Milloin 2008 äitiyspakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuhaalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen aina toitottanut sitä, että kaikki vauvojen vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä, juuri noiden ihme käsittelyaineiden vuoksi. Äitiyspakkauksen tuotteet tutkitaan, mutta entäs kaikki muut, muualta ostetut.

Siis jättääkö joku tosiaan pesemättä vauvoille hommatut vaatteet, peitot, lakanat, yms.?
Itse pesen vielä vähän vanhemmankin lapseni tekstiilit ennen käyttöä!

... samoin olen tehnyt kuin edellinenkin kirjoittaja, liika hysteerisyys pois arvon äidit.
Maailmassa tuntuu kaikki nykyään sisältävän haitallisia aineita/myrkkyä, kuten lastenruokapurkit, vaatteet jne... ja jogurttipurkkien yms. rasvapitoisuuksia tai leivän suolaisuutta pitää myös nykyisten normien mukaan tarkkaan tuijotella.
Hassua, ettei minunkaan 6 lapsesta yksikään ole allerginen, ihosairas, astmaatikko jne. vaikka olenkin heidät hoitanut ns. terveellä maalaisjärjellä ja koirakin on saanut pusutella suoraan lapsen kasvoja tai syödä samaa jäätelötuuttia pikkuisen kanssa.

Tietääkö joku mitkä oli pääväreinä vuoden 2007 pakkauksessa. Tossa 2008 pakkauksessa näyttäs olevan aika pojan värisiä vaatteita. Mulla la 24.6, ni voipi olla että pystyis valkkaa kumman ottaa. Jos vaikka sukupuoli selviäis :)

Mulla oli kesäkuun puolessa välissä 2006 la ja vielä vanhan pakkauksen sain. En laittanut papereita edes kovin aikaisin menemään. Nyt olis vasta heinäkuussa, että varmaaan sitten jo tulis uudempi paketti, vaikkei sillä mulle niin väliä.

Ja kyllä musta saa tosissaan hössöttää äitiyspakkauksesta vaikka miten aikaisin. En ymmärrä, että miten siihenkin pitää puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
En ole yhdellekkään lapselle(8) ikinä pessyt vaatteita, hyllystä suoraan päälle. Oli vastasyntynyt tai vanhempi ja mitään ongelmaa ole ollut.

Sain juuri äitiyspakkauksen (kuukauden kesti toimitus siitä kun se kelan mukaan oli tilattu). Ja ne vaatteet haisee kyllä niin voimakkaasti "tehtaalta" tai "kemikaaleilta", että en todellakaan pistäisi niitä itseni saati pienen vauvani päälle pesemättä ensin. En tajua niitä ihmisiä, jotka pystyy nukkumaan lakanoissa jotka on otettu suoraan paketista. Ne vasta pahalta haiseekin!

Alkuperäinen kirjoittaja yäääk:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
En ole yhdellekkään lapselle(8) ikinä pessyt vaatteita, hyllystä suoraan päälle. Oli vastasyntynyt tai vanhempi ja mitään ongelmaa ole ollut.

Sain juuri äitiyspakkauksen (kuukauden kesti toimitus siitä kun se kelan mukaan oli tilattu). Ja ne vaatteet haisee kyllä niin voimakkaasti "tehtaalta" tai "kemikaaleilta", että en todellakaan pistäisi niitä itseni saati pienen vauvani päälle pesemättä ensin. En tajua niitä ihmisiä, jotka pystyy nukkumaan lakanoissa jotka on otettu suoraan paketista. Ne vasta pahalta haiseekin!

Juu, niin sain minäkin. Ei ne ainakaan täällä haise millekään. Yhtä neutraaleilta kuin mitkä tahansa muut pesusta tulleet. Taitaa nuo hajut tulla ennakkoluulostasi.

