Milloin 2008 äitiyspakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuhaalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainiin, uudet tekstiilit suositellaan pestäväksi ennen käyttöön ottoa jo senkin takia, että värit pitäisivät. Siis ohjeen mukainen pesu kiinnittää värit. Kerran erehdyin laittamaan kalliin t-paidan ilman pesua päälle ja näimpä sitten kainaloitten kohdalta väri alkoi irtoamaan ja muutenkin paita muuttui nuhjuiseksi. Ja kun tästä menin liikkeeseen valittamaan, totesivat, että ohjeiden mukainen pesu ensin olisi estänyt nuhjaantumisen. Että kannattaa vaan pestä, vaikkei oma nenä haistaisi likaa!

HEI!
Eikös se ole niin, että meitä on moneksi. Toisilla on herkempi elimistö kuin toisilla. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia. Jos minulle ei aiheudu ongelmia jostain asiasta, se saattaa aiheuttaa toiselle vaikka miten pahoja reaktioita. Joku voi tukehtua pähkinöiden syömiseen, toinen vetäisee niitä pussillisen tuosta vaan. Ei siitä kannata toista tuomita puolin eikä toisin.

Keskustelu on aina hyväksi, mutta väittely ei ole kovin rakentavaa.

Jotkut kirjottaa myös loukkaantuneita vastineita toisten hyvää tarkoittaviin vastauksiin. (viittaan tämän ketjun alkuosaan, jossa välttämättä ei ole ollut tähän nyt kirjoittavia mukana). Tähän ihme loukkaantumiseen, tyyliin "jos minun tekemiseni sitten niin kovasti sinua häiritsee" olen törmännyt monessa keskustelussa. Mistähän johtunee? Huonosta itsetunnosta? Tai sitten me vaan tosiaaan ollaan kaikki niin erilaisia ja ymmärretään asiat omilla tavoillamme.

Onneksi näissä keskusteluissa on paljon mielenkiintoista luettavaa, tämä on hieno tapa pystyä vaihtamaan ventovieraiden erilaisten ihmisten kanssa ajatuksia.
Hyvää jatkoa kaikille ja ihanaa odotusta teillekin!

On myös hyvä miettiä viestiä kirjoittaessaan omaa tyyliään: sanavalintoja ja sanojen asettelua. Savossa on sanonta, että vastuu on kuulijalla. Onko näin?

Täällä on hyviä keskusteluja aihepiirien osalta.
Vilpittömiä ja ystävällisiä vastauksia on muutama.
Ärhäkkyys näkyy kirjoituksista, mutta siihen on ollut edellisen kirjoittaman viestin perusteella aihetta. Vuorovaikutus ei ole järkeilyä, vaan siinä on aina tunteetkin mukana. Sillan lujuuslaskelmia koskevasta laskutavasta voidaan kiistellä aivan kuin muistakin arkisista asioista hyvinkin tunnetasolla.

Kannustakaamme toisiamme ja yrittäkäämme aidosti hyvää tarkoittavia sanoja!

Hei tuosta 2008 pakkauksesta. Ei ole niinkään varmaan että vaikka kelan sivuille olisi tullut jo uusi pakkaus että sen saisi. Itselleni kävi juuri niin viime vuonna. Eli odotin niin kauan että uusi pakkaus ilmestyi kelan sivuille ennenkuin laitoin hakemuksen kelalle. SILTI sain vanhan pakkauksen. Mutta olkaa ihmiset onnellisia että suomalaiset saavat sellasen ilmaisen edun kun äitiyspakkaus!! Muualla maailmassa sellasia etuuksia ei juuri jaeta... Hyviä odotuksia mammat.. <3

Alkuperäinen kirjoittaja mamma rv 11+1 + poika 1:
Mutta olkaa ihmiset onnellisia että suomalaiset saavat sellasen ilmaisen edun kun äitiyspakkaus!! Muualla maailmassa sellasia etuuksia ei juuri jaeta... <3

Äitiyspakkaus on hieno juttu juu, mutta kyllä se on ihan veroissa maksettu eikä ilmainen. Vasta tuli tutkimus Suomen korkeasta tuloverotuksesta suhteessa sosiaalietuihin ja todettiin, että ei ne edut niin hyvät ole verrattuna moniin Keski-Euroopan matalamman verotuksen maihin, joissa on lähes vastaavat etuudet. Eli ei täällä ilmaisena mitään jaeta.

Luin kyllä koko ketjun, mutta taisi alkuperäinen vastaus mennä ohi.

Eli milloin 2008 äitiyspakkauksen kuvat tulevat Kelan sivuille? Mielestäni ei vielä ole tulleet. Onko tietoa? Entä, onko tietoa milloin se tulee jakoon? Nehän voivat olla kaksi ihan eri päivämäärää.

Olen samaa mieltä kuin "oghep". Ei tuo äitiyspakkaus ole mitenkään ilmainen, vaan ihan täysin itsemme maksama. Kyllä tässä on sen verran veroja maksettu että kiva välillä saada rahoilleen todellista vastinetta.

