[QUOTE="anne";27403824]Juuri se asun suunnittelu ja kepposen keksiminen tuntuu olevan lapsista erityisen hauskaa. Halloween juhlia on pidetty tässä kotona kyllä useammankin kerran, mutta nyt kun lapset ovat jo isompia, eli koululaisia, niin haluavat lähteä kiertelemään. Ja hauavat lähteä siksikin, että se on täällläpäin asuvilla lapsilla muillakin tapana. Lapset sitten koittavat pelotella toisiaan tuolla kylänraitilla kulkiessaan.
Tekisi varmaan ihan eetvarttia muutamille palstan aikusillekin lähteä pimeällä, naamiasasussa vähän revittelemään. Ei tuntuisi arki aina yhtä ankealta.[/QUOTE]
Arki ei tunnu ankealta ja naamiaisiin on silloin tällöin oikein kiva osallistua. En kuitenkaan halua viettää Halloween-juhlaa, joka ei kuulu omaan perinteeseeni, enkä myöskään halua kyseistä juhlaa perinteisiini mukaan, koska perinteisesti pyhäinpäivänä olen muistellut menetettyjä läheisiäni. En myöskään pidä pelottelusta tai kauhusta enkä liioin mistään siihen liittyvästä. Revittelen paljon mieluummin pelleasu päällä tai vaikkapa hattivatiksi pukeutuneena.
Mun mielestä on edelleenkin ok, jos joku sitä juhlaa haluaa viettää, mutta koska itselläni ei tällaista perinnettä ole, enkä tällaista halua, toivon, että myös muut kunnioittavat sitä, eivätkä tule oveni taakse eikä minun jatkossa tarvitse ruveta pelkäämään "kepposia" tai tiellä kävellessäni tuntemattomien säikäyttelyjä.. Ei edes halloweenin aikaan..