuotoa, mutta vain kerran. minulla on ennenkin ollut todella lyhyitä vuotojaksoa, mutta nyt pelottaa! milloin kannattaa tehdä raskaustesti ja voiko tässä vaiheessa mennä esimerkiksi kynegologille, olisiko siitä mitää apua? vastatkaa, olkaa niin kilttejä.
 
väärällä palstalla
harrastin eilen seksiä kondomin kanssa ja myös ilman, otin yhdynnästä noin 5 tunnin sisällä jälkiehkäisypillerin. pahoinvointia ei tullut, mutta jotenkin on ollut kylmä olo siitä lähtien. Ongelmani on nyt se että en ole selvillä siitä milloin menkkani pitäisi tulla (ne ovat aina epäsäännölliset.) eilen (yhdynnän aikana) minulla kuitenkin oli menkat, jotka olivat kestäneet n.3 pv ja nyt ne ovat ohi. Tarkoittaako tämä että olen raskaana? jälkiehkäisypillerin jälkeen on tullut vielä vuotoa, mutta vain kerran. minulla on ennenkin ollut todella lyhyitä vuotojaksoa, mutta nyt pelottaa! milloin kannattaa tehdä raskaustesti ja voiko tässä vaiheessa mennä esimerkiksi kynegologille, olisiko siitä mitää apua? vastatkaa, olkaa niin kilttejä.
hohhoi, tänne palstalle kirjoittelevat ihmiset, jotka yrittävät tulla raskaaksi, kuten otsikko vauvahaaveet kertoo. Se on ihan tarpeeksi rankkaa ilman näitä ""oho, kun saatan olla vahingossa raskaana.." -juttuja. Anteeksi vaan kovasti, mutta kaltaisesi tarinat ovat omiaa kääntämään veistä vauvaa toivovien haavassa.. joten olisi ihan hienotunteista kirjoitella jollekin toisella palstalle.
 
Viimeksi muokattu:
jonna92
Tein testin 13 pv yhdynnän jälkeen ja siinä oli selvästi 2 viivaa... Ja menkat oli,kesti 5 pv
vois tehä varmuuden vuoksi toisen testin parin päivän päästä. ja jos se testi näyttää miinusta niin kannattaisko viä varmistaa kolmannella??
 
Tiitu-81
Hei!

Olen syönyt pillereitä n.4,5v(yasmine),ja tarkalleen 3 päivänä kun listasta ottanut sen vikan pillerin niin alkaa menkat.Nyt jo 8 päivä vikasta pilleristä ja menkkoja ei vaan kuulu.Närästystä ja huonoa oloa on ajoittain,mutta testit näyttää kuitenkin negatiivista.Onko kellään kokemusta pilelri raskauksista ja koska olisi paras aika tehdä testi,jos ei menkkoja kuulu?
 
Tiitu-81
Hei!

Olen syönyt pillereitä n.4,5v(yasmine),ja tarkalleen 3 päivänä kun listasta ottanut sen vikan pillerin niin alkaa menkat.Nyt jo 8 päivä vikasta pilleristä ja menkkoja ei vaan kuulu.Närästystä ja huonoa oloa on ajoittain,mutta testit näyttää kuitenkin negatiivista.Onko kellään kokemusta pilelri raskauksista ja koska olisi paras aika tehdä testi,jos ei menkkoja kuulu?
 
neitoinen
moi! mulla on ollu sellasii raskaudelle tyypillisiä oireita, kuten rintojen arkuus, tukkoinen nenä öisin/aamuisin, vatsasta "vihlaisee" aina silloin tällöin ja vessasa on tullu ravattua useammin. Menkkoje pitäs alkaa tässä nyt sunnuntaina suunnillee. jaksan varmaankin odottaa siihen ennenku teen testin, mut voiko olla mahollista et näkyis jo tyylii tänää tai huomenna? Oon oottanu sen verra et nytku päivä lähestyy et onko menkat myöhäs vai ei, nii jännitys tiivistyy ja haluaisi jo päästä testailee! :) monilla on varmasti tää sama ollu ja tietää mite kutkuttavaa se on ja haluaisi nii päästä jo testaa ja tietää:) kiitoksia jo etukäteen!
 
töttöröö
Ymmärtääkseni ovulaatiosta pitäisi olla se pari viikkoa, sit viimeistään näkyy. Itsellä esikoinen näkyi vahvana plussana jo viisi päivää ennen kuukautisiten alkua, mutta ovulaatio oli heti kierron alussa, menkkojen jälkeen ja muutenkin minulla oli lyhyt kierto. Olin vaan ihan varma, että on tärpännyt.

Voithan kokeilla jollain herkällä testillä, kuten acon tai predictorilla on myös herkkä.

Plussatuulia sinne, toivottavasti viikon päästä myös tänne!

