Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joymuffinin keikkarapsa Backaksesta kun en ehtinyt Vauvalle ajoissa, alussa kaksi juttua jotka ehdin kirjoittaa jo sinne.

- Yhtä vailla soitettiin! Ainoa kerta kun spontaanisti kiljuin keikan aikana, kun Kärtsä sanoi että se tulee seuraavaksi. En uskonut ikinä kuulevani sitä livenä.

- 5 min paikalle pääsemisestäni eräs ulkomaalainen AO3-fanini tunnisti minut (olin antanut tuntomerkit) ja innoissaan kertoi, miten on menossa Suomen-reissullaan myös joihinkin minun OF-AU-ficistäni tuttuihin paikkoihin kuten Aulangon kylpylähotelli, siksi että ne olivat ficissäni?! Siis mitä ihmettä. Sitten paikalle valui vielä useita hänen tuttujaan eri maista, jotka olivat myös innoissaan päästessään tapaamaan minut, yksi esim. sanoi olevansa "starstruck" ja toinen nolona "pahoitteli", ettei ollut ehtinyt vielä lukea uuden ficcini neloslukua. Tuli olo, että olen nyt jossain oudossa AU:ssa itse.

Tulin paikalle ennen kuutta ja pääsin viitosriviin. Olisin varmaan päässyt samoille hollille tulemalla Hugon jälkeenkin, koska yleisön massa “eli” ensimmäisiä rivejä lukuunottamatta niin paljon. Ihan kiva, kun kerrankin uskalsin keikalla lähteä vessaan. Yleisö oli tosi hyvin mukana. Ihmekö tuo, kun suurin osa minua edempänä olevista tuntui olevan ulkkareita. Oli myös paljon selvästi varttuneempaa porukkaa kun ainoalla aiemmalla Kärtsän keikalla jolla olen ollut Kaivohuoneella elokuussa, paljon 50-70-vuotiaita.

Paikka oli mukava, toivottavasti ulkkarit nauttivat landepuitteista. Myyntiä oli paljon melkein festarityyliin, jäätelökojukin. Sää oli täydellinen, sade loppui ajoissa, ei ollut liian kuuma (pelkäsin että tulisi vilpoista, mutta ei sitäkään) ja aurinkoa näkyi paljon enemmän kuin ennusteet lupasivat. Ihana kun kerrankin keikalla ei tule kuuma. Hugo oli ihan jees livebändeineen, mutta ei iskenyt minuun suuremmin, ja soitti useita biisejään kahdesti, kun tuotantoa on niin vähän. Joku ulkkari kuolasi hänen kitaristiaan. Jessen teippailut olivat melkoinen show. Onhan hän hottis, ei siinä.

Keikka tuntui tosi erilaiselta kuin Kaivohuoneen. Nyt oli tietysti kaikki uudet biisit, silloin edes ICIP ei ollut vielä ilmestynyt. Siitä en niin välittänyt livenäkään, mutta muista tykkäsin. Niistä tuli keikalle hevimpää vibaa mistä tykkäsin paljon, tietysti tanssijoiden uudet kujeet, screenijutut sun muut. Ruoska on tosi kova livenä, ei ehkä yllätä.

Jotenkin tunnelma näyttäytyi kuitenkin minulle vähän etäisenä (en keksi parempaakaan sanaa), mihin tanssijoiden show, sälät ja jopa valaistuskin tuntuivat vaikuttavan, ehkä ihan sekin ettei ollut klubi. Kärtsä oli energinen ja hyväntuulinen, heitti läppää, rupatteli yleisön kanssa ja roastasi (lähes kaikki välispiikkaus oli yleisön kommentointia, plus esim. se “PC:tä ei koskaan julkaista”), mutta tuntui olevan koko ajan Käärijä-moodissa siinä missä Kaivohuoneella näkyi minusta paljon Jereä. Pliis ei aleta jankata näistä, ovat minun fiiliksiäni (ja fiiliksiin vaikuttaa aina omat fiiliksetkin jne) eikä tarkoitettu kritiikiksi. Niin ja joku jo mainitsi, että lokit keskeyttivät Kärtsän Ruisrock-maininnan. Are you? tuli myös, mutta unohdin kokonaan missä kontekstissa.

