milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
tyttö 15 vee
apua! harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa 2 viikonloppua sitten.. epäonneksemme huomasimme kondomin olevan täysin rullalla. menkat 3 päivää myöhässä. pitäisikö huolestua? en ajatellut tarpeeksi aikaisin asiaa vakavasti, nyt kaduttaa. en syö pillereitä. AUTTAKAA! 8'(
 
mellyy
tyttö 15 vee: miten kävi? teitkö raskaustestin ??

Mulla oli viimeiset menkat 16.2. ja sit laskeskelin oviksen siihen 2.päivään maaliskuuta. 9 päivää siitä alkoi tuntumaan pieniä tuntemuksia alamahassa. sit siitä seuraavana päivänä tuntui menkkakipuja. seuraavana päivänä menkkakivut hieman jatkui sit samana päivänä oli närästystä, mitä mulla ei usein ole.. :eek:. siitä seuraavana päivänä 12 päivää oletetusta oviksesta oli vielä närästystä.. :( ja samana päivänä tein r-testin joka näytti negaa.. :(:( kp:ta oli kertyny 27. kp 30:na alkoi kova väsymys klo 21.50 ja nukahdin siihen sitten. yleensä pysyn hereillä yhteenkin asti noin vain. 32kp:na taas pieniä tuntemuksia alamahassa.. kp 32:na närästystä, hieman ''nippailua'' ja lämpöä illalla oli 36.6 :eek: 34 kp: na eli eilen tein uuden testin, joka oli yllätys yllätys nega.. :( Tänään ollu paineen tunnetta vatsassa ja ''nippailua'.
Hmm, mitähän tää nyt on ? Mun kierto on vissii 32 mut siitäkään en ole niin varma kun silloin kun pillereitä söin kierto oli sen 27. Viime huhtikuussa lopetin pillerit ja siitä syyskuuhun meni kierrot iha normisti. mut raskauduin syyskuussa ja se meni sitten kesken.. :(
keskenmenon jälkeen menkkoja sai ootella sen n. 74 kp:ta! :eek: hormoonit vissii vähä sekasi. niiden menkkojen jälkeen kierto oli sit 32 päivää, ja vuoto oli hyvin niukkaa. Siitä 12 päivää ja vuotoa alkoi taas mutta se muistutti enemmän normaaleja menkkoja.
Siitä nyt oon laskenu kp:ta tähän päivään ja se on nyt 35:eek: Ja mä aattelisin et mun kp on kai 35/30-32?hmm

Milloinhan kannattaa siis testata uudestaan ? onko keneläkään samantapaisia kokemuksia ??
 
Sipuli09
Vastaavanlaista kokemusta kuin mellyyllä minulla ei ole. Mutta jos olettamasi ovis perustuu vain laskelmiin, niin se ei liene kovin varma tieto. Eli todennäköisesti oviksesi on tullut myöhemmin, jolloin kiertokin pitenee. Odota taas viikko ja testaile uudestaan, jos ei menkat siihen mennessä ala.

Minulle gyne sanoi, että raskaus näkyy testissä (aikaisintaan) kahdeksan päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Tämä tuli siis esille, kun pohdimme tuulimunaksi osoittautuneen raskauden alkuajankohtaa.
 
mellyy
edelliseen lisääystä..

et on mulla ollu myös mahan sekavuutta välillä. ja ummetustakin. Sit yks aamu tuossa huimas ku menin kahvia ottamaan ja join sitä. :eek: mut tietty se voi olla ku noisin vasta ylös sängystä ?hmm. ja vilunväreitä kyl on ollu..
 
mellyy
sipuli09: Niin no sitäki vaihtoehtoo oon miettiny kyl.. et tietty voihan se niinkin ollla. täytyy varmaan ens kierrossa varata ovistestit..nii selviää seki millo se ovis oikee tulee :D mut täytyy tässä tosiaan odotella.
 
toista mieltä
Itseasiassa, ovulaation täysin tarkkaa ajankohtaa on äärettömän vaikea määrittää. Jos ovulaatiotestikin näyttää plussaa, ovis voi tulla vasta kahden vuorokauden päästä.
Sanoisin että Miskulilla on kyllä mahdollisuus raskautua tuosta yhdestä kerrasta jos on tuuri käynyt.
 
