Milloin negatiivinen testi muuttuu viimeistään positiiviseksi?

Eli tilanne on tämä: Olen syönyt pitkään e-pillereitä (pitänyt hieman taukoa niistä viime kesänä), mutta nyt unohdin yhdestä liuskasta kolme pilleriä (muistaakseni ensimmäisen ensimmäisellä viikolla, toisen toisella ja kolmannen kolmannella viikolla). Koska olin unohtanut noin monta pilleriä, päätin jatkaa toisesta laatasta suoraan neljännen viikon ajan.

Olin yhdynnässä (jossa käytimme kyllä lisäehkäisynä kondomia, mutta kumi meni rikki) tuon neljännen viikon aikana.

Tein pari päivää ennen kuukautisten normaalia alkamispäivää raskaustestin (Raskaustesti - Sofi One Step - Suomen Kotitesti), joka näytti negaa. Kuukautiset alkoivat normaalisti 5 päivää tauon aloittamisen jälkeen (näin aina), mutta vuoto oli hyvin vähäistä ja tein tänään uudestaan samanlaisen raskaustestin, joka sekin oli negatiivinen.

Tänään kuukautisteni alkamispäivästä on kulunut 10 päivää. Kummankin raskaustestin tein aamuvirtsasta. Lisäksi minulle tehtiin eilen lääkärissä raskaustesti verestä: tulos negatiivinen.

Varsinainen kysymys siis kuuluu: Voinko luottaa siihen, että en ole raskaana - vai olisiko mahdollista, että kuukautiseni jatkuisivat ja testi pysyisi koko ajan negana, vaikka olisinkin raskaana? Pitäisikö minun käydä ihan gynekologilla? Varsinaisia raskausoireita minulla ei ole, ehkä hieman (stressikivuksikin sopivaa) alavatsakipua.
 
Etköhän aika huoletta voi olla kun kerran kuukautisetkin ovat tulleet ja noin monta testiä näyttää negatiivista. Sanotaan vaikka näin että kun yhdynnästä on kulunut 14 vuorokautta ja testi näyttää negaa niin et ole kyllä raskaana. Siihen mennessä valtaosalla olisi istukkahormoni noussut niin että jotain haamua näkyisi testissä.
 
Niin... Veritestin tekemisen aikaan oli yhdynnästä kulunut jo 3 viikkoa ja 4 päivää, että eiköhän tässä voi melko lailla luottavaisin mielin olla - ihmetytti vaan, kun normaalisti tyhjennysvuotoni kestää noin viisi päivää, niin nyt ainoastaan kolme. Mutta lieneekö sitten johtunut tuosta viikon lisäpillereistä. Pitänee nyt odotella seuraavaa tyhjennysvuotoa, josko olisi tasaantunut.
 

Yhteistyössä