Blondi tukka ei näemmä ole oikein omaan makuuni myöskään livenä, ja pliis ei jankkauksia tästäkään. Pystyn hyvin elämään asian kanssa, ei vain ole oma preferenssini ja minusta vähän “hukkuu” lavalle. Muuten toki Kärtsä näytti tosi hyvältä. Mitään lahjoja hän ei tainnut vastaanottaa, ehkä tähän mennessä superfanit ovat ehtineet moiset jo antaa. Joku kyllä sanoi yleisössä takanani, että hänellä on Härtsälle lahja, Härtsä kuulemma oli merch-kojulla.

Harmillisesti keikka kesti vain noin tunnin, olin odottanut pikkuisen pidempää. Jotenkin myös uusien “pakollisten” biisien määrä sai oudosti (kenties pelkästään omassa päässäni) keikan tuntumaan lyhyemmältä, kun liikkuvia osia settilistassa on vähemmän.

Kiitos nautaseuralle, jonka epäkohteliaasti dumppasin kun eksyin AO3-porukkaan ja myöhemmin löysin uudestaan. He esittelivät minut keikan jälkeen bussipysäkillä myös The Sirpalle. Oli tosi kiva ylipäätään jutella keikoilla ihmisille, mitä en ollut tämän fandomin keikoilla aiemmin tehnyt ja yleensäkin vähän. Puin keikalle kaapin nurkasta löytyneen Stop Clubbing Baby Seals -paidan, jossa vauvahylkeet ovat klubilla, mutta kukaan ei tuntunut oikein tajuavan sitä. Sain yhdeltä faniltani Bluza-rannekorun, joka onkin ensimmäinen tällainen koruni.

Bussissa paluumatkalla oli joku hyvin eksentrinen ukko, joka kailotti täysillä ja pitkällisesti (ja suurella järkytyksellä) puhelimeen kurkkujen ja tomaattien hintoja eri kaupoissa. Välillä hän sanoi sekaan “pysäkillä tuli kyytiin paljon porukkaa ja luulin, että on joku vallankumous, mutta olivatkin vain Kääriäisen keikalla”. Sitten kurkku/tomaattitiedotus jatkui.

P.S. Lähin ratikkapysäkki nautamiittiä, joka sattumalta oli Kärtsänkin karaokessa suosimassa nautateemaisessa Mustassa Härässä, oli Rautalammintie.
Kiitos keikkarapsasta ❤! Olisin liittynyt sua ihailevien fanien joukkoon myös, jos vain olisin tuolle keikalle päässyt 😄. Valitettavasti olen menossa vain Ruissiin ja sinnehän et tietääkseni ole menossa?
 
vierailija
Sloveniassa käyneet nautakollegat, huomio! Oon menossa sinne kuun loppupuolella. Tarkoitus on olla lähinnä Ljubljanassa, kun aikaa on vähän, mutta jossakin muuallakin haluaisin käydä. Olisiko vinkkejä tai suosituksia tai ylipäätään huomioita turistille? Autonvuokraus ei ole mahdollinen, mutta junamatkailu sopisi.

