Milloin hääjuhla pidetään?

"vieras"
No itehän te sen päätätte.
Me mentiin naimisiin vauvan ristiäisten yhteydessä. Silloin kahvit sukulaisille. Pidettiin 1v juhlat sitten kavereille, kun raski lapsen antaa hoitoon. =)
 
[QUOTE="vieras";26944935]No itehän te sen päätätte.
[/QUOTE]

Kyse ei oo musta; ei olla menossa naimisiin. Mutta kaverilla on tää tilanne ja kysy mielipidettä.
En vaan tohdi sanoa, et tuntuu tosi tyhmältä pitää juhlat noin pitkän ajan päästä :ashamed:

Siksi mietin mitä ihmiset muut on mieltä...
 
Saraldo
Musta se on vähän sama kuin juhlis viiskymppisiä pari vuotta juhlapäivän jälkeen. Voihan sitä ihan muutenkin pitää juhlia ja kutsua kavereita. Ellei sitten juhlien tarkoitus ole nyhtää ihmisltä häälahjoja, ja silloin on musta melko säälittävää pitää juhlia 1,5 vuotta häiden jälkeen. Se on niin läpinäkyvää, että juhlat pidetään vain lahjojen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lentokala
Musta se on vähän sama kuin juhlis viiskymppisiä pari vuotta juhlapäivän jälkeen. Voihan sitä ihan muutenkin pitää juhlia ja kutsua kavereita. Ellei sitten juhlien tarkoitus ole nyhtää ihmisltä häälahjoja, ja silloin on musta melko säälittävää pitää juhlia 1,5 vuotta häiden jälkeen. Se on niin läpinäkyvää, että juhlat pidetään vain lahjojen takia.
Olen muuten pitänyt juhlat paljon vihkimisen jälkeen (todella paljon jälkikäteen), enkä pitänyt juhlia saadakseni lahjoja, vaan kutsuakseni kanssamme juhlimaan meille tärkeät ihmiset. Pakkosuku oli jätetty kutsumatta.

Lahjojen takia on todella säälittävää pitää juhlia, paljon halvemmaksi tulisi ostaa ne tavarat itse kaupasta, ainakin saisi sitä mitä haluaa - mutta ei jäisi mitään muistoja niistä juhlista.
 
  • Tykkää
Reactions: Neydan
Musta se on vähän sama kuin juhlis viiskymppisiä pari vuotta juhlapäivän jälkeen. Voihan sitä ihan muutenkin pitää juhlia ja kutsua kavereita. Ellei sitten juhlien tarkoitus ole nyhtää ihmisltä häälahjoja, ja silloin on musta melko säälittävää pitää juhlia 1,5 vuotta häiden jälkeen. Se on niin läpinäkyvää, että juhlat pidetään vain lahjojen takia.
Mä oon jankannut tätä jo aiemmissa ketjuissa samasta aiheesta, mutta vielä kerran: harva (en tunne yhtäkään!!) pitää hääjuhlia lahjojen toivossa. Meillä kestitys maksoi 50e/hlö. Yksikään neljän hengen perhe ei varmaankaan anna 200e:n lahjaa? Juhlissa jää taloudellisesti miinukselle enivei, kun tarjoilun lisäksi tulee paljon muitakin kuluja.
Siis: Lahjojen vuoksi hääjuhlan pitämisessä ei ole mitään järkeä. Jos lahjoja niin paljon kaipaa, niin viisainta on ostaa ne itse ja jättää juhlat pitämättä. Tulee halvemmaksi.
 
Musta se on vähän hassua.
Miksei juhlia vois pitää samana päivänä?

Tosi paljon nykyään näkyy näitäkin, että maistraatissa naimisiin ja vuoden päästä kirkollinen siunaus ja juhlat.. Miksi? Miksei olisi voinut odottaa sitä vuotta ja mennä kunnolla naimisiin kirkossa, kun sitä kuitenkin on myöhemmnin haettu.

Kukin tietty tekee miten itse tahtoo, oma mielipiteeni on vain joko maistraatti tai kirkko. Hääjuhlat samana päivänä kun itse liittokin solmitaan.
 
