Milloin lähteä sairaalaan (toissynnyttäjä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkonen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkonen tulossa

Vieras
Mietin tässä mistä tietää milloin lähteä synnärille kun on uudelleensynnyttäjä?

Esikoisen kanssa synnytys kesti yht. 16 tuntia ja sain ohjeet että lähde sitten kun et enää kivun kanssa kotona pärjää... Voiko edelleen odotella yhtä kauan vai pitäiskö lähtee heti kun supparit säännöllisiä tms.?

Minä lähtisin heti kun yksikin merkki lähestyvästä synnytyksestä alkaa!!! Minulla eka kesti 11 tuntia mutta toka 55 minuuttia. Matkaakin sairaalaan n. puoli tuntia. Mulle oli nauvolassa sanottu että toisen synnyts kestää n. puolet ekan synnytyksestä mutta pyh!

uudelleensynnyttäjälle saimme ohjeet kättäriltä näin:
alle 10min välein selvästi kipeitä supistuksia.

muutoin kuten ensisynnyttäjällä:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,16510

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Minä lähtisin heti kun yksikin merkki lähestyvästä synnytyksestä alkaa!!! Minulla eka kesti 11 tuntia mutta toka 55 minuuttia. Matkaakin sairaalaan n. puoli tuntia. Mulle oli nauvolassa sanottu että toisen synnyts kestää n. puolet ekan synnytyksestä mutta pyh!

Hui! Meillä täytyy esikoiselle saada lapsenvahtikin, joka tulee 80 km:n päästä ennenkuin päästään minnekkään. Täytynee soittaa heidät heti paikalle kun supparit alkaa sitten. Mieskin töissä 80 km:n päässä, hui hui...

sitäpä tässä itekkii mietin. eilen kävin sairaalassa, ku supistuksii tuli n. 5min välein ja koski, mut kotia laittovat ja täällä edelleen. mie lähen varmaan sit, ku vauvan pää rupee tunkee ulos ja sairaalaan matkaa on n. 30min. tänää on taas tullu aamusta asti kipeempiä supistuksia, ku eilen, mut en lähe. kipeitä supistuksia tullu toissa yöstä asti, kohdunsuulla ei ollu tapahttunu mitään vielä eilen. eka synnytys kesti alle 5h.

Sitten kun on ajankohtaista, lähinnä itse mietin kolmosesta että milloin lähteä että saisi koettaa kipulääkkeitä :P Kakkosesta lähdin kun tuntui siltä ettei voi olla kotona, ja 8cm auki svolla *viheltelee*

Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
sitäpä tässä itekkii mietin. eilen kävin sairaalassa, ku supistuksii tuli n. 5min välein ja koski, mut kotia laittovat ja täällä edelleen. mie lähen varmaan sit, ku vauvan pää rupee tunkee ulos ja sairaalaan matkaa on n. 30min. tänää on taas tullu aamusta asti kipeempiä supistuksia, ku eilen, mut en lähe. kipeitä supistuksia tullu toissa yöstä asti, kohdunsuulla ei ollu tapahttunu mitään vielä eilen. eka synnytys kesti alle 5h.

Varo vaan, ettei synnyt matkan varrelle...

Mulla eka kesto 1h 25min ja toisen kans neuvottiin et heti kun tulee supparin säännöllisiksi niin näytille. Matka sairaalaan 30km. Soitin sit kun säännöllstyivät vaikka eivät viel olleet kipeitä ja pyysivät näytille. Eka kipeä suppari tuli sit vast sairaalassa ja siitä vajaa kaks tuntia niin lapsi syntyi.

Mulla esikoisen synnytys kesti 9h25min ja alkoi vesien lorahtelulla ja päätyi sitten imukuppisynnytykseksi...

Toinen oli sitten ihan erilainen. Ensin supisteli pari vuorokautta säännöllisesti 10-15min välein sillai semikipeesti. Oltiin käyrilläkin sairaalassa pariin otteeseen. Sitten jossain kohtaa illasta supparit alkoi kipeytyä ja yhtäkkiä väli tiheni viiteen minuuttiin. Silloin lähdettiin heti. Meillä sairaalaan on 15-20min matka. Sairaalassa ehdittiin olla tunti ja salissa alle puoli tuntia... ponnistus 6min. Onneksi lähdettiin heti kun oli se 5min väli... mä silloin vielä mietin että herätänkö miehen vai en. Ei oltais välttämättä ehditty sairaalaan jos oisin oottanut vielä pitempään

Kun niitä supistuksia tulee säännöllisesti, niin tiedät, että synnytys on sit käynnissä. Samahan se on tehdä heti lähtöä. Voi nimittäin edetä yllättävänkin nopeasti. Mun eka synnytys oli 8 tuntia , toinen vähää vaille 2 tuntia. Sairaalaan mennessä olin täysin auki, ja kun saliin pääsin niin heti vain ponnistamaan. JA vielä se,että mulla ei supistukset olleet missään vaiheessa kovin kivuliaita. Kotiin olis synytynyt, jos sietämättömiä suppareita olisin alkanut odottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen tulossa:
Mietin tässä mistä tietää milloin lähteä synnärille kun on uudelleensynnyttäjä?

Esikoisen kanssa synnytys kesti yht. 16 tuntia ja sain ohjeet että lähde sitten kun et enää kivun kanssa kotona pärjää... Voiko edelleen odotella yhtä kauan vai pitäiskö lähtee heti kun supparit säännöllisiä tms.?

Riippuu niin paljon välimatkoista. Jos sairaala on lähellä, voi sinnitellä pidempään kotona.

Tuo "kun et enää kestä kipuja" on ihan syvältä, tolla ohjeella oisin synnyttänyt molemmat lapset kotona.. samoin minuuttiohjeet.
Toki useimmilla varmaan ihan toimivia ohjeita :)

Yhteistyössä