Monnia
Mahdollista se tietenkin voi olls mutta ei todennäköistä. Jos ovulaatio on todella ollut 21.2, raskaus ei mun mielestä ole mahdollinen koska munasolu on mennyt jo kun siitiöitä on tullut. Sen sijaan, jos ovistesti oli plussa 21.2 niin tosiaan ovis voi tapahtua 2 vuorokaudenkin kuluttua, silloin on teoreettinen mahdollisuus olemassa raskauteen.
 
Rosanna
nyt tulee taas tällainen ”voisiko joku kertoa”-viesti, mutta olisin vaan tosi kiitollinen jos en joutuisi jännäilemään yksin!
Käytän yasmine-pillereitä, mutta viimeisen laatan alussa sattui oikein unohdusten kasaannus, eli pillerit olisi pitänyt aloittaa torstaina tai perjantaina, mutta minulla oli resepti mennyt huomaamattani umpeen, ja sain uuden reseptin vasta lauantaina, jolloin paikkakuntamme apteekit ovat kiinni. Minulla oli yksi varatabletti kotona, joten otin sen lauantaina, ja seuraavan otin kuitenkin vasta maanantaina. Elikkä 2 tai 3 pilleriä puuttuu ekalta viikolta, ja silloisena maanantaina olimme silti suojaamattomassa. Odotimme viikon emmekä käyttäneet enää lisäehkäisyä. Söin pillerit maanantaista siitä lähtien normaalisti loppuun, viimeisen otan perjantaina laskujeni mukaan. Olen mennyt nyt ihan sekaisin laskuista tässä kuussa! :/
Mitkä mahdollisuudet mulla on olla raskaana? Kyllä se vaaveli meidän elämään olisi tervetullut yllätys. On ollut vähän vatsakipuja, palelua, huimausta jne, mutta ei kuitenkaan viiteen päivään… Toivottavasti j
oku ymmärsi jotain jännittyneestä sepustuksestani ja osaisi sanoa jonkun sanasen! :)


 
Innukka
Apua kaipaisin minäkin... Helpompi kysellä neuvoja täällä kun samantyylisiä kokemuksia on varmasti monella.. :)

Jätin e-pillerit pois n.kuukaus sitten vuosien käytön jälkeen. Seksiä on harrasteltu 2-4kertaa viikossa siitä lähtien. Ovulaation ajankohdasta ja luomukierron pituudesta ei ole mitään tietoa, joten ei voi yhtään tietää milloin menkkoja voisi odotella. Viimeksi (noin 5v sitten) jätin pillerit pois, eikä menkkoja näkynyt puoleen vuoteen.. Mulla on ollu kohta viikon ajan alavatsan vihlontaa, huimausta ja väsymystä. Myös rinnat ovat välillä arat. Voiko oireet johtua vain pillereiden lopettamisesta?

Tein raskaustestin hätäpäissäni kp 23 ja tuli melko selkeä haamu. Kiertopäivänä 26 tein testin uudestaan ja se näytti negaa. Mitähän tässä uskoisi? Missä vaiheessa kannattaa testailla minun tapauksessa kun kierto ei ole selvillä? Kerkisin melkein jo innostua liikaa haamun jälkeen..
 
muija15
Moi. täytin just 15 ja olin poikaystäväni kanssa yhdynnässä vajaa seittemän viikkoa sitte. viimesimmät menkat alkoivat 5.2 (muutama päivä ennen yhdyntää loppu)ja olivat ihan normaalit, elikkäs menkkojen olisi pitäny alkaa neljä viikkoa sitte, mutta niistä ei oo vieläkää kuulunu mitää. muutama päivä yhdynnän jälkeen tuli veristä vuotoa, oisko ollu joku 17.-19.2. rintoihin sattuu joka päivä, mahaan kans välillä ja tuntus ku se olis jotenki turvonnu, ala selkä tosi kipeä välillä, väsymystä ja kusella käyntiä paljo, nälkä, illalla ku menee nukkuu ihmeellistä jomotusta alamahasa(parina yönä heräsin yöllä ja oli sellane kylmähiki, mutta sitä ei enää..herätyksiä kyl tulee yöl) ja paino noussu noin viis kiloa viime kuukauden aikana..pää kipeä kans välillä. reilu viikko tuli kans veristä vuotoa, aluks luulin että menkat alko, mutta sitte ne loppu abaut kolmen päivän päästä ja yleensä menkat ainaki viis päivää. en tiiä mistä nää johtuu, koska oon tehny kaks kolme kaupan raskaustestiä, labraan vieny kusinäytteen ja verikokeenki kattonu mutta kaikki nega. pari päivää sitte oisin voinu olla ihan varma että raskaaksi oon tullu, eikä se olis ollu edes kauheeta, mutsinkaa ollaa puhuttu tästä ja se olis tosi ilonen vaikka olisinki raskaana, vaikka se ei oo hyvä näi nuorena..mutta aborttia en olis tehny, synnyttäny oisin jos ulos olis tullu. nii se vielä että olin kaks kertaa yhdynnässä ilman ehkäsyä(pe iltana ja la aamuna) ja otin jälkiehkäsypillerin noin 20h iltasesta yhdynnästä. ja siitä tuli sitte parin tunnin päästä kauhea väsymys, mutta voiko siitä olla nyt jotain vaikutusta tuohon menkkojen alkamiseen? ja tehoaako yks pilleri kahteen yhdyntää, että onko sillä mitää väliä kui monesa yhdynnäsä ollu ja kui monta pilleriä pittää ottaa?(merkkiä en muista) terkkarinkans puhuin tänää koulusa ja se oli sitä mieltä että raskaana en ole, mutta mistä kaikki tämä johtuu..jospa vaan odottelis. kertokaa toki mitä mieltä ootte :)
 