Olen kyllä ottanut täältä talteen matkaraportteja, mutta jos tulee vielä vinkkejä mieleen, niin kiitos jo etukäteen. ❤

Bohinj-järvi houkuttelisi ehkä eniten, joskaan en tiedä, mitä siellä turistit yleensä tekee. 😄 Boitsun ratsastusretket toki muistan, mutta ite en ole hevosnaisia.
 
vierailija
Kiitos keikkarapsasta ! Olisin liittynyt sua ihailevien fanien joukkoon myös, jos vain olisin tuolle keikalle päässyt . Valitettavasti olen menossa vain Ruissiin ja sinnehän et tietääkseni ole menossa?
Kiitos! Valitettavasti en. Ruississa olisi vielä lisäksi jokin miitti, jossa on useimmat AO3:n kovimmat Bojere-kirjoittajat paikalla, harmillista missata sekin. Tuolla törmäsin tietääkseni vain lukijoihini, ellen sitten missannut pahasti jotain. Huomenna saapuva ulkomaan ystäväni kirjoittaa, mutta ei kovin paljoa.

Ja toiselle palstailijalle: Bled-järvellä on käsittääkseni tarjolla enemmän aktiviteetteja kuin Bohinjilla, en ole kummallakaan käynyt, mutta ficciä varten on tullut lueskeltua. :D Ja Bledhän on myös lähempänä ja sinne pääsee siten paremmin.

- Joymuffin
 
vierailija
Kiitos! Valitettavasti en. Ruississa olisi vielä lisäksi jokin miitti, jossa on useimmat AO3:n kovimmat Bojere-kirjoittajat paikalla, harmillista missata sekin. Tuolla törmäsin tietääkseni vain lukijoihini, ellen sitten missannut pahasti jotain. Huomenna saapuva ulkomaan ystäväni kirjoittaa, mutta ei kovin paljoa.

Ja toiselle palstailijalle: Bled-järvellä on käsittääkseni tarjolla enemmän aktiviteetteja kuin Bohinjilla, en ole kummallakaan käynyt, mutta ficciä varten on tullut lueskeltua. Ja Bledhän on myös lähempänä ja sinne pääsee siten paremmin.

- Joymuffin
Kauhea kun olisi mielenkiintoista soluttautua tuohon Ao3-miittiin Ruississa, mutta olen jo eri seurassa menossa Ruissiin enkä ole paria kommenttia lukuunottamatta koskaan jutellut muiden kirjoittajien kanssa, niin en todellakaan uskaltaisi mennä. Eikä paria ficciäni kukaan edes tunnistaisi, niin näillä meriiteillä ei kehtaisi mennäkään. :'D
-eri
 
Cattle colleagues who visited Slovenia, attention! I'm going there at the end of the month. The purpose is to be mainly in Ljubljana when I have little time, but I would also like to visit somewhere else. Any tips or recommendations or...
Welcome to Slovenia!
Both Bled and Bohinj are accessible by train or bus.
Bled is closer to Ljubljana. By bus it's about an hour. By train it's about 45 minutes (depending on the type of train, whether it's regional or local which stops by every apple tree) but please note the train does not stop at the lake, it's "Bled-Lesce" which is a few km from the lake, there is a bus or Taxi that can take you to the lake (but don't rely on finding it there, find it online beforehand)
Bohinj is further from Ljubljana, by bus it's 2 hours and by train it's about 2 hours and you have to switch the train.

What you can do:
Bled: castle on top of the hill, boat ride to the island, swimming The water is currently 22C and it should go warmer because hot weather is coming. If I were you, I would just go swimming and have some lunch. It will probably be too hot to walk uphill to the castle. If you decide to do the boat ride is nice, I REALLY REALLY recommend that you bring your swimsuit and towel with you - on the island you have 45 min to walk around and there's nothing to do, so it's perfect to jump in the water. Trust me on this one.
Bohinj: it's a sport destination so there's all kinds of sports to do, there's also an electric boat ride o the other side of the lake. You can swim also, but the water is colder than Bled. There's also a cable car to the top of the mountain (Vogel) with amazing views of the lake and the mountains.

Be aware that school is out now and if the weather is hot, it will be a lot of tourists, especially Bled...

