Millaisissa vaatteissa lapsesi jouluaattona?

  • Viestiketjun aloittaja mukavasti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tummanharmaat sammarit ja ruudullinen kauluspaita pojalla. Juhlavahkosti pukeudutaan kun menemme anoppilaan syömään. Oikein ahdistaa ajatellakin niitä omasta lapsuudestani tuttuja kalsari-illallisia jouluna...
Jouluna on tarkoitus rentoutua ja viettää aikaa perheen kesken. On ok jos joku haluaa pukeutua sitä varten mutta yhtälailla sitä kalsareissa hengaillen pystyy viettämään aikaa perheen kesken :D Joskus ois hyvä osata tosiaan nollata arjen kiireet vain olemalla...vaikka sitten kalsareillaan :LOL:

Lisään vielä että toki kun kylään menee on kohteliasta pukeutua mutta kotona perheen kesken asia on eri.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tummanharmaat sammarit ja ruudullinen kauluspaita pojalla. Juhlavahkosti pukeudutaan kun menemme anoppilaan syömään. Oikein ahdistaa ajatellakin niitä omasta lapsuudestani tuttuja kalsari-illallisia jouluna...
Paistaako tästä läpi se että häpeät taustojasi jotenkin tai vanhempiasi? Menette anoppilaan syömään...ette vissiin sun vanhempien luo kun siellä on kalsarivaara?
 
Kauniissa vaatteissa tietenkin... Meillä joulu on ilon juhla ja ihanaa, kun laitetaan pöytään ruoat kauniisti ja kynttilöitä/tuikkuja palamaan ja joulukuusessa ihania koristeita ja kynttilä-valot. Ei sopisi verkkarit oikeen tunnelmaan... :xmas:
 
mea culpa
[quote="marhe
Jouluna on tarkoitus rentoutua ja viettää aikaa perheen kesken. On ok jos joku haluaa pukeutua sitä varten mutta yhtälailla sitä kalsareissa hengaillen pystyy viettämään aikaa perheen kesken :D Joskus ois hyvä osata tosiaan nollata arjen kiireet vain olemalla...vaikka sitten kalsareillaan :LOL:

Lisään vielä että toki kun kylään menee on kohteliasta pukeutua mutta kotona perheen kesken asia on eri.[/quote]

Hyvä muistaa tämäkin :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tummanharmaat sammarit ja ruudullinen kauluspaita pojalla. Juhlavahkosti pukeudutaan kun menemme anoppilaan syömään. Oikein ahdistaa ajatellakin niitä omasta lapsuudestani tuttuja kalsari-illallisia jouluna...
Jouluna on tarkoitus rentoutua ja viettää aikaa perheen kesken. On ok jos joku haluaa pukeutua sitä varten mutta yhtälailla sitä kalsareissa hengaillen pystyy viettämään aikaa perheen kesken :D Joskus ois hyvä osata tosiaan nollata arjen kiireet vain olemalla...vaikka sitten kalsareillaan :LOL:

Lisään vielä että toki kun kylään menee on kohteliasta pukeutua mutta kotona perheen kesken asia on eri.
Niin, jokainen tavallaan. Itse en halua jatkaa tuota lapsuuteni kalsarimeininkiä vaan jouluna tehdään viimeisen päälle ruuat, katetaan pöytä kauniisti ja pukeudutaan juhlaan kuuluvalla tavalla. Olimme sitten kotona oman perheen kesken tai sukulaisissa.

Mielestäni arjen kiireet voi nollata aivan yhtä hyvin kauniisti pukeutuen, eihän se estä rentoutumista. Kalsareissa ja verkkareissa hillumme perheen kesken arkisin ihan tarpeeksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Kauniissa vaatteissa tietenkin... Meillä joulu on ilon juhla ja ihanaa, kun laitetaan pöytään ruoat kauniisti ja kynttilöitä/tuikkuja palamaan ja joulukuusessa ihania koristeita ja kynttilä-valot. Ei sopisi verkkarit oikeen tunnelmaan... :xmas:
Näin meilläkin. Jotenkin latistuis koko juhla lökäreissä.
 