"vieras"
Musta se on vähän sama kuin juhlis viiskymppisiä pari vuotta juhlapäivän jälkeen. Voihan sitä ihan muutenkin pitää juhlia ja kutsua kavereita. Ellei sitten juhlien tarkoitus ole nyhtää ihmisltä häälahjoja, ja silloin on musta melko säälittävää pitää juhlia 1,5 vuotta häiden jälkeen. Se on niin läpinäkyvää, että juhlat pidetään vain lahjojen takia.
Täysin samaa mieltä. :) Ja jos pitää vielä oikein halvat keittihäät niin hyvinkin voi jäädä "voitolle" jos sitä miettii. Juhlat juhlina mutta ei mitään hemmetin HÄÄjuhlia vuosien jälkeen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26945567]Täysin samaa mieltä. :) Ja jos pitää vielä oikein halvat keittihäät niin hyvinkin voi jäädä "voitolle" jos sitä miettii. Juhlat juhlina mutta ei mitään hemmetin HÄÄjuhlia vuosien jälkeen.[/QUOTE]

keitti=keitto
 
Musta se on vähän hassua.
Miksei juhlia vois pitää samana päivänä?

Tosi paljon nykyään näkyy näitäkin, että maistraatissa naimisiin ja vuoden päästä kirkollinen siunaus ja juhlat.. Miksi? Miksei olisi voinut odottaa sitä vuotta ja mennä kunnolla naimisiin kirkossa, kun sitä kuitenkin on myöhemmnin haettu.

Kukin tietty tekee miten itse tahtoo, oma mielipiteeni on vain joko maistraatti tai kirkko. Hääjuhlat samana päivänä kun itse liittokin solmitaan.
Siihenhän voi olla monta tavallistakin syytä, miksi haluaa mennä naimisiin nyt, mutta ei kykene järjestämään juhlia nyt. Miten olisi vaikka toisen/molempien osapuolten työkomennus ulkomailla?

Tuossa kytket yhteen tuon maistraattivihkimisen, avioliiton siunaamisen ja juhlat; en oikein ymmärrä, mihin se liittyy (tässä ketjussa) kommentilla "mennä kunnolla naimisiin kirkossa". Jos toinen osapuoli ei kuulu kirkkoon, ei taida voida "mennä kunnolla naimisiin"?
 
Siihenhän voi olla monta tavallistakin syytä, miksi haluaa mennä naimisiin nyt, mutta ei kykene järjestämään juhlia nyt. Miten olisi vaikka toisen/molempien osapuolten työkomennus ulkomailla?

Tuossa kytket yhteen tuon maistraattivihkimisen, avioliiton siunaamisen ja juhlat; en oikein ymmärrä, mihin se liittyy (tässä ketjussa) kommentilla "mennä kunnolla naimisiin kirkossa". Jos toinen osapuoli ei kuulu kirkkoon, ei taida voida "mennä kunnolla naimisiin"?

mä olen sitten toista kertaa epäkunnolla naimisissa. :D
 
Siihenhän voi olla monta tavallistakin syytä, miksi haluaa mennä naimisiin nyt, mutta ei kykene järjestämään juhlia nyt. Miten olisi vaikka toisen/molempien osapuolten työkomennus ulkomailla?

Tuossa kytket yhteen tuon maistraattivihkimisen, avioliiton siunaamisen ja juhlat; en oikein ymmärrä, mihin se liittyy (tässä ketjussa) kommentilla "mennä kunnolla naimisiin kirkossa". Jos toinen osapuoli ei kuulu kirkkoon, ei taida voida "mennä kunnolla naimisiin"?
Tolla kunnnolla naimisiin menolla tarkotin sitä, että jos halutaan kuitenkin ne kirkkohäät ja ensin mennään maistraatissa ja vuoden päästä pidetään ne kirkolliset menot, niin sitä en ymmärrä.. Miksei sitten tehdä se kaikki kerralla kirkossa.

Tämä olikin vain oma mielipiteeni, sitähän tässä kysyttiin :)
 
"Vieras"
mun mielestä jokainen voi valita itselleen sopivan tavan.pitää häät. Mutta henk.koht. pitäis olla todella painavat syyt, että omat häät järjestäisin yli kuukausi vihkimisen jälkeen.
 

Yhteistyössä