Milloin karkki ja keppos kierrokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa pääsiäisenä on tapana virpojien kiertää keräämässä karkkeja ja moni on varautunutkin niitä varten.Halloween saisi mun puolesta pysyä siellä USA:n puolella,kovasti sitä täälläki yritetään kaupallistaa,myös kouluissa ja päiväkodeissa jollakin tapaa sitä vietetään.

[QUOTE="amalia";27404095]Suomessa pääsiäisenä on tapana virpojien kiertää keräämässä karkkeja ja moni on varautunutkin niitä varten.Halloween saisi mun puolesta pysyä siellä USA:n puolella,kovasti sitä täälläki yritetään kaupallistaa,myös kouluissa ja päiväkodeissa jollakin tapaa sitä vietetään.[/QUOTE]

Vaan että voi tehdä pyhän päivästä muistettavan. Ei tässä muutakaan tekemistä? misk ei vois tehdä yhdestä päivästä tehdä pelottelu päivän?

[QUOTE="vieras";27404143]Vaan että voi tehdä pyhän päivästä muistettavan. Ei tässä muutakaan tekemistä? misk ei vois tehdä yhdestä päivästä tehdä pelottelu päivän?[/QUOTE]

kaupallinen juhla.Krääsää.

vaikka halloween kuuluu meidän perheeseen nii jätetään väliin ovelta kiertely. Pääsiäinen on asia erikseen. Jos asuisimme jenkeissä nii emme todellakaan menis pääsiäisenä noidaksi pukeutuneena ovien taakse ;)

Lapset tuossa jo suunnittelivat pukuja ja kepposia. Minä vain mietin että, meneekä sinne kiertelemään huomenna perjantaina, vai lauantaina? Vai vasta seuraavalla viikolla?

Näin kun lokakuun viimeinen päivä osuu keskelle viikkoa, on täällä kierrellyt aiempina vuosina lapsia kahtena eri viikonloppuna.

TÄMÄ nimenomaan on se ongelma. Meillä ei ole tiedossa/sovittu/olemassa päivää, milloin kierrellään, eikä muitakaan asiaan kuuluvia "merkkejä", esim. tapaa laittaa kurpitsaa oven pieleen "luvaksi", että hei, me vietetään Halloweenia, tervetuloa. Tämä tapa on tullut maahan kaupallisuus edellä niin pieleenhän se silloin menee.
Tästä johtuu tämä kiivas Halloweenin vastustus, muutenhan kenelläkään ei pitäisi olla nokan koputtamista siihen, miten muut vapaa-aikaansa viettää.
Uskon, että kun pelisäännöt on selvät, ei vastustusta enää ole. Mutta miten kuvittelette, että ihmiset ovat valmistautuneet teidän karkkikepposteluihin, kun ette itsekään tiedä, minä päivänä sinne kierrokselle pitäisi lähteä..?

[QUOTE="...";27403768]Ei kai kukaan ole väittänyt, että tuo on ainoa tapa pitää hauskaa. Uskoisin, etttä aloittajallakin sentään joskus muulloinkin on hauskaa, kuin karkkikierroksella ollessaan.

Ja kukaan ei voi kieltää sitä, etteivätkö lapset nauttisi tuosta täysin rinnoin. Meillä käyneet ipanat ovat kaikki olleet aivan täpinöissään ja hehkuttaneet asiaa monta päivää ennen ja jälkeen kierroksen.
Eli kannattaisiko edes kerran vuodessa ajatella sitä, mikä siitä lapsesta olisi hauskaa, eikä antaa oman pessimistisen ja valittavan mielialan viedä lapselta sitäkin iloa.

No mun ohjeeni siitä huolimatta on että sovi etukäteen tuttujen kanssa kenen ovelle lapsesi voivat mennä. Vältytään pettymyksiltä ja pahalta mieleltä puolin ja toisin.

Halloweenkierros ei kuulu suomalaiseen perinteeseen, ja osa ei välttämättä ole varautunut mitenkään kun ei tiedä tällaisesta.

On minusta vähän hassua nimitellä toisia tiukkapipoisiksi jos olettaa noin vain että toisten pitäisi lähteä samaan leikkiin mukaan. Jokainen voi itse valita viettääkö halloweenia ja haluaako antaa karkkia vai ei. Siksi helpointa olisi tosiaan se että on etukäteen sovittu ne paikat mistä karkkia varmasti saa.[/QUOTE]

Itse kun olen pienempänä kierrellyt muutamana vuotena niin jokaisen oven takana on ollut iloinen ihminen joka on sitten antanut vähän karkkia. Mielestäni suomalainen voi käydä ihan vapaasti karkki kierroksella ilman toisten vanhempien arvostelua.

Yhteistyössä