Typyllä 8kk on kaapissa muutama juhlamekko odottamassa, vielä en tiedä minkä niistä valitsen. Esikoispoika 3v. laittaa varmaan tummat samettihousut ja kauluspaidan kun mennään mun äidin luo kyläilemään (siellä otetaan taas ne pakolliset perhekuvat niin ihan kiva olla vähän paremmissa vaatteissa).

Kotiin kun päästään niin vaihdetaan vähän rennompaa päälle. Ajattelin harmaita collegehousuja ja jotain punasta t-paitaa...ja tietty tonttulakki.

Meidän ipanat ei todellakaan viihdy missään juhlahepenissä, joten en katso järkeväksi pakottaa niitä pukeutumaan koko joulun ajaksi johonkin epäkäytännöllisiin rimpsuihin ja kiristäviin kauluspaitoihin. Mä tahdon että mun lapset nauttii joulusta.
:xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tummanharmaat sammarit ja ruudullinen kauluspaita pojalla. Juhlavahkosti pukeudutaan kun menemme anoppilaan syömään. Oikein ahdistaa ajatellakin niitä omasta lapsuudestani tuttuja kalsari-illallisia jouluna...
Paistaako tästä läpi se että häpeät taustojasi jotenkin tai vanhempiasi? Menette anoppilaan syömään...ette vissiin sun vanhempien luo kun siellä on kalsarivaara?
No ei kai kalsari-jouluissa mitään häpeämistä ole, ihan normaalia suomalaista meininkiähän ne vaikuttavat tämänkin ketjun perusteella olevan ;)

Itse vaan tykkään juhlistaa joulua juhlavalla, mutta rennolla pukeutumisella ja laittaa oman mieleni mukaisen joulun. Ja anoppilassa syömme siksi, että se on näin ulkosuomalaisena ja toisen vanhempani jo menettäneenä ainut mahdollisuus viettää sukujoulua.

 
hulina
normivaatteissa koko porukka,nelisteen ollaan kotona ei jaksa hienostella.

mun lapsuudessa joulu oli juhla puettiin juhlavaatteet päälle mutta meille tulikin silloin noin 20 hlö viettään joulua :D
 
joulukuun ilja
Juhlavaatteet juhlapäivänä toki.

Mitäs juhlan tuntua sellainen on, että kalsareissa oleskelisi.
Seuraavan päivän voikin oleskella pyjamassa ja nauttia lahjoista, mutta aattona kuuluu olla hienona. ( :
 
Aksu81
Toivottavasti paremmat vaatteet. Koska exän nykyinen tilannut heille joulupukin niin poika on siellä aaton. Menen viemään päivällä lahjat, tontut jättäneet mun luo tai jotain :xmas: Exän nykyisen mustasukkaisuuden takia päätettiin exän takia perua yhteinen aattoilta. Onneksi joulupäivänä saan sitten pojan luokseni. :)
 
Aksu81
Niin ja vaikka en itse jouluihmisiä olekaan niin puen kanssa paremmat vaatteet. Onneksi exän poikakin on tämän oppinut ja pukee 16-vuotiaana vielä vapaaehtoisesti puvun solmioineen koulun juhliin.
 
vieras
Juhlavampaa laitetaan päälle, vaikka kotona ollaankin omalla porukalla. En ymmärrä miten se oman väen kesken olo poistaa sen, että on juhla ja juhlaa kunnioitetaan pukeutumalla juhlavasti. Se on lapsillekin ihanaa. Muistan itse miten lapsena oli niin ihanaa laittaa juhlamekko jouluna, vaikka oltiinkin VAAN kotona. Siitä tulee niin ihana juhlafiilis ja muutenkin tosi ihanaa, ei niitä juhlavaatteita liikaa saa pitää.

3v tyttö pistää sellaisen upean tummanruskean juhlamekon jonka ostin Seppälästä ihan joulua varten. PIti sitä jo kerran esikoisen kerhon joulujuhlassa kylläkin.

5v poika pistää jonkun kauluspaidan, ehkä slipoverin ja asuun sopivat housut. En ole katsonut tarkemmin vielä.

Ja vauva laittaa myös juhlamekon.

 
Esikolle varasin mukaan mustan pitkän hameen jossa röyhelöä ja punavalkoisen kaulus t-paidan junnulle on punavalkonen mekko. Ite laitan siistit farkut ja viininpunasen paidan, isäntämustat farkut ja lyhythihasen kauluspaidan :)
 

Yhteistyössä