Milloin lapsi/ lapset on viimeksi ollu yli yön hoidossa ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja loman tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
Meillä ei vielä ikinä ole kukaan lapsista ollut yön yli hoidossa missään. Vanhin on 8v ja nuorin 2,5v. Hoidossa ovat lähinnä jos tulee joku akuutti katastrofi, esim että toinen vanhemmista tai joku lapsista joutuu sairaalaan tai muuta vastaavaa.
Eikö ole isovanhempia vai miksi noin? Eikö lapset edes halua mennä minnekään?

Meillä tuo 5-vee rankuttaa taas, että pitäisi päästä mummolaan yöksi... ehkä pitää tässä lähiaikoine päästää se sinne taas.

Lapsenlapsistani kaksi oli uudenvuodenyön kanssamme.
Yksi ollut tällä viikolla jokaisen yön, yksi kaksi yötä ja yksi yhden yön.

Neljää muuta kaipaan kovasti.
Nuorin ilmeisesti koliikkia kipuilee ja kovin, kovin mielelläni antaisin vanhemmilleen yhden täydesti vaikkapa romanttisen kahdenkeskisen päivällisen jälkeen keskeytyksettä nukutun täyden yön. Uskon että vain vahvistaisi vanhemmuuttaan...

:)
Lisättäköön nyt sekin että kahdenkeskinen aika pikkuisen kanssa luultavasti vahvistaisi isovanhemmuuttakin.
Ettei nyt ihan altruismi-meiningiksi mene.

:)

[QUOTE="vvieras";27815528]Eikö ole isovanhempia vai miksi noin? Eikö lapset edes halua mennä minnekään?

Meillä tuo 5-vee rankuttaa taas, että pitäisi päästä mummolaan yöksi... ehkä pitää tässä lähiaikoine päästää se sinne taas.[/QUOTE]

Lähin mummola 500 km päässä. Käytännössä lapset voi mennä sinne omin päin yöksi vasta kun ovat niin isoja että voivat itse matkustaa sinne junalla.

Meillä nuorimmainen on ollut yön hoidossa kerran 2 -vuotiaana ja toisen kerran hiljattain eli 5-vuotiaana. Ei siis kovin tiheästi ja molemmat kerrat hoito tapahtui kotona. Esikoinen sentään on ollut yökylässä kavereilla tai mummolla varmaan hieman alle 10 kertaa 8 vuoden aikana. Ja keskimmäinen taas on ollut tasan kahdesti yökylässä ja ikää on melkein 7. Lapset eivät halua yökylään, eikä kyllä pyyntöjäkään ole kamalasti sadellut.

Tytär oli mummulassa yhden yön ja minä ja mies vietettiin kahenkeskistä aikaa. Käytiin kaupassa, tehtiin ruokaa, juteltiin, katottiin leffaa ja oltiin sylikkäin ja lähekkäin :). Nyt huomenna tytär menee mummulaan yöksi, tytär tätä itse on toivonu ptikään, mutta en ole raaskinu päästää. Mies sitä ehdotti ja toki haluan mieheni kanssa hoitaa parisuhdetta, koska ilman meijän suhdetta ei olisi tytärtäkään. Mennään huomenna elokuviin, katsomaan hobittia ja sitten tullaan kotiin, jutellaan ja ollaan lähekkäin, niin paljon kuin keretään :D.

"Reetta"
Vähän aiheen ohi menee, mutta menköön...
Lainaus "Mielelläni veisin ja antaisin mennä mummolaan hoitoon,jos vain olisi sellaisia isovanhempia jotka voisivat ottaa hoitoon." Onko teidän paikkakunnalla "varamummitoimintaa"? Isoimmilla paikkakunnilla taitaa ainakin olla. Meiän kylällä ei oloo moista toimintaa, mutta löyettiin SPR:n ystäväpalvelun kautta varamamma ja -pappa. Ihania ihmisiä molemmat!!

