Milloin lapsi/ lapset on viimeksi ollu yli yön hoidossa ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja loman tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
5 kk oli viimeksi jouluna mummollaan. Ajattelin totuttaa vauvaa olemaan mummilla yötä, että päästäisiin kesällä miehen kanssa kahdestaan viikon lomamatkalle, mutta eipä se taida onnistuakaan :D En pystykään vielä kesällä olemaan viikkoa erossa, täytyy ottaa lastenhoitaja matkalle mukaan, niin saadaan ilta tai pari olla kahdestaan.

Syyskuun lopulla olivat, silloin 1v7kk ja 4½v. Aikuiset oli kutsuttu tupareihin kauas kotoa. Keväällä tarvinee pari kertaa laittaa yökyläilemään, tulee pienemmän harjoiteltua asiaa tosipaikkaa varten, kun alkukesästä äitee menee laitokselle. Lapset otettaisiin useamminkin yökylään kuin me annamme.

Hmm. Esikoinen oli viimeksi ehkä pari kuukautta sitten? Kuopus varmaan vuosi sitten.

Kuopus on ollut elämänsä aikana kerran yökylässä. Esikoinen vähän useamman kerran, mutta nykyään aika harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Ovat yökylässä silloin, kun isovanhemmat pyytävät luokseen yöksi.

La Paset
Kun luin kysymyksen, havahduin toteamaan, että meidän poizu ei ole ollut koskaan HOIDOSSA kenelläkään yön yli. Ei ole yksinkertaisesti ollut tarvetta tähän. Ensimmäinen yökyläreissu serkuilleenkin meni niin, että ikävän vuoksi pyysi hakemaan omaan kotiin.

---
1v10kk ei kertaakaan eikä varmaan pitkään aikaan menekään. Ei ole tarvetta. Välillä päiväaikaan ollut muutamia tunteja mummun kanssa. Olisi toisaalta kiva, jos joskus olisi mahdollista mutta tuntuu ettei ole sellaista paikkaa johon voitaisiin oikeasti luottaa.

kahvikirahvi
Joulupäivänä oli 1,5-vuotias mummolassa yökylässä, kun mummu halusi ottaa hoitoon. Sitä ennen oli joskus syksyllä, ja noita kertoja lukuun ottamatta ei ole ollut ilman vanhempia yökylässä.
Muutaman kerran sitten ollut iltaa mummolassa ja vanhjemmat/jompikumpi vanhemmista mennyt sitten myöhemmin illalla/yöllä perässä.

"vieras"
Ei kertaakaan, lapset 2v, 4v & 6v. Harmi sinallaan mutta meilla ei asu yhtaan sukulaista samassa maassa. Isompina tulevat toivonmikaan viettamaan lomia kolmen maan valilla, mutta ei aivan viela voi yksinaan matkaan laittaa.

"huh"
Kesällä oli viimeks kolmivuotias mummolassa yökylässä. Aiemmin sitä harrastettiin kerran kuussa vähintään, mutta nykyään mummo niin kipeä eikä saa kunnolla nukuttua, ettei ole saanut otettua kuin päivähoitoon. Minusta on mukava, kun lapsi tykkää viettää mummon kanssa aikaa ja toistepäin. On muitakin tuttuja, turvallisia ja tärkeitä aikuisia elämässä kuin vanhemmat ja oppii, että eri paikoissa on eri säännöt ja tavat. :) On myös hyvä, että lapsi ei ole napanuoralla kiinni meissä, vaan oppii itsenäiseksi ja osaa olla vanhemmisaan erossakin. Tärkeä taito ajatellen koko loppuelämää.
Nyt alkaa kyllä niin jo kaivata vähän omaa aikaa miehen kanssa, että toivottavasti mummo taas pian jaksaisi ottaa yökylään...

"vieras"
Tais olla vanhin pari vkoa sitten mun vanhemmilla yötä, ihan muuten vaan. Ikää hällä 5v. Nuorempi 1v7kk oli syyskuun lopulla yön kun itse olin kaverin kanssa laivalla. (olivat siis mun vanhemmilla yötä ja lasten isä meni sinne myös).

Tuota marraskuussa olivat tätillänsä yökylässä ja se olikin sen vuoden ainoa kerta. Sama juttu sitä edellisenä vuonna, yhden yön olivat hoidossa. Ja tästä vuodesta vielä tiijä mutta toivoisin että kesäkuulle onnistuis. :) Ikää tytöillä 3v ja 6v

har
7v oli koulun syyslomaviikon mummolassa. 5v oli itsenäisyyspäivän tienoilla 3 yötä mummolassa kun muu porukka oltiin tyhjentämässä anopin kuolinpesää. Isompi oli myös joulun jälkeen naapurissa yökylässä ihan huvikseen, tosin meillä oli sitten vaihtarina naapurin 6v tyttö :)

6v oli viime viikonlopun (pe-ma-aamu) tilapäishoidossa. 7v edellisen viikonlopun. Ovat tuolla yhden viikonlopun kuussa, aloittivat syyskuussa. Sitä ennen eivät ole koskaan olleet missään yöhoidossa (joskus oli hoitaja kotona kun vanhempien työvuorot menivät päällekkäin). 2v ja vauva eivät ole olleet yöhoidossa.

"toivo"
Yleensä noin kerran kuussa tai kahdessa on 1v8kk jossain kyläilemässä, yleensä ihan huvikseen tai työvuorojen takia. Nyt ollut kahden viikon sisällä kaksi kertaa, koska sairastuin ja olin niin kamalassa kunnossa, että hyvä kun pääsin itse vessaan raahautumaan. Ottajia onneksi on ja tyttö viihtynyt aina vallan mainiosti. Välillä tuntuu, että viihtyy varmaan paremmin, kuin kotonaan. :D

"piipa"
Kuukausi sitten olivat kaikki 4,5v 3v ja1v mummuloissa viikonlopun ja me miehen kanssa lomalla. Vanhin lapsista on ollu mummulassa yötä ehkä 10 krt, 3-vuotias 2 kertaa ja 1v nyt oli ensimmäisen kerran.

Yhteistyössä