KELA:n sivuilla on vielä 2007 pakkaus, jossa lukee "Pakkaus tulee jakeluun viikolla 21". Eli luultavasti tämän vuoden pakkaus tulee jakoon samoihin aikoihin eli toukokuun lopulla.

"Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain. Uusi pakkaus otetaan käyttöön sitten, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. Tuolloin julkistetaan myös seuraava äitiyspakkaus Kelan nettisivuilla."

Tuossa lainaus KELA:n sivulta.

mutta ei siitä tarvitse MAKSAA kun sen pakkauksen saa!!! Eikä täällä suomenmaassa mikään ilmaista ole. KAIKISTA ASIOISTA maksetaan veroa!! Ja kyllähän hyvät naiset voitte muuttaa muille maille täältä narisemasta jos ei Suomessa asuminen kiinnosta.. :D

uus äippäpakkaus tulee jakoon ens viikolla (vko 18). Kuvat on jo kelan sivuilla nähtävissä. Itte ainaki tykkäsin kovasti täsätkin pakkauksesta! Nyt siis vaan laput kelalle ja pakettia odottamaan :)

Pakkaus 2008 on tosiaan Kelan sivuilla jo. Yhtä asiaa en ymmärrä: miten niin jotkut vaatteet on enemmän "pojan värisiä" kun toiset? Miksi ihmeessä äiti tänä päivänä haluaisi pukea tyttönsä punaiseen ja keltaiseen ja poikansa siniseen ja vihreään?

Vähän uutta ajattelua, jookos.

Kelan sivuilta: "Vuoden 2008 pakkaus tulee jakoon viikolla 18. Sitä jaetaan kevääseen 2009 saakka."

Laitoin halemuksen jo 19.3. mutta vielä ei ole laatikkoa kuulunut. Eli saan todennäköisesti tuon uuden 2008. Vuoden 2007 ois ollu NIIIN kiva...

Alkuperäinen kirjoittaja Anna74:
Kelan sivuilta: "Vuoden 2008 pakkaus tulee jakoon viikolla 18. Sitä jaetaan kevääseen 2009 saakka."

Laitoin halemuksen jo 19.3. mutta vielä ei ole laatikkoa kuulunut. Eli saan todennäköisesti tuon uuden 2008. Vuoden 2007 ois ollu NIIIN kiva...

Kylläpä sun kelassa kestää päätös. Mä laitoin hakemuksen netin kautta ja päätös tuli tuli tosi nopeasti ja pakkaus siitä päätöksestä n.reilun viikon kuluttua. Eli meniköhän siinä about 2-3 viikkoa koko hommassa. Kannattaa kysyä omasta kelasta, että mikä siellä kestää.

Mä ehdin miettiä, että haluaisin ihan uuden 2008 pakkauksen, mutta 2007 tuli postissa ja nyt kun katsoin kuvia tästä 2008 pakkauksesta, niin olen kyllä tosi tyytyväinen tuohon viime vuoden pakkaukseen. Musta se on todella onnistunut. Esikoisen pakkaus ei ollut ollenkaan niin kiva (vuosi 2005, se jossa oli se "kauhean ihana" turkoosi haalari...).

Tuohon pesukeskusteluun vielä kommenttina, että mä mietin aikanaan esikoisen tullessa, että miksi sitä nyt pitäisi kaikki pestä, mutta kyllä nuo oli niin "tärkättyjä" ja jollain aineella käsiteltyjä nuo pakkauksen tavarat sekä silloin että nyt, että ihan sen takia kaiken pesin ja niistä tuli pehmeämpiä ja tuoksuvat raikkaille. Itselleenkin on kiva laittaa raikkaan tuoksuiset ja pehmeät vaatteet päälle, niin miksei sitten vauvallekin. Mutta kukin tekee ihan kuin lystää. Ja esikoinen on sitten hakenut immuniteettisuojansa muualta kuten hiekkalaatikolta.

Hei! Täälläpä mielenkiintoista keskustelua. Itse luulin 08 pakkauksen tulevan jakoon kun kuvat tuli Kelan sivuille (kokematon ensikertalainen), ja olen nyt saanut 07 pakkauksen kun paperit laitettiin heti menemään, vaikka aikaa olisi ollut odotellakin. Nyt siis hieman harmittaa kun olisin enemmän tykännyt 08 mallista. Joten.. Haluaisitko esim. Anna74, tai joku muu, vaihtaa 08pakkauksen tuohon 07malliin? En ole sille muuta tehnyt kuin kurkistanut sisältöön.

Haluisko joku tampereen seudulta vaihtaa vuoden 2008 äitiyspakkauksensa vuoden 2007 pakkaukseen jonka sain viime viikolla? Pakkaus on alku peräisessä kunnossa, kerran olen sen sisällön kattonut läpi.

Yhteistyössä