P.S. Täällä ovulaatiosta 8 pv eikä oikeastaan oireita, ehkä ihan vähän masunipistelyjä silloin tällöin, mutta tänään myös särki päätä ja nyt mietityttää etteihän vaan menkat alkaisi jo huomenna, kun nyt on menkkamigreeniä viime kuukausina ollut, se on tarkoittanut, että seuraavana päivänä hanat aukeaa. Pidetään peukkuja pystyssä!
 
sansu
Lopetin pillerit kokonaan toukokuun viimesellä viikolla ja menkat tuli ihan normaalisti. 2vk sitten harrastin seksiä ilman kortsua, ja nyt epäilen olevani raskaana sillä menkkoja ei ole näkynyt. Voi toki olla että johtuu vaan siitä pillereiden lopettamisesta, mutta menkat ovat normaalista kierrostaan reippaasti myöhässä. Joitakin epämääräisiä alkuraskauden oireita on myös. Kuinkakohan varmasti apteekin raskaustestillä voi tässä vaiheessa todeta onko kyseessä raskaus vai ei?
 
joo
Hei! Elikkä viime yhdynnästä on n. 2 vuorokautta, ovulaatio aika mennyt, joten milloinka testin voisi tehdä? Olen kuullut että testin voi tehdä vasta menkkojen myöhästymisen jälkeen, mutta myös, että heti ovulaatio ajan jälkeen? Elikkä kauan kannattaisi odottaa ennenku testin teen? Kiitos jos joku vaivautuisi vastaamaan :)
 
hmmh..
ovulaatiosta laskettuna n.14vuorokauden päästä kannattaa tehdä testi..
voi toki olla että testi näyttää jo ovulaatiosta n.10päivän jälkeen. Mutta ehkä silloin saa varmimman tuloksen kun testaa vasta kun menkkojen pitäisi alkaa, tai päivää sen jälkeen.
 
Mamma
Täälä kans mietityttää millon uskaltais tehdä testin että näyttää oikein, niitähän on herkempiäkin. Eli jotka näyttää tuloksen jo ennen ku kuukautisten pitäis alkaa. Ainakin oli os. Raskaaksi.fi - Raskaustestit ja ovulaatiotestit

Eli täälä haaveillaan kolmannesta lapsesta. Ensimmäisen aikaan en mitenkään kuvitellutkaan olevani raskaana. Menin lääkäriin kun mahaa särki eikä vuotoa ollut. No ekana tietty raskaustesti ja plussaa oli. Oireet oli siis alamahan nipistelyä, pienenpientä supistelua ja hikoilua, keskellä talvea.

No toisen lapsen aikaan oltiin vajaa puolivuotta ilman ehkäisyä. Sit alkoi samalailla mahaa jyskyttää ja aivan kuin vain TIESIN olevani raskaana. Oli niin tuttu tunne. Ja testi tehtiin ihan vaan sen takia kun isäntä ei uskonut mun tuntemuksia. ;) Eli plussaa oli ja tuntui raskaana olevalta jo jossain viikolla 3.

No nyt sit heinäkuun alussa lopetettiin ehkäisy, seuraavien kuukautisten pitäis alkaa reilun viikon päästä. Mutta on mahaa nipistellyt ja paikat on ollu "lipseänä" normaalia pidempään ovulaation jälkeen. ;)

Parasta toivoen. En toki odota että heti ekalla kertaa ilman ehkäisyä tulisi raskaaksi, mutta meillä on ollu tehkäisynä vain kondomi, joten hormonijuttuja ei tarvi odottaa tasaantuvaksi..

Tsemppiä kaikille laste toivoville! <3 hengessä mukana!!
 
epätietoinen...
hei. olis sellanen kysymys että, mulla loppu kuukautiset 2.11 ja harrastin seksiä 4 päivää sen jälkeen, ja nyt siittä olis niinku viikko ja mulla on eile ja toissa päivänä ja nyt ollu iltosin kauhee äklö ja huono olo ja melkee niinku just menkkakipuja olis mut menkat pitäs alkaa 25.11 nii olisko tuossa mahollisuutta että voisin olla raskaana? ja pystynkö tekee apteekin raskaustestin jo 9päivää ennen sitä päivää ku kuukautisten pitäs alkaa?
olisin aika tyytyväinen jos saisin vastauksia ku olen ensi kertalainen ja jos mitenkää mahdollista nii saisin vastaukset sitte mun sähköposti osotteeseen ku olen niin harvoin muute koneella..
sari.viitala@gmail.com
 
ensikertalainen
Kaipaisin pikaisesti vastausta! Eli normaalisti kuukautisvälini ovat erittäin epäsäännölliset esim 23-30 päivää. Viime lauantaina olin yhdessä pojan kanssa, ei oltu yhdynnässä, mutta suihin otin ja muutenkin oltiin intiimisti kontaktissa. Sukuelimemme eivät mielestäni kohdanneet. Olen neitsyt, tuo oli siis ensimmäinen kerta kun olin mitenkään lähemmässä kontaktissa pojan kanssa! Ajattelin että eihän tuossa mitään, vaikka ei suojauduttu, mutta en pitänyt tärkeänä kun ei oltu yhdynnässä (siis hän sisälläni). Valkovuoto on ollut aika runsasta sitten lauantain ja tänään alkoi sitten "menkat". Mutta menkkoja en ollut odottanut ennenkuin ehkä aikaisintaan 6 päivä.
Voiko tämä siis liittyä jotenkin tuohon lauantaihin??
En kai voi olla raskaana, vai voinko?? Olen kuitenkin edelleen neitsyt.
Ovatko nämä kuitenkin vain normit menkat jotka tulivat liian aikaisin vai onko tällä jotain tekemistä lauantain kanssa?
Eihän nämä "menkat" voi olla mitenkään merkki raskaudesta (joka muutenkin jo kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä)??

Olisin todella kiitollinen pikaisista neuvoista.
 

Yhteistyössä