Milloin lapsi/ lapset on viimeksi ollu yli yön hoidossa ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja loman tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
Hm, milloinhan tuo olisi ollut... kesällä taisi 5-vuotias (silloin 4-vee) olla mummolassa yön (vai olikohan se peräti viikonlopun?). Nuorempi, kohta 2 vuotta, ei ole vielä ollut yökylässä. Kesällä ajateltiin miehen kanssa mennä katsomaan Lemmyä ja Nightwishiä Ilosaareen, niin että kaipa sitä sitten on mummolle nuo lapset laitettava viikonlopuksi :D

"Sipe"
Lapsi oli lähes 3-vuotias kun meni mummille yökylään.
Me vain lähdettiin miehen kans humputtelemaan kun edellisestä kerrasta oli n. 5 vuotta aikaa... :D
Se on ainut kerta kun on ollut hoidossa yötä.

Poika oli joulukuun alussa kun mummi halusi. Ikää silloin oli 5kk.
Nyt puolivuotias on ollut ehkä 4-5 kertaa yökylässä.

Juu, on aika paljon verrattuna teidän muiden "meidän lapsi 10v ei ole kertaakaan ollut hoidossa" mutta meillä näin :)

"lyyti"
Mun 4v ja 2v eivät ole vielä koskaan olleet yökylässä. Kumpikaan ei ole vielä halunnut jäädä, mahdollista olisi ollut. Eikä meillä ole ollut sellaisia pakottavia menoja, että olisi ollut pakko viedä, Aina on ollut joka tapauksessa jompi kumpi vanhemmista kotona. Päivällä ovat kyllä hoidossa mummulla useinkin.

Toisaalta miehen sukulaisista ainoastaan appivanhemmat asuvat tässä lähellä ja molemmilla heistä on vakava perustauti. Eivät välttämättä jaksaisikaan yöaikaan hoitaa näitä levottomasti nukkuvia lapsia. Ollaan ajateltu, että ennemmin viedään lapset päiväsaikaan, jolloin saavat vierailusta enemmän irti, eikä tarvitse pelätä perustaudin pahenemista valvomisen vuoksi. Mun sukulaiset asuvat niin kaukana, ettei lapsia tuosta vain viedä yökylään (tai tarvittaessa haeta kotiin jos ikävä iskee. Nähdään mun sukua niin paljon harvemmin, että ovat vieraampia). Kaveriyökyläilyyn tuo juuri 4v täyttänyt on mun mielestä vielä turhan pieni, eikä toisaalta pyyntöjäkään ole vielä tullut.

Kesällä oli silloin vaille 4v mun äidillä yökylässä. Yhden yön.
Tänä keväänä olis tarkoitus laittaa tädilleen ja serkkupoikiensa luo harjoituskerralle yökyläilemään kesäkuun "tosipaikkaa" varten, kun mieskin haluaa synnytykseen mukaan...

Loppakorva
2,4 ja 6 veet. Oli noin viikko sitten, ihan muuten vaan. Ovat yleensä n.1-2kk välein että päästään miehen kanssa yhdessä ulos tms. Joskus menevät kun isovanhemmat vaan haluaa.

"vieras"
Meillä lapset 1v, 3v ja 5v, eikä kukaan ole ollut yökylässä tai yön yli hoidossa. Ei ole ollut tarvetta, enkä usko että kovin mielellään lapset olisi yökylään jääneetkään. Voisin kuvitella tarvittaessa omille vanhemmilleni antavani lapset yöksi, mutta silti tuntuu että 3 vilkkaamman sorttisen lapsen hoito voisi olla melko raskasta vanhemmilleni. Ovat erittäin taitavia villitsemään lapset riehuntaan, mutta siitä tilasta menon rauhoittaminen ei niin hyvin heiltä käykään...Lapset varmaan riekkuisivat läpi yön siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27813489:
viime yön, 5v tarhassa, 10 v mummilla ja vaarilla ja 13 ja 16v omalla isällään.
Olimme siis molemmat mieheni kanssa viime yönä töissä.
"viihteen vuoksi" olivat hajautettuna viimeksi elokuussa , kun oli lapsettomat häät.
Höh, kerkesin jo ilahtua puolestasi että olette saaneet lapsivapaata... :D

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"vieras"
Viimeyön olivat mummolassa,koska olin yövuorossa ja isänsä lähti tänään aamulla töihin.Muuten ovat HYVIN harvoin yökylässä-9v ollut ehkä 7 yötä pois kotonta ja 7v,ehkä viisi kertaa..