Ei meilläkään turhaan pestä. Eipä uskota, valmistajat ovat tehneet vaatteet niin myrkyllisiksi, että niihin voisi kuolla tai sairastua. Luulisi niissä sitten lain mukaan olevan jonkin varoitus. ;)

Yliherkäthän ovat sitten asia erikseen ja voivat käyttää erikois peuaineitakin.

Olen itse ollut kangasvarastolla töissä ja ette muuten usko miten paskaisia ne kankaat on!! Ne kankaat on valmistettu ties missä, kuljetettu laivoilla, rekoilla, varstoitu pölyisissä halleissa jne... Sitten ne pyöritellään varastoilla ja kuljetetaan taas eteenpäin enempi tai vähempi suojattuina ja sen jälkeen leikellään paloiksi, ommellaan, tarkastetaan ja pakataan. Kaupassa ne puretaan ensin kärryihin ja siitä tangoille, josta varmuudella kerran putoavat lattialle missä ihmiset kävelleet ulkokengillä missä lie vaikka koiranpaskaa... Kymmenet ihmiset, nuhaiset, räkäiset jne jne ovat käsitelleet vaatteita ennen kuin ne on Teillä kotona. Minä pesen kaikki tekstiilit ennen käyttöä! Tuo kangasvarastolla olo tosiaan avasi silmäni (olipa yksikin kuorma päässyt kastumaan suolaisessa merivedessä ja silti se meni myyntiin). Harvoin kotimaisetkaan vaatevalmistajat pesevät niitä satojen metrian kangaseriä, enkä tiedä yhdenkään pesevän valmiita tuotteitakaan.

Ai niin, sitä paitsi kun heti pesee sen vaatteen niin siinä vaiheessa huomaa, jos kutistuu tai värit lähtee tms. Kuitti saattaa hyvällä säkällä olla silloin vielä tallessa ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja mammaksi:
Olen itse ollut kangasvarastolla töissä ja ette muuten usko miten paskaisia ne kankaat on!! Ne kankaat on valmistettu ties missä, kuljetettu laivoilla, rekoilla, varstoitu pölyisissä halleissa jne... Sitten ne pyöritellään varastoilla ja kuljetetaan taas eteenpäin enempi tai vähempi suojattuina ja sen jälkeen leikellään paloiksi, ommellaan, tarkastetaan ja pakataan. Kaupassa ne puretaan ensin kärryihin ja siitä tangoille, josta varmuudella kerran putoavat lattialle missä ihmiset kävelleet ulkokengillä missä lie vaikka koiranpaskaa... Kymmenet ihmiset, nuhaiset, räkäiset jne jne ovat käsitelleet vaatteita ennen kuin ne on Teillä kotona. Minä pesen kaikki tekstiilit ennen käyttöä! Tuo kangasvarastolla olo tosiaan avasi silmäni (olipa yksikin kuorma päässyt kastumaan suolaisessa merivedessä ja silti se meni myyntiin). Harvoin kotimaisetkaan vaatevalmistajat pesevät niitä satojen metrian kangaseriä, enkä tiedä yhdenkään pesevän valmiita tuotteitakaan.

Juu, vaikka näin olisikin ovatpahan lapseni saaneet vastustuskykyä,koska ei heille mitään oireita ole tullut. Joku täällä kertoi kuinka lapsi syö samasta jäätelöstä (?) kuin koira,meillä myös :) yleensä kun koirat tulevat sisälle (ulkokoiria) konttaava lapsi heiluttelee koiralle leipää,koira käy nuolaisemassa leipää jonka jälkeen lapsi mutustelee sitä taas :)

Tarhasta haettuani pientä imeskeli avaimiani,tarhantäti tuumasi että vastustuskyky tulee hyvä..

