Selittäkää nyt joku mulle ystäväni aivotuksia / karppaamista!

Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ruisleivässä on hiilareita n. 40 %, pop cornissa n. 45 % ja pehmiksessä n.14 %. Siksi.
ruispuikulassa 13% reissumiehessä myös
Mistä sä ton keksit? http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=758&epslanguage=FI

Taisit katsoa niitä sinisiä palleroita, eikö? Ne arvot oli viitteellinen päiväsaanti...
 
muistaakseni
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:
Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ruisleivässä on hiilareita n. 40 %, pop cornissa n. 45 % ja pehmiksessä n.14 %. Siksi.
ruispuikulassa 13% reissumiehessä myös
Lues uudestaan se pussinkylki. Yhdessä palassa (29 g) on 13 GRAMMAA hiilaria, ei 13 PROSENTTIA.

Lasketaanko yhdessä montako prosenttia 13 grammaa on 29 grammasta?

http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=751&epslanguage=FI

(No kun et kuitenkaan saa laskettua niin paljastan, 45 prosenttia)
Hei kusipää,minullakin on ollut huono päivä mutten pura sitä teihin toisiin palstalaisiin.Kivaa jos sinä saat toisten mollaamisesta hyvän mielen itsellesi.onnea.

Kirjoitin että muistaakseni.En tarkoittanut että olen varma mitä siinä pussin kyljessä lukee kun en ruisleipää syö!Muistelinpa vain että luku 13 siinä hiilareiden kohdalla esiintyy!!
 
muistaakseni
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ruisleivässä on hiilareita n. 40 %, pop cornissa n. 45 % ja pehmiksessä n.14 %. Siksi.
ruispuikulassa 13% reissumiehessä myös
Mistä sä ton keksit? http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=758&epslanguage=FI

Taisit katsoa niitä sinisiä palleroita, eikö? Ne arvot oli viitteellinen päiväsaanti...
En katsonut,kun muistelin että niin siinä lukee.Anteeksi aivan hirveästi
 
Kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Nopea vilkaisu karppisivuille. Alakarppi syö tosi vähän hiilareita, yläkarppi syö paljon. Ketokarppi ei syö käytännöllisesti katsoen ollenkaan hiilareita. Hyväkarppi ei laske, mutta välttelee.
Ei vaan ketokarppi syö tosi vähän (alle 20 g/pv), alakarppi syö vähän, hyväkarpille tyypillisesti hh:n laatu on tärkeä ja määräkin on pienempi kuin virallisterveellinen suositus (~yläkarppi). Ja siis tuo yläkarppi ei enää ole karppaaja. :D
 
"Milla"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika;14189749:
Ei tietenkään, mutta musta oli kummallista että ruisleipä ei sovi ruokavalioon, mutta pehmis sopi. Mutta sain vastauksen jo: pehmiksessä on vähän hiilihydraatteja. Joka kyllä musta on aika kummallista sekin. Eikös siinä kuitenkin ole sokeria?
Mäkin valitsen mielummin pehmiksen kuin ruisleivän... tai no en välttämättä kuitekaan, kun pehmis sisältää kymmeniä lisäaineita, mutta siis ruisleipä kuten muutkin viljat aiheuttaa monelle ongelmia turvotusta, ilmavaivoja, mulla tuovat allergisen nuhan pintaan ja monet korva- ja infektiokierteiset lapset laitetaan viljattomalla juuri siksi, yökastelu on usein viljoista johtuvaa jne. joten siinä monelle hyviä syitä olla ilman viljoja. Karpit usein jatkavat karppilinjalla juuri siksi, etä olo on niin paljon paremi, kevyempi, energisempi yms. ilman viljoja. Itse olen yksi niistä. Söin allergialääkeitä nuhaani vuosia ja nyt olen ollut lääkkeetön ja oireeton 2 vuotta, kun ymmärsin että ruokavaliolla voi saada ihmeitä aikaan. Siksi en halua gluteenileipiin kajota.
 
"Milla"
[QUOTE="Annu";23784909]Hiilareita on paljon jauhoissa. Kermassa taas ei ole hiilareita. Joten tosiaan ruisleivässä on enemmän hiilihydraattia kuin pehmiksessä, kaloreita kyllä enemmän.[/QUOTE]

Voi, löytäispä vaan jostain pehmiksen jossa on kermaa. Aika kiven alla ovat nykyään, lisäaineilla nämä pehmikset on tuotettu.
 

Yhteistyössä