"xXx"
Pikkusen vajaa 3v oli pari viikkoa sitten muistaakseni mummolassa yötä, koska halusi :) Ei siis ollut mitään menoa meillä sen ihmeemmin. Menee taas parin viikon päästä, silloin vanhemmilla laatuaikaa.. On keskimäärin kerran kuussa, läheisiä ovat. Hoidossa ollut nyt päivällä joululomien aikaan muutaman päivän kun me ollaan oltu töissä, pk kiinni ja varahoitopaikkaan ei haluttu viedä.

"Mä vaan"
Vanhempi lapsi on ollut viimeksi yhden yön hoidossa elokuulla 2011. Silloin olin miehen kanssa kahdestaan hotellissa. Siksi muistan tämän, koska silloin olen ollut viimeksi kahden miehen kanssa reissussa. Nuorempi lapsi ei ole ollut yön yli hoidossa.

Esikoinen on just nyt ystävänsä luona yökylässä, huvin vuoksi.

Ja keskimmäinen isovanhemmilla. Isovanhemmat pyysivät, ja kysyivät myös milloin saavat vauvan yökylään - lupasin kevään aikana lainata myös vauvaa :)

Vanhempi tytöistä täyttää ensi kuussa 6v ja nuorempi huhtikuussa 5v. Esikoinen oli jouluaaton aattona yötä mummullansa, koska niin sopivat yhdessä ekaa kertaa ja nyt ovat molemmat yötä nk. mummun ja pappan luona koska unohdin varata hoitoajat yövuorojen ajaksi. Muutoin ovat n. 1-3 kertaa yökylässä neljässä kuukaudessa.

marraskuun lopulla. tehtiin miehen kanssa ostosreissu Ikeaan ja lapset olivat viikonlopun mummolassa, kun matkoineen tuo reissu oli niin pitkä, ettei lapsia viittinyt ottaa mukaan ja fiksuinta oli pysyä lapset yöksi. . Oma äitini (viimeksi hoitajana oli siis anoppi) tuossa juttelikin pari päivää sitten, että kunhan töissä helpottaa, niin ottaa lapset taas yökylään. :)

"vieras"
Elokuussa 2009, olin Madonnon keikalla. Sen jälkeen eivät muistaakseni ole olleet yökylässä. Lapset asuvat joka toisen viikon isällään, joten ei ole ollut tarvetta.

"Neiti"
Kesällä oli 1,5-vuotias 2 kertaa yökylässä juhlien takia. Sen jälkeen ei ole ollut, eikä ole tullut mieleen, että tarvitsisi :). Ehkä nyt kun meen töihin, niin joskus "vapaapäivä" olisi tarpeen, kun ei ole niin paljon aikaa hoitaa asioita.

Ongelmana lähinnä on se, että mun veljen lapset on niin usein mummulla yötä, etten viitsisi heitä enempää rasittaa. Jos kuusta menee 2-3 viikonloppua lastenlasten kans, niin se on musta liikaa vanhoille ihmisille. Toinen mummu taas hoitaa lasta päivisin, joten ei taida viitsiä häntä pyytää vielä yöks ottamaan.

Kaikki kolme olivat viimeksi lokakuussa 3 yötä, kun teimme lyhyen matkan 10-vuotishääpäivän kunniaksi. Eivät ole olleet noin pitkää aikaa kertaakaan muulloin.

Hyvin harvoin ovat kaikki jossain yhtä aikaa. Isoin on useimmiten, on kavereilla tai mummolassa yökylässä, lomilla ja välillä viikonloppuisin. Kaksi nuorempaa hyvin harvoin, keskimmäinen on ehkä kerran vuodessa yhden yön kaverilla, ja ovat tainneet olla nyt suunnilleen 2 yötä mun vanhemmilla vuodessa.

Lupailijoita on aina paljon enemmän, kuin niitä ottajia :)

Yhteistyössä