Milloin lapsi/ lapset on viimeksi ollu yli yön hoidossa ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja loman tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
Viime syksynä oli poika 1,5 vuotias yökylässä vanhemmillani 5 päivää kun itse sairastin keuhkokuumetta eikä lepäämisestä tullut yhtään mitään tenavan kanssa. Itseltä oli veto täysin pois enkä saanut edes sängystä nousta :( Tosin mulla tais olla enemmän ikävä lasta kun hänellä minua :D Isovanhemmilla omakotitalo ja paljon enemmän tilaa mennä ja touhuta kun kotona kaksiossa...

Viikko ennen joulua oli kaksi vanhinta isälläni yökylässä. Ja ihan huvikseen vaan. Ovat menossa taas loppukuusta. Ja ihan huvikseen vaan. Tykkäävät siellä kyläillä, hyvin läheisiä ovat.

muoks. iät 1v ja kohta 3v.

Viimeksi muokattu:
"diu"
Viime viikolla, 3 yötä. Mummolassa olivat, koska mummo halusi viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Ovat 1-2 kertaa vuodessa muutaman päivän kerrallaan, jos vain saadaan työvuorot ja kuljetukset sattumaan sopivasti (kaikki paitsi mieheni ovat 3-vuorotyössä ja välimatkaa on 350km).

"minttu"
Lokakuussa muuton takia oli 1v8kk taapero mummullaan yhden yön että ois helpompi tehdä muuttoa. Oli kolmas kerta elämänsä aikana kun oli yötä hoidossa.
Seuraavaa kertaa tuskin tulee pitkään aikaan kun ei ole hoitajia, kivasti muuttokin joudutaan tekemään taaperon ja pienen vauvan kanssa. Mutta ei voi mitään, kun ei ole tukiverkkoja :)

[QUOTE="minttu";27812274]Lokakuussa muuton takia oli 1v8kk taapero mummullaan yhden yön että ois helpompi tehdä muuttoa. Oli kolmas kerta elämänsä aikana kun oli yötä hoidossa.
Seuraavaa kertaa tuskin tulee pitkään aikaan kun ei ole hoitajia, kivasti muuttokin joudutaan tekemään taaperon ja pienen vauvan kanssa. Mutta ei voi mitään, kun ei ole tukiverkkoja :)[/QUOTE]

Mikä siinä muuttamisessa on vaikeeta? En vaan tajua :)

Just viimeyön olivat/ovat edelleen mummolassa, kun anoppi on lomalla. Oli tarkoitus, että olisisvat pari tuntia, kun oli menoa, mutta jäivät sitten yöksi. Ikää lapsilla 2v. ja 3v9kk. Ja mulla on tänään vapaapäivä. I-H-A-N-A-A. Viimeksi taisivat olla ennen joulua.

8v, 6v ja 2v olivat maanantain ja tiistain välisen yön ihan vaan ns huvikseen,niin mummu kuin lapsetkin halusi ,vauva 6kk on vielä tiiviissä vierihoidossa.8v on itseasiassa vieläkin mummulla ja haluaa kuulemma jäädä sinnevielä yhdeksi yöksi.

Näin loma-aikaan ovat aika paljon, koska arkena on viikonloppuisinkin menoja sen verran että ihan jokainen yökyläilyhalu ei toteudu. Arkena ehkä kerran tai kahdesti kuussa. Meillä molemmat isovanhemmat ottavat mielellään ja se heille suodaan mahdollisuuksien mukaan.

Olivat 22.päivä joulukuuta mummolassa yötä kun mä tein joulusiivouksen ja pidettiin ystäväpariskunnan kanssa pikkujoulut. Kerran kuukaudessa ovat yökylässä mummolassa tai tädillä, joko siksi että meillä on aikuisten kesken kivaa tai siksi että mies päivystää samaan aikaan kun mulla on työmatka ja tuolloin ei muuten lastenhoito onnistuisi.

Lapset muuten 4v6kk ja 2v9kk.

Viimeksi muokattu:
ti
Olisiko ollut kesällä? en muista. Meillä ei yökyläillä mummoilla ja papoilla edes joka vuosi,hoidossakaan heillä ei ole kuin ehkä kerran vuodessa,jos silloinkaan ja jos ovat niin sitten sen 1-2h.
lapset 2v,5,ja 6v

Mielelläni veisin ja antaisin mennä mummolaan hoitoon,jos vain olisi sellaisia isovanhempia jotka voisivat ottaa hoitoon.

Yhteistyössä