Let me know if you have any questions! Enjoy!
 
vierailija
Sloveniassa käyneet nautakollegat, huomio! Oon menossa sinne kuun loppupuolella. Tarkoitus on olla lähinnä Ljubljanassa, kun aikaa on vähän, mutta jossakin muuallakin haluaisin käydä. Olisiko vinkkejä tai suosituksia tai ylipäätään huomioita turistille? Autonvuokraus ei ole mahdollinen, mutta junamatkailu sopisi.

Olen kyllä ottanut täältä talteen matkaraportteja, mutta jos tulee vielä vinkkejä mieleen, niin kiitos jo etukäteen.

Bohinj-järvi houkuttelisi ehkä eniten, joskaan en tiedä, mitä siellä turistit yleensä tekee. Boitsun ratsastusretket toki muistan, mutta ite en ole hevosnaisia.
Suosittelisin Bohinjin / Bledin suuntaa, jos vain junista / busseista saat selvyyden. Kokemusta julkisista ei ole, joten sen osalta vaikea sanoa.
Yksi erityinen kohde olisi myös Postojnan luola, jos sellainen kiinnostaa. Se on jonkin matkaa Välimerelle päin Ljubljanasta. Emme itse sinne ehtineet, mutta ois kyllä kiinnostanut.
Siellä menee pieni juna, jolla kuljetaan ympäri luolastoa.
Minusta Bledkin on näkemisen arvoinen, jos ei Bohinjille pääse. Itse emme siellä nähneet kuin kylän keskustaa, emme sitä hienoa järveä kirkkoineen, mutta sitä suuremmalla syyllä uskon, että Bledkin on kokemisen arvoinen!
Riippuu mitä hakee. Ihan se luonnontilaisin paikka se ei ole, mutta jos kaipaa autenttista, kylämäisempää Sloveniaa, niin sitä siellä kyllä oli tarjolla!
 
vierailija
No Jodelissahan oli se yksi Crew jäsen havainto, ei tietoa oliko oikea? Toinen vaihtoehto, etteivät tule suoralla lennolla vaan esim. Venetsiasta
Venetsiastahan nimenomaan mitä todennäköisimmin tulisivat suoralla lennolla, joita menee päivittäin. Toki on mahdollista, joskin ehkä hivenen epätodennäköistä, lentää Ljubljanasta vaihdolla jolloin kaikki päivät ovat myös mahdollisia.
 
vierailija
Altaan keikan kunniaksi lyhyehkö ficci, jota kypsyttelin huhtikuusta asti. "Taste Like You Are Mine" sisältää sidontaa (ei kukkien), ei siis Marketoille. Moni oikeastikin harrastaa shibaria eli Japanista peräisin olevaa köysibondagea taidemuotona ja muuten ei-seksuaalisessa kontekstissa, mutta tässä homma lipsahtaa tuhmaks. Kuitenkin ihan lempeät ja hempeät ja höpsötkin tunnelmat silti. https://archiveofourown.org/works/57139381

P.S. Slovenia-AU:n lukujen määrä on nyt 6, seuraava eli viides ilmestyy varmaan ensi viikon puolivälissä tms.

- Joymuffin
 
vierailija
Bojanin vatsasta ottaa. Se ei johdu pelkästään siitä, että kone on juuri laskeutumassa Vantaalle. Sekin vielä, Bojanin vatsaa kipristelee. Kone laskeutuu Vantaalle. Siis Jeren luo.

Jere istuu autossa hupparin huppu syvällä kasvojen päällä ja aurinkolasit silmillä. Hän niin haluaisi olla vastassa ihan kentällä, mutta järki sanoo, että parempi on pysyä katseilta piilossa. Siellä on kuulemma fanit olleet päivystämässä lentoja jo muutaman päivän. Ei kannata nyt riskeerata.

Jere huokaa. Häärijä meni kentälle, sen arkilookia ei vielä ihan joka paikassa tunnisteta. Aikataulun mukaan koneen pitäisi olla jo tullut. Vatsasta nipistää. Bojan on pian täällä.