Rosannalle
Testin voit tehdä, kun seuraavien menkkojen pitäisi alkaa.
Laskeskelin että jos pidät 7 päivän pilleritauon, ja menkat tulevat siinä välissä. Nehän eivät välttämättä ala tauon ekana päivänä. Oliko menkat jo loppuneet kun olisi to pitänyt aloittaa uusi liuska? Jos lasketaan että menkkasi olisivat alkaneet esim tauon 2. päivä, niin silloinhan to olisi vasta kp5, ja maanantai kp9, joten tietysti pieni mahdollisuus raskautua on, mutta koska pillereillä saadaan aikaan 28 vrk:n kierto, niin ovis olisi vasta kp14 paikkeilla. Tietysti pillereiden unohtelu sekoittaa pakkaa, ja siittiöt elävät elimistössä jopa muutamia päiviä, mutta ihan kauhean todennäköisenä en raskautta pitäisi.
Selitykseni on sekava, mutten osaa sitä sen paremmin muotoilla.

Ja jos se vauva tervetullut olisi, niin sitten seuraavasta kierrosta vaan pillerit pois ja tosissaan yrittämään, jos ei nyt sitä onnellista vahinkoa tapahdu!

Tsemppiä!
 
Rosanna
Kiitos paljon kun joku ystävällinen jaksoi vastata! :) tein tänään testin,nega tuli...olo on silti omituinen, mutta taidan psyykata näitä oireita. viimeisen pillerin otin torstaina.
 
innokas tikuttaja
Hei kaikille vauvakuumeilijoille!!
Minulta poistettiin kuparikierukka elokuussa -08 ja siitä asti olen joka kuukausi odottanut ja rukoillut kuukautisten poisjäämistä. Olen syntynyt äidiksi, olen halunnut lasta niin kauan kuin muistan. Koko aikuisikä on ollut polttavaa odottamista, että joko, joko??? Ja kuinka sitten kävikään? Sitä niin hartaasti odotettua ja kaivattua vauvaa ei vain kuulu. Harvalle sitä asiaa voi jakaa, koska kaikki ympärilläni hedelmöittyvät heti kun haluavat...ei ole kivaa...vaikeaa iloita, kun itse kokee karmaisevan pettymyksen joka kuukausi.
Olen 27-vuotias, mies 29, takana meillä on 7 kierron verran yritystä, lääkäriin voi mennä vasta elokuussa. Kierto säännöllinen 30. Ja hah, olen kauhea tikuttaja, joka kierto tikuttelemassa, kun kuukautiset myöhästyvät parilla päivällä, sieltä se vuoto sitten aina tulee kuitenkin ja tuo kyyneleet silmiin. Nytkin jännitän vain josko nyt, koska voisin taas pissata tikkuun, joka toisi minulle elämäni ihanimman uutisen.
Varmat päivät on laskettu neti laskurilla ja pupusteltu kaikki 5 laskuri antamaa varmaa päivää. Siltikään ei tärppää...naiseuden ja miehuuden tunteet on aika hakusessa :( sitä nuorena ajatteli, että elämää voi suunnitella, ei sitä voi :(
Nyt menossa jälleen se hermostuttava kp 30/30 ja en pysty mitään muuta ajattelemaan kuin sitä, että koska on se prkleen vuoto taas pöksyissä.
 
edelliselle.
tulepa keskustelemaan johonkin ketjuun.. Niistä löytyy sinulle kohtalotovereita. Katso tuolta alusta mikä olisi paras. Ja voit vaikka moneenkin liittyä jos haluat. :) tervetuloa!
 
armaskultakala
kp 46/30.