8- vuotias esikoisemme oli tässä ennen jouluaattoa yökylässä miehen äidillä - muilutettiin tuo isompi lahjapakettien nuuskija pois jaloista, jotta pääsimme paketoimaan yönselkään kahden nuorimmaisen nukkuessa...Yökyläilystä tulikin kahden yön reissu, mikä olikin kyllä enemmän kuin tervetullutta - lapsi sai mieluisan irtioton kolumaailmasta lomailutunnelmiin :).

Keskimmäisen (5v.) yökyläilystä onkin sitten jo aikaa, oiskohan ollut joskus kesällä ja samaisessa osoitteessa eli anopintekeleellä. Nuorimmainen (3v.) ei ole vielä ollut yökylässä ollenkaan.

"vieras"
Lapsi 3v10kk par'aikaa mummulassa yökylässä. Ja just eilen haettiin yökyläilemästä toisesta mummulasta :) Tyttö on 3-4 kertaa kuukaudessa yökylässä, ihan siksi kun mummut ja papat toivovat ainokaista lastenlastaan yökylään. Ja kun lapsi menee mielellään, niin mikäpä siinä!

vierass
11v oli mummilla keskiviikkona, koska minä ja mies töissä ja lapsi vapaalla koulusta. Pärjäähän tuo kotonakin, mutta sitten se on vaan telkkaria koko päivän...

Nuorempi 5v on viimeks ollut varmaan... Jaa'a? Joskus keväällä tai kesällä ehkä? Nyt lupasin, että pääsee parin viikon päästä mummille, kun oli niin kade veljelleen, joka kuulemma "pääsee yökylään" ja hänkin haluaa :D

"mimmu"
Noo...kertaakaan eivät oo olleet yhtäaikaa - lapset 9, 7 ja 5v. Pitäski alkaa kaavaileen moista... Vanhin kylästelee kavereilla paljonkin ja keskimmäinen ollut serkuilla kerran.

Meijän 2v esikoinen ei oo ollu kertaakaan yöhoidossa, ellei lasketa sitä kun mummo oli yhen yön meillä pojan kanssa, kun me oltiin synnyttämässä. illalla mummo oli nukuttamassa, mutta aamulla kun heräsi niin isi oli jo kotona..

"vieras"
Molemmat lapset olivat ennen uutta vuotta yön mun vanhempien luona, kun olin töissä. Tai siis en minä yöllä töissä ollut, mutta oli kaikkien kannalta helpompaa, että lapset jäivät sinne yöksi, kun aamulla oli aikainen töihinmeno.

Vanhin asuu jo yksin, keskimmäinen viettää paljon isänsä luona toisessa kaupungissa aikaa joten sielläkin yökyläilee tiuhaan, nuorin oli kaksi oli kolme yötä hoidossa kun me oltiin miehen kanssa häämatkalla.

Meillä ei vielä ikinä ole kukaan lapsista ollut yön yli hoidossa missään. Vanhin on 8v ja nuorin 2,5v. Hoidossa ovat lähinnä jos tulee joku akuutti katastrofi, esim että toinen vanhemmista tai joku lapsista joutuu sairaalaan tai muuta vastaavaa.

Lapsenlapsistani kaksi oli uudenvuodenyön kanssamme.
Yksi ollut tällä viikolla jokaisen yön, yksi kaksi yötä ja yksi yhden yön.

Neljää muuta kaipaan kovasti.
Nuorin ilmeisesti koliikkia kipuilee ja kovin, kovin mielelläni antaisin vanhemmilleen yhden täydesti vaikkapa romanttisen kahdenkeskisen päivällisen jälkeen keskeytyksettä nukutun täyden yön. Uskon että vain vahvistaisi vanhemmuuttaan...

:)

Yhteistyössä