Bojanbojanbojan.

Kännykkä piippaa. Bojanilta tulee kuva, jossa se lähettää lentosuukkoa. Tekstinä: Honey, we are here. Odottavat matkatavaroita hihnalla. Se näyttää niin kauniilta ja iloiselta. Taas ottaa vatsasta. Jere lähettää kaksi vihreää sydäntä ja kirjoittaa Hurry up, you fucking idiot. I am going to eat you.

Seuraava viesti tulee Härtsältä. Ollaan ihan just autolla, se kirjoittaa. Mietin, uskallanko nousta autosta niitä vastaan. Jään istumaan, ja olen sen verran ajatuksissani, etten huomaa kun ne tulevat.

Bojan koputtaa auton ikkunaan, ja kun käännän katseeni, on sen ihana nassu lasissa kiinni. Painaa nenää lasiin ja hymy ulottuu korvasta korvaan, silmät on sikkaralla. Rullaan ikkunan auki, ja se on siinä.

Mun bojonbojanbojan. Rakas.
 
vierailija
Bojanin vatsasta ottaa. Se ei johdu pelkästään siitä, että kone on juuri laskeutumassa Vantaalle. Sekin vielä, Bojanin vatsaa kipristelee. Kone laskeutuu Vantaalle. Siis Jeren luo.

Jere istuu autossa hupparin huppu syvällä kasvojen päällä ja aurinkolasit silmillä. Hän niin haluaisi olla vastassa ihan kentällä, mutta järki sanoo, että parempi on pysyä katseilta piilossa. Siellä on kuulemma fanit olleet päivystämässä lentoja jo muutaman päivän. Ei kannata nyt riskeerata.

Jere huokaa. Häärijä meni kentälle, sen arkilookia ei vielä ihan joka paikassa tunnisteta. Aikataulun mukaan koneen pitäisi olla jo tullut. Vatsasta nipistää. Bojan on pian täällä.

Bojanbojanbojan.

Kännykkä piippaa. Bojanilta tulee kuva, jossa se lähettää lentosuukkoa. Tekstinä: Honey, we are here. Odottavat matkatavaroita hihnalla. Se näyttää niin kauniilta ja iloiselta. Taas ottaa vatsasta. Jere lähettää kaksi vihreää sydäntä ja kirjoittaa Hurry up, you fucking idiot. I am going to eat you.

Seuraava viesti tulee Härtsältä. Ollaan ihan just autolla, se kirjoittaa. Mietin, uskallanko nousta autosta niitä vastaan. Jään istumaan, ja olen sen verran ajatuksissani, etten huomaa kun ne tulevat.

Bojan koputtaa auton ikkunaan, ja kun käännän katseeni, on sen ihana nassu lasissa kiinni. Painaa nenää lasiin ja hymy ulottuu korvasta korvaan, silmät on sikkaralla. Rullaan ikkunan auki, ja se on siinä.

Mun bojonbojanbojan. Rakas.
🥰🥰🥰
 
vierailija
Altaan keikan kunniaksi lyhyehkö ficci, jota kypsyttelin huhtikuusta asti. "Taste Like You Are Mine" sisältää sidontaa (ei kukkien), ei siis Marketoille. Moni oikeastikin harrastaa shibaria eli Japanista peräisin olevaa köysibondagea taidemuotona ja muuten ei-seksuaalisessa kontekstissa, mutta tässä homma lipsahtaa tuhmaks. Kuitenkin ihan lempeät ja hempeät ja höpsötkin tunnelmat silti. https://archiveofourown.org/works/57139381

P.S. Slovenia-AU:n lukujen määrä on nyt 6, seuraava eli viides ilmestyy varmaan ensi viikon puolivälissä tms.