Tikkuun pissinyt useammin kuin kerran. Negaa antaa.

klo 12 soitan omale lääkärilleni ja kysyn, että mitäs nyt.

ARGH!

Ikinä koskaan ole menkat myöhässä ja aina alkaneet kun negan saanut. Alkaa v*tuttaa
 
innokas tikuttaja
Eilen ei alkanutkaan aamulla vuotoa, ei minkäänlaista...tein aamupissasta testin sitten kun en taaskaan malttanut odottaa. Koin niin voimakkaita nippailuja 5-7 päivää jälkeen ovulaation, nännit turposivat ja rinnat on aristanut siitä asti, että olin yli toiveikas hedelmöittymisestä.Noh, ovis oli siis n.23.3 ja eilen kp30/30.En sitten kestänyt kun tikkuun ei tullu mitään viivaa parissa minuutissa, joten nakkasin sen vihaisena roskiin. 40 min myöhemmin ajattelin kaivaa sen ylös kun säikähdin, miten en ollu odottanut edes 5min. >Siihen oli ilmestynyt toinenkin viiva, haalea mutta selvä. Mieskin sanoi, että selkeä viiva...vuoto ei ole alkanut vielä(kään) huh, eikä ole edes tyypillisiä menkkakipuja tai valkovuotoa jotka ovat aina alkaneet 3 päivää ennen menkkoja!!!
Ainoastaan rinnat on kipeät, närästää ja kuvottaa. Voin myös kuvitella kaiken, en uskalla ajatella mitään muuta kuin, että kuvittelen...ja testiinhän ei voi pakkauksen ohjeen mukaan luottaa enää 30 min. jälkeen.
 
Voi että...
...Jännät paikat Innokkaalla tikuttajalla!
No, nyt mars innokkaasti apteekkiin hakemaan uusi testi, ja aamulla teet sen ja tulet kertomaan meille (ilo)uutiset! ;D

Saatatisiin plussatuulet tähänkin ketjuun pääsiäispyhiksi!
Tsemppiä!
 
innokas tikuttaja
Nyt on taas paha, paha mieli ja kaikki toivo menny :( Eilen tein toisen testin, ja vielä kaupan vessassa kun en kotiin asti malttanu, 3min ja negaa näytti.Tikku roskiin ja kotiin itkeen...en tehny aamupissasta mut mitä välii...tänään, just äsken alkoi vuoto kun kerkesin äidillekkin soittamaan, että josko vihdoin....olisin raskaana...Niin tehokkaasti kuvottaa kaikki hajut ja eilen oksensinkin päivän ruuat hyvässä tahdissa ulos.Edes mäkkärin tuplajuustoo en saaanut illalla alas, mikä on jo pieni ihme!Sillä nälällä?!
Mutta nyt täytyy kai vain todeta että en raskautunut, taaskaan :( tuntuu niin saatanan pahalta.En mä usko että tää on raskauteen kuuluvaa vuotoa jos testikin näytti negaa, ja kaikki oireet olen varmasti kuvitellu.En mä ole raskaana,ikinä!
 
innokkaalle tikuttajalle
"Olen 27-vuotias, mies 29, takana meillä on 7 kierron verran yritystä, lääkäriin voi mennä vasta elokuussa"

Voit mennä yksityiselle gynelle jo nyt. Itsekin tein niin, meillä yritystä lokakuusta ja sain jo clomifenit + terolutit avuksi. Jokaisen tilanne toki erilainen, mutta ainakin tässä näyttäisi siltä että rahalla saa ja hevosella pääsee :) Onnea yritykseen joka tapauksessa!
 
Ohdis
^ Meillä oli takana jotain 7-8 kk yritystä kun itse kävin yksityisellä purnaamassa, tiesin vain että joku mättää.
En saanut clomeja tuolta lääkäriltä vaikka kysyin, mutta sain samantien lähetteen lapsettomuuspolille, jossa todettiin ovuloimattomuus + pco ja aloitettiin hoidot. Oli hitonmoinen helpotus siinä vaiheessa kun tiesi että apua tulee.

Muistaakseni jossain oli että jos on kiertohäiriöitä yms, niin voi hakeutua hoitoon jopa jo 6kk yrittämisen jälkeen.
 

Yhteistyössä