Jokainen tekee omalla tyylillään,toiset panikoi yhdestä ja toiset toisesta

joku mainitsikin että pakkauksen vaatteet ym haisi kemikaaleille ym. sama täällä, niissä oli ihan hirvittävä haju. samaten kun tilaa vaatteita esim. netistä ne haisee kamalle. itse ostin yhden paidan ristiäisiä varten enkä pessyt ennen käyttöä ja niin sai raapia ihonsa verille kun alkoi kutisemaan. ehkö joillakin on vaan herkempi nahka kuin muilla

Hei
Viime vuona äitiyspakkauksen kuvat julkaistiin silloin, kun edellisen vuoden pakkaukset oli jaettu. Todennäköisesti niin tapahtuu myös tänävuona. Eli sitten, kun tämän hetkinen pakkaus loppuu julkaistaan uusi pakkaus. Itse sain viime toukokuussa tämän vuoden pakkauksen.
Pakkaukseen olen ollut tosi tyytyväinen ja mielestäni vaatteet sopii hyvin niin pojalle kuin tytölle.

ite pesen vauvan vaatteet kun tässä kerran on vielä hyvin aikaa ja on sitten tehtaan pölyt pois. omat päällysvaatteet oon joskus jättänyt pesemättä, mutta ne mitkä koskee ihoa, pesen, koska oon saanut uusista pesemättömistä alushousuista sellaisen kutinan että kerrasta oppi!
se kamala haju lakanoissa yms voi tulla ihan siitä, ettei ne pakkaukset oo kovin hengittäviä.

Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain. Uusi pakkaus otetaan käyttöön sitten, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. Tuolloin julkistetaan myös seuraava äitiyspakkaus Kelan nettisivuilla.

Avustuksen hakijan muistilista

Äitiysavustusta voi hakea Kelan asiointipalvelussa tai lomakkeella SV 9, Äidin vanhempainetuushakemus ja SV29 Isän vanhempainetuushakemus.

* Haetaan viimeistään 2 kk ennen laskettua synnytysaikaa.
* Hakemukseen liitetään todistus SV 75 siitä, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja äiti on käynyt terveystarkastuksessa ennen neljännen raskauskuukauden päättymistä.

Käykää nyt ihmeessä itse lukemassa KELAN sivuilta

ainakin äitiyspakkauksen toppavaatteissa lukee että "PESTÄVÄ ENNEN KÄYTTÖÄ" ja muistaakseni pakkauksessa tuli "käyttöohje" jonka mukaan kaikki tekstiilit pitää pestä ennen käyttöä. Itse pesen omatkin vaatteet ennen kuin niitä päälleni puen, mutta olenkin niin hysteerinen äiti että pesen jopa kasvikset ja hedelmät ennen kuin niitä syömme.

Minäkin pesen kaikki tekstiilit mitkä tulevat vasten ihoa, omani sekä lasten. Ja tottahan kasvikset ja vihanneksetkin on ennen syöntiä suositeltavaa pestä! Kun vähänkin viitsii miettiä tuotteiden matkaa ennen koti-ovea, ei kyse ole mistään hössötyksestä, vaan normaalista maalaisjärjestä (esim. multaisissa kasviksissa piilee herkästi ruokamyrkytykseen johtavia eliöitä). Emme kuitenkaan elä missään super-steriilissä maailmassa, joten aivan varmasti lapsemme saavat sopivan määrän erilaisia "pöpöjä" vahvistamaan vastustuskykyään!!!

Miksi ei saisi hössöttää??Ei mitkään tavarat keskenmenoa tuo.Ihanaa kun saa vauvaa odottaa ja tälle tavaroita laittaa.Onnea Toukomamma odotukseen!!!Ja muillekkin!

Minäkö? Nyt en kässää? Siksikö, kun pesen vauvan/lasten vaatteet ennen käyttöönottoa? Olin aiemmin tekstiileihin liittyvällä alalla töissä, ja sieltä kautta tiedän jotain noista käsittelyaineista, ja siksi olen tarkkana uusien vaatteiden käyttöönoton kanssa.
Lisäksi sellainen tehdas-irtopöly irtoaa pestessä. Esim. pyyhkeissä on sellaissa hirveästi ennen ekaa pesua.

Yhteistyössä