- Joymuffin
Kiitos, ihana ficci 🥰!
 
vierailija
Bojanin vatsasta ottaa. Se ei johdu pelkästään siitä, että kone on juuri laskeutumassa Vantaalle. Sekin vielä, Bojanin vatsaa kipristelee. Kone laskeutuu Vantaalle. Siis Jeren luo.

Jere istuu autossa hupparin huppu syvällä kasvojen päällä ja aurinkolasit silmillä. Hän niin haluaisi olla vastassa ihan kentällä, mutta järki sanoo, että parempi on pysyä katseilta piilossa. Siellä on kuulemma fanit olleet päivystämässä lentoja jo muutaman päivän. Ei kannata nyt riskeerata.

Jere huokaa. Häärijä meni kentälle, sen arkilookia ei vielä ihan joka paikassa tunnisteta. Aikataulun mukaan koneen pitäisi olla jo tullut. Vatsasta nipistää. Bojan on pian täällä.

Bojanbojanbojan.

Kännykkä piippaa. Bojanilta tulee kuva, jossa se lähettää lentosuukkoa. Tekstinä: Honey, we are here. Odottavat matkatavaroita hihnalla. Se näyttää niin kauniilta ja iloiselta. Taas ottaa vatsasta. Jere lähettää kaksi vihreää sydäntä ja kirjoittaa Hurry up, you fucking idiot. I am going to eat you.

Seuraava viesti tulee Härtsältä. Ollaan ihan just autolla, se kirjoittaa. Mietin, uskallanko nousta autosta niitä vastaan. Jään istumaan, ja olen sen verran ajatuksissani, etten huomaa kun ne tulevat.

Bojan koputtaa auton ikkunaan, ja kun käännän katseeni, on sen ihana nassu lasissa kiinni. Painaa nenää lasiin ja hymy ulottuu korvasta korvaan, silmät on sikkaralla. Rullaan ikkunan auki, ja se on siinä.

Mun bojonbojanbojan. Rakas.
💚💙🥹🥰!
 
vierailija
Bojanin vatsasta ottaa. Se ei johdu pelkästään siitä, että kone on juuri laskeutumassa Vantaalle. Sekin vielä, Bojanin vatsaa kipristelee. Kone laskeutuu Vantaalle. Siis Jeren luo.

Jere istuu autossa hupparin huppu syvällä kasvojen päällä ja aurinkolasit silmillä. Hän niin haluaisi olla vastassa ihan kentällä, mutta järki sanoo, että parempi on pysyä katseilta piilossa. Siellä on kuulemma fanit olleet päivystämässä lentoja jo muutaman päivän. Ei kannata nyt riskeerata.

Jere huokaa. Häärijä meni kentälle, sen arkilookia ei vielä ihan joka paikassa tunnisteta. Aikataulun mukaan koneen pitäisi olla jo tullut. Vatsasta nipistää. Bojan on pian täällä.

Bojanbojanbojan.

Kännykkä piippaa. Bojanilta tulee kuva, jossa se lähettää lentosuukkoa. Tekstinä: Honey, we are here. Odottavat matkatavaroita hihnalla. Se näyttää niin kauniilta ja iloiselta. Taas ottaa vatsasta. Jere lähettää kaksi vihreää sydäntä ja kirjoittaa Hurry up, you fucking idiot. I am going to eat you.

Seuraava viesti tulee Härtsältä. Ollaan ihan just autolla, se kirjoittaa. Mietin, uskallanko nousta autosta niitä vastaan. Jään istumaan, ja olen sen verran ajatuksissani, etten huomaa kun ne tulevat.

Bojan koputtaa auton ikkunaan, ja kun käännän katseeni, on sen ihana nassu lasissa kiinni. Painaa nenää lasiin ja hymy ulottuu korvasta korvaan, silmät on sikkaralla. Rullaan ikkunan auki, ja se on siinä.

Mun bojonbojanbojan. Rakas.
Ääähh, niin ihana 🥹💚💙
 

Yhteistyössä